5 Feb 2013

SEGMEN : Blogwalking & Kenali IPT


Assalammualaikum
hari ni nak join segmen nih pula..segmen ni mmg lain dari yg lain tu yg nak join tu hehe
due date-7 Feb 2013
Jom Join Ramai2
Salam Perkenalan untuk Semua..
Saya Graduan dari Universiti Malaya (UM) Kat KL tu..
Saya asal dari Pulau Pinang tapi tercampak kt KL hehehe..apapun rasanya semua pun tahu UM adalah universiti yang tertua di Malaysia..banyak pemimpin yg dilahirkan dari UM dan kalau dapat masuk UM tuh mmg sangat2 bertuah..sbb mcm2 ada kat sini..
pensyarah2 kat sini semua berpengalaman dan semuanya popular haha sebabnya masing2 memang penulis buku rujukan,buku teks dan muka2 diorang ni selalu masuk tv..kadang2 aku selalu nampak wartawan keluar masuk jabatan aku..nak interview laa tuh...masa kt UM tuh aku selalu terserempak dgn Prof Khoo Kay Khim die memang sentiasa tersenyum kalau jumpa orang..
Course yg aku amik kt universiti tu biarlah rahsia hehe..tapi pendek katanya mmg best belajar di UM nih..
masa first year aku ditempatkan di Kolej Kediaman ke 4..agak dekat dgn Fakulti jadi selalu gi kuliah jalan kaki jer..tahun kedua aku duduk di umah sewa beramai-ramai..n waktu ni aku gi UM naik Rapid KL atau pun Bas UM..perkhidmatan Bas UM disediakan n semuanya percuma jer..
Pengalaman manis mmg banyak di UM..Paling seronok bila tahun akhir, kami semua kena buat tesis..n tesis aku pulak dapat A memang happy giler lah susah payah buat penyelidikan untuk buat tesis tuh dan akhirnya dapat markah yg berbaloi..Pensyarah kt sana semuanya best2 n peramah..byk kenangan manis..waktu konvo juga adalah salah satu kenangan manis bagi aku..haha windu plak dgn UM nih..
Pengalaman pahit bila duduk umah sewa ni jauh sikit dari UM so terpaksa naik bus mcm Rapid KL..so masa habis kuliah tu terpaksalah berebut nak naik bus tu, kalau x lambat sampai umah la jawabnya..tertinggal bas,kejar bas semua tuh mmg perkara biasa dh haha..lagi satu kalau hujan lebat di UM tuh memang traffic Jem la jawabnya..
konvo dulu kat sini laa DTC
Ni masa nk pulangkan jubah untuk konvo sblum tu posing2 dulu..hehe

Jamuan Hari Raya bersama student dan pensyarah di bangunan baru Fakulti Sas dan Sains Sosial.

Senarai Fakulti di UM..
Selain Fakulti2 diatas terdapat 2 akademi iaitu Akademi Pengajian Melayu (APM) dan Akademi Pengajian Islam (API)...
Umtuk keterangan lanjut pasal UM ni lagi bolehla singgah ke Portal Rasmi Universiti Malaya klik SINI kat situ ada mcm2 maklumat lengkap pasal UM..jadi bolehlaa singgah ke sana..


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

27 ulasan:

Arina Shamsul berkata...

selamat bersegmen dear :)

Che Rosliza Che Mat berkata...

Wah!! panjang lebar penerangannya....Selamat Bersegmen...

Deqla manjew berkata...

selmt bersegmen.. good luck!

Husna Humairah berkata...

UM macam best :D hehehe sy mmg ada apply situ mse isi UPU :D

terima kasih sebab join kak ;)

haa, saya dah follow back k.

jika ada banner yang hendak di kongsi, sila beritahu di cbox saya supaya senang saya nak lihat semula! :)

oh yeee, TOLOOOOONG gerak ke blog sy, tulis di cbox samada anda pengguna celcom/maxis/digi supaya senang utk saya beli topap dulu *jika anda menang* :)
Jika anda tidak berbuat demikian, anda tidak akan diambil kira untuk dijadikan pemenang :)

sini senarai peserta, sila blogwalking -> http://milikhusnahumairah.blogspot.com/p/senarai-peserta-segmen.html

Yumida Huda berkata...

wah..cantiknye UM...dulu tringin nk study situ..tp abg cakap kos dia mahal..ye ke

Mrs Velentine berkata...

selamat bersegmen

Cik Nur berkata...

selamat bersegmen miss banu

fatayat eshmaal berkata...

Salam ziarah dari segmen yang sama, ramai kawan di UM :) jemput singgah
http://thobibi.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-dan-kenali-ipt.html

Ubaidullah Jaafar berkata...

nice =), singgah segmen saya jugak
http://www.ubaidullahjaafar.my/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

Shaqir Ir Manz berkata...

UM antara U yang aku salute dari dulu lg.. xtaw sebab apa, mungkin kakak aku pernah study situ dulu dan aku idam2kn nak blaja kt sini jugak satu hari nnt...tpi disebabkan malas, so x dapat masuk...kah3...

are_lin@yu berkata...

proud of u..hehe..

Nyue berkata...

selamat bersegmen miss banu

^^eKaTiKaH^^ berkata...

UM? Wah... best tu.. U terbaik :D

Datang dari segmen yg same. Salam perkenalan. Kite dari UTM :)

Solehah Shamsuddin berkata...

selamat bersegmen miss banu. amboi panjang btl penerangannya...

wan nurul hezrina abd halim berkata...

bangga=)nurul nk join ker dok eh..nak cerita pasal apa kat uitm tuh,huhu

Atiqah Ivy berkata...

bertuahnya dapat masuk um.. :)

jemput baca entry sy tntg segmen yg same ye ;)

Nana Lee berkata...

datang dr segmen yg sama..

seronoknye dah konvo..:)
btw, i follow, & gud luck !

Yong Baiaah berkata...

dari segmen yang sama, saya Unimas, sarawak, kalau datang sana jangan lupa cari saya ya .. done follow u

http://ceritasukadukasaya.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

Yong Baiaah berkata...

dari segmen yang sama, saya Unimas, sarawak, kalau datang sana jangan lupa cari saya ya .. done follow u

http://ceritasukadukasaya.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

selamat bersegmen miss banu

Arita Atira berkata...

salam..dari segmen yang sama... saje terjah.. done Follow here.. Follow Me Back.. Tq and GOOD LUCK ! !

http://tirasigigiarnab.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

nicosikura berkata...

pin.. pin.. pon.. pon.. ^_^ hai budak UM.. jom melawat UPSI.

HIDUP UM!!!

http://kurakuramenari.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

fardiyah berkata...

Wahh um lah :D

http://fardiyah.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

N.Aima K berkata...

alahai menariknya segmen ni..tp esok dah due

Husna Humairah berkata...

PERHATIANNNNNNNNN!

Pemenang dah diumumkannnn--> http://milikhusnahumairah.blogspot.com/2013/02/pemenang-segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

Adakah anda pemenangnya? CHECK IT OUTTTTTT! :D

Tanpa Nama berkata...

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thank you!

Also visit my weblog Workouts to improve vertical jump

Tanpa Nama berkata...

you're really a good webmaster. The web site loading velocity is amazing. It kind of feels that you're doing
any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece.
you have done a magnificent job in this subject!


Here is my weblog ... vertical jump exercises

Related Posts with Thumbnails