-->

7 Mac 2018

Sinopsis Filem Makrifat Cinta

Filem Makrifat Cinta, Malay Movie, Filem Melayu, 2018, Makrifat Cinta Synopsis, Makrifat Cinta Cast, Pelakon Filem Makrifat Cinta, Syamsul Yusof, Nora Danish, Adi Putra, Nabila Huda, Puteri Balqis, Dato Aznil Haji Nawawi, Sabrina Ali, Poster Filem Makrifat Cinta, Pelakon Terkenal,
Sinopsis Filem Makrifat Cinta

Filem Makrifat Cinta telah ditayangkan di pawagam pada 1 Februari 2018 yang lalu, ada ramai pelakon terkenal yang membintangi filem ini. Antara Pelakon Filem Makrifat Cinta ini adalah Syamsul Yusof, Nora Danish, Adi Putra, Nabila Huda, Puteri Balqis, Dato Aznil Haji Nawawi, Sabrina Ali dan ramai lagi. Selain itu filem ini diarahkan oleh Kamal G dan diterbitkan oleh Dhananwoodd Films Sdn Bhd. Kalau tengok dari jalan cerita filem Makrifat Cinta ini, memang nampak menarik filem ni, tambahan lagi ianya diilhamkan daripada kisah benar gitu, apa pun jom tengok sinopsis filem ini dibawah ye. Selamat Membaca okey.

Sinopsis Fulem Makrifat Cinta

Mahathir (lakonan Syamsul Yusof) merupakan seorang lelaki biasa luar bandar, dari sebuah keluarga yang kurang berada. Namun begitu, keinginannya untuk menjadi seorang yang kaya bertaraf jutawan membezakan mahathir dengan lelaki lain. Manusia tidak boleh lari daripada masalah hidup tetapi jika hidup menjadi masalah, bagaimana? Kehidupan Mahathir mengelilingi isterinya, Zara (lakonan Nabila Huda) yang menjadi punca masalahnya. Ini adalah kerana Zara seorang wanita yang menyukai kekayaan dan mempunyai pembiayaan yang tinggi kerana gaya hidupnya. Aisha (lakonan Puteri Balqis), satu satunya anak Mahathir merupakan kekuatannya semasa dalam masalah dan kesusahan. Pendapatan Mahathir yang sedikit menyebabkan dia kurang mampu menaggung keluarganya, lagi lagi isterinya yang suka berbelanja tinggi. Keadaan menjadi sangat susah buatnya. Tatkala waktu susahnya ini, Mahathir secara tidak sengaja telah berjumpa dengan Sofea (lakonan Nora Danish) yang merupakan kawan sekolahnya. 
Filem Makrifat Cinta, Malay Movie, Filem Melayu, 2018, Makrifat Cinta Synopsis, Makrifat Cinta Cast, Pelakon Filem Makrifat Cinta, Syamsul Yusof, Nora Danish, Adi Putra, Nabila Huda, Puteri Balqis, Dato Aznil Haji Nawawi, Sabrina Ali, Poster Filem Makrifat Cinta, Pelakon Terkenal,
Perjumpaan sejenak mereka telah bertumbuh dengan cepat dan ikhlas menjadi kasih sayang. Zara, yang merupakan isteri Mahathir mulai syak wasangka dan meninggalkan Mahathir. Walaupun begitu, Zara masih berasa tidak puas hati dengan Mahathir dan meminta adiknya, Rizal (lakonan Adi Putra) untuk membalas dendam. Tanpa disedari, keadaan menjadi lebih parah. Pada waktu yang sama, anak Mahathir, Aisha mula menyukai dan mengasihi Sofea. Ini kelihatan semasa Sofea menziarahinya, Aisha kelihatan sangat gembira. Selain daripada itu, galakan Sofea memberi kekuatan kepada Mahathir untuk menghabiskan rekaan aplikasinya. Dengan penjualan aplikasisi ini, Mahathir dijangka menjadi seorang jutawan serta merta. Apa yang hebatnya aplikasi ini? Adakah begitu senang menjadi seorang jutawan? Apakah halangan halangan untuk menjadi kaya? Adakah kawan semata mata atau cinta yang berputik antara Mahathir dan Sofea? Apakah rencana balas dendam Zara? Setelah mengharungi semua dugaan dugaan ini, adakah Mahathir masih dapat mencapai cita citanya itu?
Miss Banu Signature, Blogger, Blog, Miss Banu, Tandatangan, Blog Miss Banu Story, 2018,

4 ulasan:

  1. tak sabar nak tunggu keluar dekat astro

    BalasPadam
  2. Semoga bejaye selalu untuk perfilman malaysia. Saye peminat dr Indonesia sejak thn 2008 uda suka sama film malaysia

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017