-->

30 Dis 2009

CERITA KONVO 3–URUSAN PEMULANGAN JUBAH DAN PENGAMBILAN IJAZAH..

Urusan pemulangan jubah dan pengambilan ijazah adalah merupakan proses terakhir yg perlu semua graduan selesaikan..beberapa hari sebelumnya aku telah pun sms member2 aku untuk bertanyakan tarikh yg diorang boleh datang utk serahkan jubah tu sama2..nampaknya rina pergi sehari lebih awal,manakala nor,nurul dan dalila setuju utk pergi pada masa dan tarikh yg sama..jd dpt la kami berjumpa,bergambar dan berkumpul sebelum pulang ke destinasi masing2..Malangnya dalila mungkin datang lewat sedikit dan ini akan membantutkan proses utk menangkap gambar bersama-sama..

Kami berempat memilih hari khamis iaitu 20 ogos 09 utk berkumpul di UM bagi urusan pemulangan jubah. Jadi mcm biasa aku bertolak sehari lebih awal utk ke KL dr Penang.

19 Ogos 09(rabu)-Macam biasa mak aku teman aku ke kL..kami sampai di rumah makcik tu dalam pkul 5 ptg mcm tu..kali ni hanya aku dan mak aku je pi..bapa aku kerja dan macam biasa kami masih menumpang umah makcik merangkap bekas jiran umah sewa aku dulu hehe..makcik tu mmg baik..hnya tuhan je boleh balas budi baik makcik. Macam biasa hari rabu ada pasar malam..setelah solat,aku dan mak aku ke pasar mlm..beli-belah hehe..kami juga turut belanja makcik tu mkn..mcm2 kami beli..utk makan sama2..kami tgk tv sama-sama,brborak..mak aku dh jadi member kamceng dgn makcik tu heee-

Malam menjelma-macam biasa aktiviti aku waktu ni adalah seterika baju dan tudung utk dipakai esok..sambil2 tu sms dgn nor,nurul dan dalila..nor ngan nurul xde masalah..diorng ok je..tp dalila ckp die akan dtg lewat sikit sbb bus lambt..die bertolak dr umh die(sabak bernam)ditemani dgn adik die..aku ada ajak die tumpang skali kt umh mkck tu..tp jual mahal lak.,.x nk plak nk dtg ngan adik die..so malas nk ckp bnyk..aku biar je n terpulang kt die la..

20 Ogos 09(khamis)-aku telah berjanji utk jumpe nurul ngan nor di stesen bus pasum pada jam 9.15pgi..aku mandi dalam pkul 7.00 pgi..dekat pukul 8pg..nurul sms aku tnya die nak gi sekali ngan aku dr umah makcik tu.jdi aku suh die datang..dalam pkul 8.05 minit pgi.nurul sampai..tp aku belum siap lgi..bru nk pkai baju n tdung..jadi nrul pun lepak jap tgk tv kt umh mkcik tu smentara mnunggu aku bersiap..tudung lak uat hal pagi2 ergh..last2 bedal la..dalam dekat 8.45,aku ngan nurul bergerak ke pintu gate besar utk menunggu teksi..malas lak nk naik rapid KL pgi2 ni..rmai org..dalam pukul 9pgi kami dh terpacak kt depan dtc..nor pula masih ondway..sementara menungu Nor dtg..aku ngan nurul sempatla berposing kt depan dtc yg ada logo UM sume tu.setelah mengambil gmbr beberpa keping..aku ngan nurul duduk sekejap di situ sambil menanti Nor..dekat 9.30 akhirnya Nor sampai dgn menaiki bus Rapid..tinggallah kami ber-3 jer..nak dijadikan cite hari yg kteorng pi adalah hari cuti,bdk2 UM xde, so apalagi bergmbr sakan la..mklumlah org xde,x la malu sgt lau nk tngkp gmbr..

Setelah nor sampai,kami mula memakai kembali jubah dan topi..dan sesi bergambar pun bermula..Cuma yg x best kami bertiga jela..sorang jd tukang tngkp gmbr,dua lagi berposing cmtula sampai akhirnya..gmbr byk berdua dan sorang..tp x kisah la..jnji ada gmbr hehe.setelah puas bergambar kami pun pergi ke aras 1 utk urusan pemulngan jubah..setelah urusan pemulngan jubah selesai..kami pergi mendapatkan ijazah,transkrip dan benda2 lain yg bersangkut paut..
Setelah beres semuanya..kami pergi ketempat gambar..utk mngmbil gmbr2 konvo masing2..gambar aku biasa je..pi tunduk bawah la plak..tp kire ok la tuh.huhu..Setelah semua urusan selesai..badan pun dh letih..kami bertiga pun gi lepak kat KPS..dan bersembang..sambil makan roti dan minum2…kps dan berubah..x ceria mcm dulu.menu makanan pun x byk pilihn cm dulu..makin membosankan lak mkn kt sana..

Kami bertiga mengambil keputusan utk menunggu dalila tiba bersama adiknya..sementara mnunggu kami bertiga pun bersmbang smbil minum2.x lama kemudian dalila pun sampai..die pergi hntr jubah dulu..tp x ambik gmbr lg..akhirnya die pun join kami gak sambil minum2..aku nurul n nor memesan minuman buat kali kedua hehe..masing2 terlalu dahaga disamping banyak bersembang hehe..
Setelah beberapa ketika disitu,kami pun memutuskan utk pergi menunggu bus Rapid di Fakulti Kejuruteraan..cuaca disitu amat panas.
Apabila sampai disitu kami berlima terus duduk ditangga fak kejut tu..sambil tggu bus..kemudian aku mengeluarkan kamera aku dan menyuruh adik dalila menangkap gambar kami berempat yg sedang duduk dan berposing di tngga berkenaan..lama kelamaan nor dan nurul turut mengeluarkan kamera dan hp masing2 utk turut menangkap gambar..kami semua bergilir-gilir menangkap gambar..hehe..akhirnya jadi la sesi bergambar di tgh2 panas dkt stesen bus fak kejuteraan berkenaan..nak dijadikan cerita hanya kami berlima saja disitu..tiada pelajar lain..so xde la malu 2 sgt hehe..

Dalam sibuk dok tngkp gmbr secara gilir2 tu..tiba2 aku nmpk bus rapid dah mai dh..makin dekat..apa lagi aku pun jerit bus! Bus! ..apa lagi semua pun kelam kabut simpan kamera dan ambik beg konvo warna biru yg terletak di tepi tangga..mmg serabut time tu hehe..kelam kabut sampai beg tertukar dh hehe..sbb tngkp gmbr punya pasal..Akhirnya kami berlima pun sempat naik bus tu..dalam bus tu dalila sempat membelek gmbr2 yg ditngkap masa konvo ri tu..bila dah nek bus tu rasa sayu lak pasni dh x boleh mcm ni dh..entah bile nk jumpe lgi..kirenya tu kali terakhir kami bersama-sama menaiki bus rapid KL..nurul,nor,dalila dan adiknya akan turun di Stesen Universiti..manakala aku lak akan turun di Pantai Permai..jd diorang yg akan turun dulu..setelah sampai di sTesen Uni..mula lah adegan perpisahan..peluk cium tp secara cepat dn tergesa-gesa la..hehehe..sbb org lain byk dh turun..tggl diorang je dok tggu giliran nak peluk cium aku sbg ucapan dn tanda perpisahan..bila diorang dh turun dri bus pun..mereka stil melambai-lambai lg kt aku..huhuhu sedih gak time tu..susah nk gmbrkan cmne..x taula diorang rasa cmne..tp 3 tahun di UM kami berkawan meninggalkan kesan pada aku..diorang kawan yg baik..byk kenangan manis antara kami..

Tidak lama kemudian aku pun sampai la kt kwsn perumahan pantai permai tu..aku pun berjalan masuk ke dalam kwsn flat tu..dlm dok berjalan tu aku pun keluarkan kamera aku yg sedia ada dan tngkp gmbr bangunan flat yg aku pernah duduk tu..mereng tul aku hehe..kononnya nk uat kenangan laa hehehe..akhirnya aku pun sampai la dkt umh mkcik tu..balik2 tu lepak jap dan makan..kemudian solat dan akhirnya bersiap utk pulang ke Penang..setelah bersiap mak aku suh aku tngkp gmbr umah makcik tu dan gambar mak aku dgn mkcik tu..kirenya hari tu dr pg sampai ke ptg bergmbr jela keje aku hehe. Setelah sesi brgmbr selesai kami pun minta diri la dr mkcik tu..dan mkcik tu pesan suh kirim gmbr yg aku ambik tu nti..mkcik tu pesan senang2 mai la umh die lg..
Maka aku ngan mak aku pun pergola menunggu teksi..dan Alhamdulilah kami dapat menaiki teksi dgn mudah..teksi tu pakcik Melayu yg bawa..die ikut meter..bgus3x..pakcik tu pun peramah dan baik….setelah sampai di pudu..aku dan mak aku trus ke kaunter bus Konsortium utk membeli tiket..akhirnya tiket telah dibeli dan ada masa lebih kurang setengah jam je lg..yg knpiusnya dkt tiket tu x tulis number seat plak..bile aku tnya org yg jual tket tu ckp ianya free seat bole dok kt mana2 pn..jd aku ingt bole duduk seat mana2 yg kita suka la kot..jd aku dn mak aku pun pergola turun ke bwh utk menunggu bus..

Masa menunggu bus aku dh rasa x sedap hati pasal seat ni..sbb aku rasa org lain ada num seat masing2..tp last2 bedal jela..bile dh naik bus aku pun duduk jela kt mana yg aku suka..x lama pastu ada laki dn pompuan ni kata seat yg kteorg duduk tu adalah tmpt depa..tiket depa ada num seat..bara tul aku x pasal2 kena ubah tmpt lak..mak aku gi tnya kt driver bus n die suh kteorg dok depan (tmpt ke-2)n tmpt tu mmg bru aku perasan hnya kt situ je x tulis num seat pun..huhu..akhrnya masalah seat2 ni pn selesai dan bus bertolak..dalam pukul 10 mlm aku smpai umah aku di Penang…Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..kesihatan aku pun baik ketika ni..xde masalah..Alhamdulilah..syukur..


masa nk tggu bus bak balik dh time ni huhu..

kteorg selalu berlima..tp hari ni dapat dtg hnya bertiga jer..sorang lg ondway hehe.

ngan nor..sesi bergmbr di dtc..


UM ALWAYS IN MY HEART..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017