-->

24 Feb 2010

GEMaa KEHiduPaN..


semua serbi tak kena

meratap pada nasib yg x menyebelahiku..

badai tiba2 melanda

dimana semangat juang aku itu

adakah telah berkubur bersama semangat pejuang yg terkorban

atas semangat jihad mereka..
Allah hu Akhbar..

cemburu kah aku..pada takdir insan lain

mungkin takdir aku direncanakan pada jalan lain

yg mungkin lebih baik untukku

namun aku hanya insan biasa

tak dapat mengelak daripada merasainya

mengapa aku jadi begini..huhu

adakah ini erti hidup..

tepuk dada tnyalah selera..

aku terlalu selesa dgn keadaan sekarang

bagaimana pula dengan masa depan

pastinya kesukaran menanti diriku

aku tahu bagaimana masa depan bakal ku tempuh

namun tiada persediaan yg aku lakukan

apa nak jadi ni..

bila khabar gembira disampaikan

ianya bertukar gerhana atas pelbagai alasan..

pelbagai rasa..

sepi----

sunyi-----

mengapa tiada kebahagiaan menghampiriku

adakah kerana aku tidak layak mendapatnya

atau kerana aku yg tidak mencarinya

atau mungkinkah ianya yg bersembunyi dariku

persoalan kenapa menerjah fikiran

terbaikkah aku?tidak begitu

mungkin usaha ku tidak cukup..

entahlah..sesetengah insan pernah berasa seperti ku

namun mula berubah bila kebahagiaan menghampirinya

tidak kurang juga ada yang akan melangkah ke alam baru

ingin aku meraikan hari bahagianya

namun banyak kekangan dan halangan..

pasti meriah di sana..cantik serta sama padan

aku yakin dirinya akan menjadi wanita yg bertuah dan tercantik

di hari bahagianya..

bakal menjadi isteri org dah dirinya bersama insan tercinta..

tahniah ku ucapkan banyak halangan dalam percintaan mereka..

aku kadang2 menjadi saksi pada halangan berkenaan

namun bak kata pepatah"kalau dah jodoh x ke mana"

bagaimana pula aku?tidakkah aku mahu mengikut jejak langkahnya?

entahla..aku serah bulat2 pada jodoh..

banyak kekurangan pada diri ini

gusar tidak dapat membahagiakan org lain

kerana kehidupan sendiri juga sudah cukup serabut

dengan pelbagai masalah dan dugaan

walau x sehebat mana

ianya mampu meruntuhkan benteng keyakinanku selama ini.

semangat baru harus dicari..tapi bagaimana?

adakah dia akan datang sendiri..

atau aku yg harus mencari semngat itu yg semakin hilang..

emmmm..........

alangkah bagusnya kalau ada yg dapat membantu dan memahami

segalanya..namun sia2..

yg tersirat tetap tersirat

tak perlu menukarnya menjadi tersurat

kerana ianya tak seindah

seperti yg disangkakan dan sebagaimana yg dilihat oleh orang lain..

hati aku tiba2 sedih...mendengar perkhabaran itu..

merentap separuh semangat aku

mengenang nasib di saat ini

dan di kemudian hari..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017