-->

2 Mac 2010

RiNtiHaN fEBuAry..(pro n kontra)


Diam x diam bulan Feb dah melabuhkan tirainya..emmm…byk benda yg best dan x best yg berlaku kat aku sepanjang bulan feb ni..huhu..

1)Masalah kesihatan-huhuhu..mcam2 la jadi..x la serius mana pun..tp tetap menggangu juga aktiviti harian aku..huuhu..

2)Masalah kerja-ntahla rezeki xde lagi.nak kata x usaha..dah usaha dh..mungkin belum mencukupi kot..ntahla..yg dulu sama2 ngan aku xde kerja dh dapat dh kerja..entahlaa..malas nk komen..nti kontroversi lak hahaha..kadang2 rasa dunia ni mang x adil..kena ada org dalam bru leh dapat ke..??huhu..mana adil..emm..orang lain x masuk universiti pun stakat spm..pointer pun entah kemana..dapat je kerja kerajaan..Berjaya dalam hidup dh pun..dr segi kebendaan pun not bad..tinggal ke peringkat seterusnya..je

Bagi aku la. lau org yg dh ada kerja tetap sume..x perlu la nk cemburu ngan kawan2 masuk unversiti..semua sama je..Cuma apa yg lebihnye pun kami ni sume dapat ilmu lebih sikit je pun..banyaknye bergantung pada rezeki..jd x perlu la nk iri hati or rendah diri ke ape ke..patutnya aku ni yg rasa cmtu huhu..ni terbalik lak..wahhh jeles tgk org dh kerja ni..jgn sombong dh le..huhu..

3)Masalah Kawan
Masalah ni dh lama sebenarnya..emm heran aku..cmne la leh wujud kawan yg leh lupa kawan baik sendiri..setakat satu sms tnya khabar,or chat sms jap x leh ke..ni harammm..satu sms pun x nmpk byg..sibuk sgt ke..org lain pn kerja gak..tp releks jer..ada gak nmpk byg..
Kwn ni trus x nmpk byg..lesap..lau cuti2 pe salahnya kuar ke mai lepak kt umh ke..ni tak lau cuti pun kuar ngan mber2 bru yg die kenal..x pun kuar ngan bf..huuhu..nak kata aku uat salah x de pun..
Ni asyik kita jela dok msg die ajak kuar tnya mcm2..tp die haramm la nk msg kita dulu..kdg2 rasa cm terhegeh-hegeh je..mcm2 peel..
Kalau nk jumpe pn tggu la time ada member lain kahwin or tunang yg jemput die..nanti bru la nmpk btg hidung die dn sms2 die..time ni pandai pula cri mber lama ni..mmm..
Skrg ni dh dapat kerja kerajaan la plak..lg hampeh la jwbnyer..entahlaa..suka hati ko laa..aku mlz nk cmpur..
Ada gak member yg mementingkan diri sendiri..emm entahla..susah btul nk dpt kawan yg sejati..yg ada dok menyakitkan hati jer..

4)aku happy gak la akhirnya dapat gak cari lagu2 yg aku cari selama ini..akhir
Nya aku beraya mendaownload lagu berkenaan dgn jayanya..antara lagunya..
-StoP-JaMeLia
-I’ll stand by You-Girls Aloud
-PeRnah MuDa-BuNgA cITrA Lestari
-TiKa-Tria
-Viva Forever & Stop-Spice Girls
-Tetap BertaHan-Wali Band
-Cinta SeMpurNa-Yuna
-that’s Girl –LindSay Lohan
-AntaRa Gadis-DinaMik
Cinta Bandar Tasik Selatan-Olan
-BenCi taPi RiNdu-SaLeem
-Cinta oh cinta, Didadaku ada kamu,sini cinta sana cinta, zapin 7 purnama-Amelina..
-PeNanTian-Elyana
-Aapke Yaad Aaye To (dri filem Aapko pehli baar kahin dekha hai)best oo lgu ni hehe..
-Dil DooBa (dri filem KhaKee)
-Silsile Mulaqaton (dri filem Bardaasht)
-Hamein tumSe Hua Hai Pyar (dri filem Ab TumhaRE hawaLe watan sathiyo)
Lgu Hindustan yg aku dpt download tu mang best..lagu die sedap..mesra telinga..rentak mang best..x rugi tau dgr..walaupun filem die x berapa popular..tp lagu die mang best gler la..
Serta banyak lgi lagu la yg malas aku nk tulis kt sni..

Selain itu aku berjaya gak mendownload 1 game..dh hbis main semua level pun..mang best game ni..try nk donlod 1 lg games..tp masalah sentiasa ada..internet problem la..dh sekerat dh berjaya didonlod tiba2 die reset sendiri lak..bara tul..dh la lama kena tggu berjam-jam..
Ada gak yg berjaya didownload..tp bile dh extract sume..tiba2 x leh buka lgsng utk main..die ckp fail corrupt la apa la..masa download boleh je jalan elok smpai 100 peratus..huhu mbazir tul..namun gitu aku x putus asa aku donlod je lg 1 games ni..n alhamdulilah berjaya..bolela tahan susahnye..huhu..
Ntahla sejak dua menjak ni aku asyik nak dgr lagu dan nak main games je berbanding dulu..mungkin utk hiburkan hatiku yg gundah..jd bile main games ni lupa la sejenak masalah kita..sbb kita focus kt games tu..masa2 free aku layan lagu2 baru yg aku masukkan dlm hp nokia aku yg agak buruk tu hehe..org kata dgr muzik ni mcm terapi juga..huhu

4)Ketidakadilan
Kenapa kena ada org dlam barula semua benda boleh berjalan..huhu..x bole ke seseorang tu brdikari..tp mungkin sbb aku x kenal mana2 org dlam la aku x puas hati tu..cuba lau kenal..huhu..oo mana aci..(smbil teringat lagu seksis dr Anita srwk)yg pelik gak aku dan bbrp org dulu ada mintak jd guru gstt tp smpai lani x dipanggil pun..tp ada org lain tu sng je dpt jd guru..sdgkan kelayakan mungkin lebih kurang sama..Cuma berbeza dlm pengkhususan subjek dan berbeza universiti jela..la ni trend mcm tu laa..entahla..aku ni kenapa ye..biarla kt depa..dh rezeki depa huhu(ayat memujuk hehe)nak suh kawan rekemen pun yg aku nmpk skrg ni byk yg pentingkan diri jela..bile dh brjaya lupa la jasa dn kawan lama..tp x semua la..sesetgh jr..or lau ada mber yg baik ngan aku pun diorang pun dua kali lima je ngan aku..ala sedikit sbyk tu perasaan jelez tu ada gak sbb tu la timbulnya perasaan x puas hati tu..tp anggap ujian dn dugaan jela semua ni.

Aku skrg tgh down..so kalau aku diam je x contact korang (mber) jgn ckp aku sombong lak..korang la contact aku dulu..insyaallah aku balasnye..tp nk suh aku msg dulu aku malas skrg..nak layan diri je skrg..huhu..im not in a good mood..
Hehe mcmla ramai org yg baca blog aku ni..hehe

Kalau leh aku nak main games bebanyak especially yg best2 nyer..tp nk menunggu utk didonlod tu adoiiyaii punya la azab..membazir gak..ntah la aku rasa x sempurna..tp bukanla bodoh pun smpai x leh uat sesuatu yg memberangsangkan….aku ni mang xde keje sbb tu leh layan games..org lain sibuk kumpul duit..utk shopping,enjoy2,mencurah ilmu,beli keta, Bantu family, bayar ptptn tp aku leh lepak kt umah main games..apa nak jd…
Aku marah pd diri sendiri..grrrr..actually aku nak marah kt org tp aku x tau nak marah or merajuk kt sape..kdg2 aku rasa org tu bersalah ngan aku n die x patut lebih berjaya dr aku..tp kmudian aku rasa itu bukan salah die..knp die harus dipersalahkan..itu rezeki masing2..aku hnya x diberikn peluang..

Vitamin malas byk sgt dh..aku dh dpt interview dh ritu..tp ada syrat la plak..mengarut tul syarat die..rasa nak hempuk je institusi tu..x masuk akal nk kena buat benda tu sume..sdgkan bidang tugas nya x berkaitan pun..ingt ni acara sukaneka kanak2 ke..huhu..sah2 fail kalau gi pun..huhu..badabosss
Kadang2 aku rasa diri aku ni fragile..bukan spt mana yg dilihat pd luaran..
Atas faktor2 trtentu kdg2 aku rasa aku ni cm cacat je pn ada..cacat kat hati or semua laa..huhu.
Ntahlaa……aku harap pasni ada sedikit sinarrr…yang cuba menerangi aku..huhu……

5)Kawanku Kahwin
Dlm bulan 3 ni ada beberapa member aku akan berkahwin..masalhnya depa ni dok jauh2..cmne la nk pi..huhu..kalau dlm penang tu bole gak diconsider kan..x kisah la kalau kwn ku marah sbb aku x dtg majlis die..aku harap die faham my situation right now…die prnh ugut putus sahabat lau x dtg majlis di kt phg..
Aku harap die faham masalah aku..mungkin gak die pun x akan dtg time aku kahwin nanti (lau ada jdh la)..bagi aku suka hati la.trpulang..aku ttp anggap die kawan aku..apa pn terima kasih la kerana sudi bagi kad kahwin kat aku..nice cad.. =)… actually aku x brp gemar org jemput ke kenduri kahwin hanya pakai sms je..bagi aku ntahla..mcm x ikhlas..tu belum jmput pakai frenster or facebook.. lagi la hampeh.. mmg sah aku x gi lau stkt guna fs or fb..huhu..
Bagi aku lau dapat kad tu barula rasa semangat nk pi..n rasa dihargai sbb kawan kite tu ingt lg ngan kite..

Kenapa aku xde semangat ni…dimana die menghilang..???

Beberapa Madah Pujangga or lyrics for me and for all…

Ø Diriku dah berikan yg TerBaik..dan bukannya nak MenGungkit Siapa benar Siapa Salah, Siapa Menang, Siapa Kalah, Dah beRikan yang TerbaiK, meMaksa hati Merisik..Mungkin Kau bukan TemaN seJati yg terBaik Untukku..

Ø Pakar psikoLogi mengumpamakan “Perasaan Dendam dan deNgki ibarat pisang Busuk yg kita simpan dalam saku kita. Sekali kita dengki dan berdendam paDa seseorang saMa sepeRti seBiji piSang Busuk..SeMakin banyak PeraSaan Buruk itu, seMakin baNyak piSang buSuk yg perLu kiTa simPan daLam SaKu..BiLa suDah Banyak Pisang Busuk yg kita siMpan, BagaiManakAh KeHiduPan kiTa?PastiNya kiTa seNdiri Yang TiDak seLeSa dan MaSaLah pula tiDak SeLesai seBaLiknya MenJadi LeBih suKar”..

Ø Seorang PuJaNgga WiLLiam Blake perNah berKata “aDaLah Lebih Mudah MeMaafKan seOraNg MuSuh daRipaDa MeMaafKan seOrang KaWan”..

Ø Dr Sidney Newton Bremer, menjelaskan “PeLaut berPengaLaman tahu diRiNya buKanLah taNdingan sAmuDera..TetaPi Dia taHu maMpu meNaKLuki sAmuDera. Dia taHu ada banYak Batu Karang dan ArUs, tetaPi Dia BeLaYar MenGeLiLinginya deNgan PenuH saBar dan senTiAsa BeriKhtiAr seDaya Upaya, AkhirNya PeLaut itu Tercapai JuGa tuJuaNnya

Ø Dalam surah Asy-Syura, ayat 43, Allah berfirman yang berMakSud..
“Tetapi Orang Yang BerSaBar daN MemaAfKan seSunGGuhnyA (perbuatan) yang deMikian iTu terMasuk PerKaRa yang DiuTaMakan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017