-->

20 Mac 2010

BoLLywOod FeVer in Me..



Haiii..bertemu lgi kita disini hehe..
Emm hari ni aku nak berceloteh ttg minat aku..aku actually selain suka mendengar lagu..aku juga suka tgk movie..x kisah la sama ada tgk dvd, vcd or tgk kt panggung wayang..so semua yg berkaitan diatas mmg aku minat..aku juga minat membaca novel serta bermain dan mengacau kucing aku..hehe..

Dari segi minat trhdp lagu dan movie,aku x cerewet sgt..aku leh layan mcm2 lagu n mcm2 cite..xde masalah..aku leh layan lagu or cite melayu, korea, Hindustan, English, mexico dll lg..hehe..tp kat sini aku nak cite ttg filem Hindustan or bollywood..sesape yg rapat ngan aku pasti cop aku kaki bollywood..sbb aku leh menyanyi lagu Hindustan dengan baik sekali..setiap sebutan tu betul la gak mcm pnynyi original..selain aku leh faham sikit2 perkataan hindi ni..tp nak suh aku bercakap bahasa hindi tu x leh la..stkt leh phm sikit and boleh nyanyi tu boleh la..kdg2 aku pn x faham apa yg aku nyanyi hehe.
Nak kata fanatic tu xdela..setakat minat sikit2 tu boleh la..lgipun ok pe..leh belajar bahasa luar n adat2 depa..kelebihan utk kita gak kan..walaupun x mampu utk menguasai sepenuhnya bahasa hindi tu..tp kire ok la lau faham sikit2 pun kan.

Mungkin sebab hero heroin bollywood ni hensem dan cantik sgt kot..jd sng nak tarik perhatian org kan..selain disulami lagu2 yg sedap utk didengar..kdg2 bile dgr lagu hindi kepala pun bole goyang2 gak hehe..aku ni suke berangan gak jd sbb tu leh layan cite hindi yg kebanyakan nya fantasi kan..hehe..tpi satu je la yg aku x suke sgt bile tgk cite hindi ni…diorang ni suka sgt EKSPLOITASI wanita..yakni menggunakan wanita sbg SIMBOL SEKS..ni yg paling aku x suke..mesti heroin cite tu kena pakai seksi2,baju x cukup kain,kena tyg dan dedah tubuh sini sana..paling kurang mesti ada babak pakai bikini..huhu..yg ni yg x best..kadang2 cite tu mang dh best..tpi sayang eksploitsi wanita gak..kalau nk salahkan heroin pun x leh gak..kalau diorng x nak buat x dpt plak job..lgipun sana persaingan sengit..kalau x snggup ramai lg sanggup kan..lgipun diorang dh ala2 kebaratan dh mana kisah nak bukak2 apa pun..yg ni jela yg x best..
Boleh dikira ngan jari filem2 yg x tjuk wanita2 seksi..apa pn ada gak la cerita2 yg mberi byk pengajaran pada kite..kt bwh ni aku senaraikan antara filem2 yg paling aku suke tgk..dan filem2 yg aku rasa berbaloi utk ditonton..

1)Kuch2 Hota Hai-lepas tgk cite ni mang aku gler terus ngan shah rukh khan,,trus minat cite Hindustan..
2)Dilwale Dulhaniya Le Jayengge-cite ni pun best..kelakar x jemu tgk..walaupn dh lama.
3)Kal Ho Na Ho-cite ni kelakar..suke tgk kombinasi SRK dan Saif Ali Khan..mang kelakar..ada gak babak sedih..tp bgi aku x sedih pn.biase je.
4)MohabbateiN-cite ni mang aku tgk beratus kali..aku angau trus ngan cite ni..dri segi muzik hinggala ke pelakon dan jln citenyer..semuanya aku suke..berulang kali aku tgk..smpai skrg ni dh jemu dh..tmbh2 gandingan SRK ngan Aishwarya Rai..mang aku suka sgt gndingan depa ni..
5)DEvDas-cite ni best gndingan SRK dan Aish mang serasi sgt..cite ni x paparkan imej seksi..tu yg bgusnye..byk pengajaran..Cuma amat sedih sesangat sebab hero dan heroin x dpt bersatu..dn berakhir dgn kematian..first time tgk masa ending tu menitik sikit air mata hehe..
6)Rab Ne Bana De jOdi-cite ni pun best..unik..kisah cinta sejati si suami pada isterinya..mang enjoy tgk cite ni..kelakar sume ada..best..
7)Heyy Baby-cite ni mang kelakar hbis..sedih sume ada..tersgt best..mengisahkan bagaimana 3 org playboy boleh berubah menjadi baik dngan kehadiran seorang baby yg telah ditinggalkan oleh ssorg di hdpn rumah mereka..mmg lucu bile tgk diorang trpksa mnjaga baby tu..akhirnya diorang jd syg gler kt baby tu.smpai suatu hari baby tu dirampas oleh ibu kandung baby tu balik.mang enjoy sgt tgk cite ni..hehe
8)Namastey London-cite ni best gak..die tjukkan pertembungan 2 budaya India dan Eropah..bagaimana heroin ni berdarah India dibesarkan di barat dan menjadi org barat tp nak dikahwinkan dgn lelaki India yg tipikal..die x dpt terima akhirnya terpaksa menipu lelaki tersebut..seronok tgk cite ni..katrina Kaif sgt cantik..akshay kumar pun mang best..comel tgk diorang hehe..sweet..
9)Kabhi Kushi Kabhi Gham-aku rase ramai yg dh tgk cite ni..aku mang gler gak la dgn cite ni..tgk beratus kali gak la tgk..maklumlah ramai pelakon hebat dlm cite ni kan..mang best la cite ni..
10-Dhomm 1&2-ni cite aksi..cite pencuri ngan polis..hehe seronok tgk..sbb ramai pelakon best yg berlakon..kelakar,lagu2 pun best..
11)Veer-Zaara-ni cite best yg unik..xde seksi2..sweet sgt..penuh dgn adab sopan dan tradisional..pendek kata best la tgk..

Ni antara cerita2 hindi yg aku suke tgk..actually ada byk lagi..tp aku x ingat lak..maklumlah terlampau banyak sgt hehe..

























p/s: dah lama gak aku x nengok cite hindustan..filem My Name Is Khan best ke ek?maklumlah tu cerita serius..berbeza dgn cerita2 terdahulu gandingan SRK dn Kajol..
apa pun aku suke gndingan SRK ngan AishWarYa Rai...namun diorang mungkin x kan berlakon bersama lagi kerana dikatakan kedua-duanya perang dingin dan x mahu lgi berlakon bersama..filem terakhir menggandingkan diorang bersama adalah Filem box-office DEVDAS..huhu rugi tul..diorang pasangan sejoli di layar perak..cmne la leh gaduh2 ni.huhu mcm2..sekarang ni Aishwarya kerap digandingkan ngan Hrithik Roshan pula...
apa pun setiap cerita yg ditonton harusla dinilai sewajarnya..ambil yg positif..buang yg negatif..
=)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017