-->

6 Ogo 2012

Lee Chong Wei KaLah tiPis dengan LiN Dan di Saingan OLimPik London 2012-BadMinton


Assalammualaikum..
Hari ni masih lagi entry mengenai Badminton..Sebenarnya aku adalah antara peminat sukan Badminton ni dari dulu lagi..
Rasanya satu Malaysia pasti dah tahu mengenai keputusan perlawanan Badminton Perseorangan Lelaki yg memihak kepada Lin Dan(China)dan Chong Wei hanya mampu berpuas hati dengan Pingat Perak sahaja..Walaupun demikian Lee Chong Wei Kalah tipis sahaja dengan Lin Dan..Aku yang menyaksikan di tv juga berasa amat sedih juga sebak bila Malaysia kalah..Bayangkanlah perasaan Lee Chong Wei ketika itu..bagaimana kecewanya beliau apabila gagal mendapatkan emas pertama Olimpik untuk Malaysia..Ketika Lin Dan menang memang jelas kekecewaan di wajah Lee Chong Wei..Beliau hanya mampu terduduk dan menangis sebelum dihampiri jurulatihnya dan menenangkannya..bila aku tengok L.C.Wei menangis dan kecewa gitu aku pun turut berasa sebak..sedihnyerr,kesiannyerrr...All Malaysian Proud of You Dato L.C.Wei..beliau kalah bermaruah..
Lebih sedih ini adalah penampilan terakhir Chong Wei di pentas Olimpik..Olimpik yang akan datang dikatakan L.C.Wei nak bersara dh..sedihnyer dah 2 kali dapat pingat perak di Olimpik BeiJing 2008 dan Olimpik London 2012..aku sangat kesian melihat L.C.Wei kerana terpaksa menanggung beban yg berat untuk mendapatkan emas pertama untuk Malaysia. Seperti yang aku katakan dlm entry sebelum ini bahawa Lin Dan memang liat untuk dikalahkan..namun aku bangga dengan Dato Lee Chong Wei apabila mampu memberi saingan hebat kepada Lin Dan..ketika di set pertama Chong Wei menang bergaya dengan 21-15, waktu ni aku kat umah punyalah terjerit-jerit happy la sangat kan haha.Bila masuk set ke-2 nampak Lin Dan mula mengasak lalu menang 21-10. Kemudian di set ke-3 L.C.Wei mula bangkit dan mendahului beberapa ketika sebelum dikejar oleh Lin Dan dan berjaya menang dengan mata 21-19..kalah tipis sgt...huhuhu..yg paling menyampah sekali bila Lin Dan menang jer mulalah dia bukak baju bagai lempar sana sini..kesian Chong Wei masa ni..masa dia bersalam dengan pengadil dan Lin Dan nampak mcm x bermaya dh kecewa yg amat..

Pastinya die berasa bersalah agaknya kerana telah gagal menunaikan hasrat seluruh rakyat Malaysia..kesiannyer die..Nasiblah di Facebook dan Twitter,ramai yang memberikan kata2 semangat untuk beliau..Ramai yang bangga dengan beliau..Beliau telah berjuang sehabis baik cuma rezeki tak memihak pada kita saja dan beliau sepatutnya tidak perlu pun meminta maaf pada Rakyat Malaysia...namun disebabkan kerendahan hatinya beliau tetap memohon maaf pada semua rakyat Msia di Twitter beliau..sedih je aku tengok dan baca twitter nya tuh..antara kata2 nya:

Di Twitter beliau ramai yang memberi kata2 perangsang dan semangat kepada beliau...
Rasanya selepas je perlawanan tuh ketika dibilik persalinan..aku yakin mesti L.C.Wei menangis sepuas2nyer sebab sedih sangat sebelum beliau keluar semula untuk acara penyampaian hadiah pula..Ketika ini nampak Lee Chong Wei cuba mengawal rasa sedihnya dan cuba menguatkan dirinya untuk menunggu pingat dikalungkan kepadanya..
Masa ni nampak beliau sgt sedih..jelas kekecewaan di mukanya...
Dato Lee Chong Wei merenung pingat Perak yang dimenanginya..masa ni aku dh sedih dh tgk beliau..nampak beliau masa ni dah start sedih balik serta sebak bila memandang pingat Peraknya yang masih sukar untuk bertukar kepada emas..
Dato Lee Chong Wei dah tak mampu menahan perasaan sedihnya,kecewa serta sebaknya lalu menitiskan air matanya...waaaaa aku pun sedih dan sebak sekali bila tengok die sedih sangat..uhuhuhu..jangan la sedih2 dato L.C.Wei sebab semua rakyat Msia bangga dengan dato..

Aku yang taip entry ni pun rasa sedih lagi ni..beliau apatah lgi kan..nak buat camne..kalah menang adat pertandingan..sudah tertulis itu bukan rezeki kita..buatlah mcmmana pun kan,kalau bukan rezeki kita tetap bukan rezeki kita betul tak.Apa yg penting beliau telah berjuang sehabis baik,seboleh mungkin dan memberikan tentangan sengit pada saingannya itu..Semangat juangnya itulah yg harus dibanggakan oleh seluruh rakyat Malaysia..pastinya selepas upacara penyampaian hadiah tuh,beliau terpaksa pula menghadapi pihak Media..agaknya apalah yg diperkatakan beliau kepada pihak media kan..xpe kita tggu je berita nanti kan..huhu apa pun Dato Lee Chong Wei Still The BeSt!!!...


18 ulasan:

  1. sedey sgt2....apa2 DLCW da buat yg terbaik dlm pertandingan...dah tertulis bukan rezeki dia utk mdptkan pingat emas d olimpik...

    BalasPadam
  2. ta pe laa , at least . dato' lee chong wei da buat yang terbaex . masuk perlawanan akhir uhh , da kira okaay lahh tuhh.

    :)

    BalasPadam
  3. betul la sedih tgok die...kite pon jadi sedih sama..:) bukan mudah jadi harapan mcm die kan..harap die tabah..

    BalasPadam
  4. mmg sedih bile tgk Chong wei kecewa... sbb die main bersungguh sungguh.. mmg nampak sgt die kecewa.. tp apakan daya.. LinDan punye bomoh lg kuat kot.hihi.. we still proud of u dato'..

    BalasPadam
  5. syabas LCW..
    xpelah bkn rezeki kita kan..
    apa pun tahniah..
    sedih tgk pic dia nangis tu kan..nmpk kekecewaan di situ..

    BalasPadam
  6. berkaca2 mata sweety baca entry ne..sedih sangat kan tgk LCW nangis mcm tuh..adeyhh..

    BalasPadam
  7. Akak pun sebak tgk keadaan LCW masa tu... Mmg Kesian kat dia sebab ni last olympic yg dia join...Mesti dia rasa frust sesangat la tu..

    BalasPadam
  8. kannnn..sedih sgt tgk datuk Lee Chong Wei kecewa gitu..huhuhu

    BalasPadam
  9. kannnn..sedih sgt tgk datuk Lee Chong Wei kecewa gitu..huhuhu

    BalasPadam
  10. mmg nmpak LCW kecewa..
    mmg salah juga kalau org kata dia main semata2 nak duit.. sebab LWC mmg nmpk nak menang untuk Malaysia..!

    BalasPadam
  11. apapun KA ttp bangga dgn DLCW

    BalasPadam
  12. apepun tanggungjawab yang dibawa DLCW memg berat...dye tetap hero di hati kita semua...:)

    BalasPadam
  13. atok pun sedih tengok kekalahan dato LCW tu...apa2 pun tahniah sobab dio berjayo menghadiahkan kalung perak untuk negara....

    p/s : Tahniah!!! Ecah monang contest atok....cikidout


    http://anaknegori.blogspot.com/2012/08/keputusan-contest-sapo-nak-kad-rayo.html

    BalasPadam
  14. dia tetap menang di hati rakyat malaysia..!! kalahnya bermaruah ok.. huhuhu

    BalasPadam
  15. saya yang baca entri ni pun rasa nak menangis..huhu~

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017