-->

22 Apr 2015

Hoo Goo's Love - Sesi Review Drama Korea


Assalammualaikum..
Hari ni nak buat Review Drama Korea yang bertajuk Hoo Goo's Love / Fool's Love. Drama ini mempunyai 16 episod dan dilakonkan oleh Choi Woo Shik, Uee, Lim Seulong, Lee Soo Kyung dan ramai lagi. Drama ini bergenre Romantik Komedi dan baru saja habis ditayangkan di Korea pada penghujung Mac yang lalu. Sebelum ini hero drama ini iaitu Choi Woo Shik kerap kali memegang watak pelakon pembantu contohnya dalam drama Rooftop Prince, Fated To Love You dan lain2 lagi. Sekarang ni dah jadi pelakon utama gitu. Aku sangat suka dengan lakonan dan watak Seulong dalam drama ini iaitu sebagai Byun Kang Chul berbanding wataknya dalam drama Hotel King sebelum ini yang agak boring. Watak Seulong memang sangat lawak dalam drama ni hehe. Drama ni menarik sebab ada kejutan yang tak disangka berlaku antara watak Seulong sebagai Byun Kang Chul dan juga watak Kang Hoo Goo.
Awalnya aku agak stress juga dengan watak Choi Woo Shik sebagai Kang Hoo Goo tu, sebab die ni sangat naif dan terlampau baik hati, sanggup buat apa jer demi perempuan yang die suka iaitu Do Do Hee. Begitu juga dengan Watak Uee, pada awalnya aku sangka die agak jahat dan nampak die macam sengaja nak perangkap Hoo Goo ni, namun sebenarnya aku salah sebab Do Do Hee ni memang ikhlas sukakan Hoo Goo cuma kita sebagai penonton memang x boleh mengagak langsung yang Do Do Hee sukakan Hoo Goo sebab die pandaikan sembunyikan reaksinya dan berlakon macam takde perasaan jer kat Hoo Goo. Bila dah di pertengahan episod barulah kita tahu yang Hoo Goo adalah cinta pertama Do Do Hee. Kiranya Hoo Goo tak bertepuk sebelah tangan lah kan. Cuma aku tak berapa suka dengan rambut Hoo Goo yang kerinting tu tapi di pertengahan cerita die akan potong rambut so nampak lah lebih qiut gitu hehe. Dalam drama ni banyak gak babak-babak imbas kembali ketika Hoo Goo, D.Do Hee dan B.Kang Chul berada di zaman persekolahan mereka dulu.
Watak adik perempuan Hoo Goo iaitu Kang Hoo Kyung juga agak menarik, dimana die seorang yang sangat kasar dan slumber jer bila di rumah namun bila die keluar rumah bukan main feminin lagi hehe, die juga bijak memahami psikologi lelaki dan Byun Kang Chul adalah cinta pertamanya. Drama ni menjadi makin menarik bila Byun Kang Chul sukakan Hoo Goo dan menyangkakan dirinya gay disebabkan satu insiden yang berlaku namun sebenarnya semua tu salah faham jer. Disebabkan salah faham semua benda jadi kucar kacir, Hoo Goo salah faham dan menyangka Byun Kang Chul adalah kekasih Do Do Hee dan ayah kepada baby Do Do Hee. Perkara ni jadi makin lawak bila Byun Kang Chul yang cerewet tu membenarkan Do Do Hee tinggal sementara di rumahnya, kerana ingin berjumpa Hoo Goo setiap hari kerana Hoo Goo menjadi babysitter kepada baby Do Do Hee yang baru lahir tu.
Lakonan Seulong memang terbaiklah x leh blah betul part yang die salah faham yang dirinya gay dan sukakan Hoo Goo, penampilan Seulong dalam drama ni juga kemas dan segak maklumlah lawyer lah katakan. Drama ini juga akan membuat kita sentiasa tertanya-tanya siapa bapa/ayah kepada anak Do Do Hee tu sebab die sangat berahsia tentang benda ni. Byun Kang Chul juga menafikan yang die adalah ayah kepada baby D.D.Hee. Namun di hujung2 Jalan cerita barulah perkara sebenar terbongkar yang Do Do Hee sebenarnya dirogol oleh orang yang dikenalinya. Awalnya Do Do Hee ingin merahsiakan benda ni kerana takut reputasi dan nama baiknya terjejas di mata masyarakat kerana Do Do Hee adalah Perenang Kebangsaan. Namun die akhirnya berjaya diyakinkan dan bertindak membuat laporan polis. Aku juga suka tengok scene lawan antara Hoo Goo dan Byun Kang Chul tu, lawak giler sebab diorang bergaduh macam budak2 hihi comel giler hahaha.
Aku juga sukakan hubungan adik beradik antara Hoo Goo dan Hoo Kyung, diorang saling nasihat-menasihati antara satu sama  lain sweet jer. Tapi memang tak boleh blah dengan penerimaan masyarakat bila isu rogol D.Do Hee terbongkar, semua tidak mempercayai Do Do Hee sebaliknya menyalahkan dirinya plak. Ending drama ni juga macam sedikit kelam kabut sebab tak diterangkan dengan jelas apa yang terjadi dengan kes rogol Do Do Hee ni dan orang yang merogol Do Do Hee ni macam terlepas jer dari hukuman. Namun ending drama ni still happy ending sebab Hoo Goo menerima Do Do Hee seadanya dan diorang berkahwin dan Do Do hee terus cemerlang dalam kerjayanya. Apapun best gak drama ni, banyak benda lawak yang terjadi, namun diselitkan gak dengan babak2 sedih. Layannn gitu tak rugi menonton drama ni, aku bagi 3.8 bintang untuk drama ni dari 5 bintang.

4 ulasan:

  1. alahaii, I'm so weak when it comes to reading review. every time i read reviews, i will eventually feel like watching the drama, and then will stuck watching the whole episode! choi whooshik is so cute!

    BalasPadam
  2. wah macam best je!!! saya ni memang peminat drama korea hehe, bolehla masukkan drama ni dalam my list ;)

    btw, saya dah follow awak, kalau sudi jemput singgah ke blog saya dan follow ye? Terima kasih :)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017