-->

3 Mei 2010

Kisah Duka BerTaNdang Lagi


InSaN MuLia itu,
tertaNya-taNya saMpai BiLakah?
samPai BiLakah seMua baKaL BeRubah,
muNgkin Dia tidaK saNggup berKeadaaN beGitu Lagi,
LeLah sudah aKu meLuaHkan pErasaaN beNci & Hiba
terhadaP siKap seSeteNgah MaNusia,
JaDi tidak perLu diUngkit Lagi,
keRaNa kaMu boLeh MencaRiNya,
maHupun mEmBaca cEritaNya..

Ikut Hati Aku maHu saja aku,
deDahkan SegaLaNya teNtang diriNya,
Biar seAnteRo DuNia taHu keBeNaraNnya,
baHawa DiaLah MaNusia itu..
yang ibArat LalanG tidak BerKesuDahan,
LenGkap & sEmpuRna naMun roSak HatiNya..,
berWajah Manis taPi berHati Busuk,
berKata-kaTa soPan dan Lembut, sebenarNya berPeranGAi LiaR,
BijaKsaNa tetaPi beRakaL peNdek..
MaNis di Luar, haNya paHit di daLam..

SaLahku Juga keRana seNang Terpedaya,
keRana aku mengHargai eRti seBuah PersaHabatan,
iNiLah yg ku teriMa..,
daRi kau yg BergeLAr Kawan/ sahaBat..
Kawan2 yg Lain sepeNdapat dgn Ku
ituLah diRiNya denGan siKapNya
BerSaBar adaLah jaLan Yang PaliNg baIk untuK di saat iNi..,

SimPati Yang Aku teRima,
tiDak MembawA Sebarang Makna,
MungKin dia MenafsiRkan aKu ceMburu deNgannya..,
ItU suaTu peNaksiRan yang saLah,
TiaDa SekeLumit raSa CeMburu di Hati iNi
aKu haNya terKiLan deNgan TiNdak-TanduKnya saJa
bukaN Pada KejaYaaNnya..

Dia BerSimPAti padA ku kah?ataU sebeNarnya suKa,
MeLihaT Aku berKeAdaan bEgiNi?..,
MunGkiN saHaja Niatnya BaiK,
Tapi Niat baiK yang Dia MiLiki muNgkin x sebEsar HatinYa
yang busUk itu.

MunGkin aKu kelihaTan keJaM,
kerAna memBuat TuDuhaN sebeGitu,
taPi aPaKan Daya,
Aku ManuSia BiaSa..,
taK LepaS Dari Rasa SaKit Hati,
diPerMainKan seDeMikian ruPa.
JaNji-jAnjiNya haNya jAnji KosoNg
yang tidaK maMpu diKotakaNnya
BiaRLah……..
TuHaN LeBih MenGetaHui…

(setiap sajak nukilan aku sering bernada gundah..dimana keceriannya??mungkin suatu hari nanti..ia berubah menjadi sajak yg riang –ria =))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017