-->

22 Nov 2011

SyaBas HariMau Muda!Sang GaruDa terus Menangis!


Assalammualaikum..
maybe agak sedikit terlewat entry nih tapi aku tetap nk buat hahaha..
sangat seronok bila Pasukan Malaysia(Harimau Muda)berjaya mengalahkan Pasukan Indonesia(Sang Garuda)dalam final Bola Sepak Sukan Sea isnin lalu..fuhhh mmg mendebarkan..aku antara jutaan rakyat Malaysia yg menonton siaran langsung perlawanan tersebut di kaca tv..
actually pas menang je pasukan Msia aku mmg nak terus buat entry..tapi laptop lak uat hal..grrrrrrr..trpaksa la post entry nih lewat sedikit..
aku menonton siaran langsung terlewat jugak haha..bila bukak je tv aku tgk Indonesia dah 1 tapi Malaysia 0 lgi..takpelaa sbb masa perlawanan lama lagi kan..dlm minit ke-30 or 36 something Malaysia sumbat gollllll!!!seri dah..aku pun dengan semangat jerit golllll haha.. 
lepas tuh banyak la aksi2 yg hampir menjaringkan gol tapi xde rezeki lgi masa nih..
perlawanan berlanjutan ke masa tambahan..ishhhh ishhh aku yg gabra..bila Indonesia dh masuk kawasan Msia utk mencari gol aku dh tutup mata..dan berharap janganlah gol50x hehehe
masuk pula ke separuh masa ke-2 utk masa tambahan..indonesia makin mengasak dan mengganas..dh terdesak sgt nak menang
Pasukan Malaysia nampak mengambil keputusan untuk bertahan,hampir kesemua pemain Msia berkampung kat kawasan sendiri dan sama2 mempertahankan pintu gol Msia dari dibolosi

Akhirnya,masuk la babak penentuan Sepakan Penalti..yg ni lagi la mendebarkan dan menggabrakan..tentunya Khairul Fahmi Che Mat antara yg perlu diberi pujian sbb berjaya menyelamatkan banyak gol2 yg berbahaya..terutamanya dlm Sepakan Penalti..walaupun dia banyak kontroversi tapi rentetan kecemerlangan nya dlm final sukan sea,maybe ramai akan melupakan segala kontroversi tu semua..akhirnya Badrul bakhtiar menjadi wira apabila sepakan penalti yg sgguh dramatik yg dilakukannya menjadi penentu kpd kemenangan pasukan Malaysia..
dramatik giler kot tendangan badrul nih..suspennn jer hehehe..bola tuh aku ingat dh x masuk kot..aku dh cuak giler kot time nih..terpaku mata aku kt bola tuh walaupun berjaya ditepis sedikit oleh penjaga gol Indonesia tapi bola tuh tetap juga bergolek perlahan masuk ke dlm gol..dan akhirnya GolllllllLLLLL!!!
kAwasan sekitar rumah aku terus kecoh..semua menjerit kegembiraan..x lama pastu terus bunyi mercun berdentum-dentam..meriah giler..budak2 kecik berlari-lari bawak bendera Malaysia kt keliling kwsn perumahan aku..hehe so sweet kan..sgt happy dowh..

So even Indonesia juara keseluruhan Sukan Sea..namun mereka tetap berduka dengan kekalahan mereka..maklumlah bola sepak nih lah yg paling diutamakan oleh semua negara kan.
aku sebenarnya bukan fanatik bola pun..tapi kalau hal2 yg membabitkan pasukan Malaysia,terus fanatik tuh datang..patriotik tak aku?hehehehe...apapun bangga lah dengan Harimau Muda berjaya membaham Sang Garuda syabas dan tahniah!!..proud to be Malaysian ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017