-->

30 Dis 2011

Review OMBaK RiNdU VS TeNtaNg DHia

VS

Assalammualaikum..
hari nih 30 disember dh..x lama tahun baru 2012..n hari ni aku berkesempatan menonton online filem Ombak RiNdu dan juga TentaNg Dhia episod akhir...
kalau tengok persamaan kedua-dua cite nih adalah kedua-duanya cite ni sedih n jalan cerita die pun best..pelakon2 kedua-dua cerita diatas juga berjaya membawa watak masing2 dengan berkesan..lagu2 dlm cite tersebut juga sedap2 belaka dan bersesuaian..dan persamaan seterusnya kedua-dua cite nih belum berjaya membuat aku menangis/mengalirkan airmata..hehehe..terutamanya Ombak Rindu..heran juga kenapa ramai sgt yg lain boleh menangis bagai nak rak..aku tengok releks jer..biase jer..jalan cerita Ombak Rindu memang okey..aku suke jalan cerita filem nih..tapi belum cukup kuat nak buat aku menangis laa..haha..lagu2 dalam filem nih mmg best laa terutama lagu nyanyian Adira ngan Hafiz tuh..dlm Ombak Rindu nih aku nak tergelak dgn watak sampingan filem nih..sape die cuba teka??hehe tentulah kucing si Izzah yg bernama Comel tuh hehe.masa Haris ambik Izzah kat stesen Bus tuh slumber jer si Izzah ni angkut kucing tuh sekali masuk kereta Haris hehe..nasib Haris x halau kucing tuh..siap haris suh Izzah tukar nama kucing tuh jadi poli la saly la..last2 comelpun comel lah hehe.. 

N jinak pulak kucing tuh..maya karin pegang die..senyap je die..x meronta-ronta pun..slumber je duduk atas meja tuh x lari pi mana2 pun..syabas utk kucing izzah..hehe..part sedih cite nih aku biase2 je..xde la nak feeling sedih sgt coz aku rasa releks jer..xdela sebak mana pun..part paling aku suke emm maybe part bila Mila meluahkan perasaan sedih dan kecewanya pada haris dekat Izzah..x taula ada sambungan Ombak Rindu 2..kalau ikut novel izzah keguguran kot lau x silap n mila yang mengandung nanti..n izzah nanti menumpang kasih kat anak mila tu laa..pastu nanti mila ingin kembali pada Haris semula sbb x dpt nk lupakan Haris walaupun mila dah ada kekasih dh time nih..n nanti pakcik izzah yg jahat tuh akan kembali semula dan menyamar dgn bekerja dkt umah izzah nanti..nanti izzah akan hilang ingatan dan mcm2 lagi la..hehehe.tu kalau ikut novel la utk sambungannya..apa pun Ombak Rindu berada pada tahapnya yg tersendiri..n aku enjoy menontonnya..

Masuk pula drama TeNtaNg DHia dah tamat pun episod akhirnya..wow dramatik sungguh episod akhir cite nih..x sangka pula..sebak juga sebab jalan cerita dia tak dapat nak diduga..xsangka Dhia dan Zikir meninggal sama2..waaa...suka scene melly,raffi n azmi datang serang umah Dhia n time tu gak Mak zikir iaitu Ku Salmi terkantoi..yg bencinya Ku salmi setakat terkantoi je kot..setakat kena pukul2 manja oleh nenek si Zikir tuh jer..alahai..x setimpal dgn perbuatan die..tapi padan muka die gak last2 si Zikir pun tinggalkan dia gak..grrrr..lakonan Liza Abdullah mmg mantap,ramai yg benci dgn watak die ku salmi tuh..Lakonan Nora Danish juga menyakinkan..lembut jer..sesuai ngan muka die yg comel tuh..Adiputra pulak versatil..die leh bawak watak lelaki yg berbudi bahasa mcm zikir dan ganas mcm dlm KL Gangster..pendek kata aku suke drama Tentang Dhia nih sbb jalan cerita yg best yg susah nak duga,elemen romantik ada,sedih ada,seram pun ada,dan mcm2 ada laa..
para pelakon pun best2 belaka..sesuai ngan watak masing2..cuma dlm drama nih ramai sungguh yg kena mati kan..sampai watak utama pun last2 mati..huhu..n ramai juga yg komplen tentang waktu tayangan cite nih pada waktu maghrib..macam aku..aku selalu tengok kat tonton.com.my..aku x tgk kt tv..apa pun rindulaa kat Dhia pasni..dh habis dh cite nih..huhu..

p/s-nak tgk Final Maharaja Lawak Mega nanti..ada Aaron Aziz laaa hehehe,n dikatakan juga ada JOZAN yeaaayyy nak tgk Jozan..windu juga kat Jozan..dh lama x tgk JoZan dikaca tv..asyik asing2 je..

2 ulasan:

  1. waaa.....citer tntg Dhia best sgt...tp pembalasan utk yg jht sgt2x x setimpaL sbb xdjelaskan pun ape trjdi kat mak zikir...(terkilan (T___T)....ape2x pun, Tentg Dhia best! Utk Ombak rindu, Best tp x kuat lagi utk membuatkn sy mngis mcm yg diheboh2kn kan oleh mmber pun...
    -_____-

    BalasPadam
  2. waaa.....citer tntg Dhia best sgt...tp pembalasan utk yg jht sgt2x x setimpaL sbb xdjelaskan pun ape trjdi kat mak zikir...(terkilan (T___T)....ape2x pun, Tentg Dhia best! Utk Ombak rindu, Best tp x kuat lagi utk membuatkn sy mngis mcm yg diheboh2kn kan oleh mmber pun...
    -_____-

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017