-->

19 Ogo 2016

Sinopsis Filem Kampung Drift

Sinopsis Filem Kampung Drift 

Assalammualaikum..
Filem Kampung Drift telah pun ditayangkan di pawagam pada 4 Ogos 2016 yang lalu dan bergenre Aksi, Komedi dan Sains Fiksyen. Filem ini dilakonkan oleh Pekin Ibrahim, Shafie Naswip, Pablo Amirul, Fatin Afeefa, Chen Sin Foo, Zalfa Zin, Fazli Razali, Kamarol Haji Yusof, Yasmin Md Isa, Esma Daniel, Eida Moin serta ramai lagi dan diarahkan oleh Nevin Hiong. Apapun jom layan sinopsis filem Kampung Drift ni kat bawah k..

Sinopsis Filem Kampung Drift

Mengisahkan pengembaraan hidup seorang remaja bernama Johan (Syafie Naswip) dalam mencari erti kejayaan dan kehidupan menerusi sukan drift yang berkait rapat dengan sejarah hidupnya. Walaupun ditentang keras oleh ayahnya untuk menyertai sukan drift, minat Johan terhadap sukan itu tidak pernah pudar. Bersama-sama kawan baiknya, Bojeng (Jazli Hassan), pakciknya, Ajoi (Puovin Sandera), dan saintis ‘gila’, Pak Idon (Chen Sin Foo), dia akan menggunakan apa sahaja cara untuk melibatkan diri secara aktif dalam sukan pemotoran drift itu. Minat Johan mula bertukar menjadi sebuah impian besar apabila dia mendapat tahu sejarah hitam ayahnya yang berkait rapat dengan sukan drift.               

Namun, penglibatan Johan dalam sukan drift ini menghadapi jalan sukar apabila dia terlibat dalam pelbagai konflik diri, masalah cinta dan persaingan di antara Julia (Fatin Afeera), Shiela (Zalfa Zin) dan Ray (Pablo Amirul), drifter ternama dari Kuala Lumpur. Semua ini pula bakal membawa kepada kematian orang yang disayanginya. Johan cuba mengubah sejarah dengan menggunakan mesin merentas masa untuk kembali ke masa silam. Berjayakah dia? Apa yang bakal berlaku seterusnya?.

2 ulasan:

  1. di tag

    https://belogs.blogspot.my/2016/08/segmen-ucing-mencari-binatang.html

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Baby Syah,

    Dalam tak sedar ada filem Melayu baharu ditayangkan.. Sis suka filem genre lawak dan aksi so tak penat terfikir, just watch the movie and enjoy..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017