-->

24 Mac 2011

Aku dan GaMes..


Beberapa hari lepas mengemas umah..komputer besau dibawa masuk dlm bilik..sebelum bawa masuk tuh aku amik computer tu letak kat bawah dan meja computer tuh dibawa masuk dalam bilik dulu..so bila dh letak bawah tuh aku pun try la pasang suis sume dan try bukak computer tuh..dh lama x bukak computer besau tu..mula2 agak lembab skit..dgn mouse x jalan sume..setelah puas berusaha..akhirnya die jalan dgn mantapnyaa…aku pun check la dokumen2 yg ada dlm tuh..xde mende sgt pun..x byk benda pun dlm tuh..rasanya laptop aku lg berat dri kmputer tuh..maknanya kmputer besar tuh masih boleh digunakan..dan berkeadaan baik..jadi aku letak computer tuh dlm bilik..so kawasan luar tuh lapang la sikit..masa godek2 komputer besau tuh..aku jumpa la beberapa games..tpi byk yg x leh amik sbb kena install guna CD asal..CD games tuh dulu kawan aku punye abang yg punye..kawan aku yg amik CD tuh mai tlg install kat dlm kmputer aku waktu dulu2..sbb aku ni suka gak main games..boleh terleka depan laptop 1 hari main games jer..hahaha…



Jadi disebabkan x dpt amik..aku amik ape yg ada jela..aku amik 1 games yahoo..leh main 5 minit je pun hahaha..cian tull…xpela jnji leh main..kat laptop aku pun adala beberapa games..tu pun x habis main..asyik tersangkut kat level yg sama..eee geram..dh try berkali-kali tpi still x dpt lepasi level games berkenaan..huh…rasa cam mustahil je nak lepasi goal yg ditetapkan..xpelaa usaha tangga kejayaan..games apa yg aku suka main ek?xdela games cangih2 ..games biasa2..yg sweet2 gitu heehehe..banyak yg ttg games pengurusan masa..ada seseterngah kata games budak2..x kisahlaa janji aku suka..actually mmg best main games nih..kdg2 leh terleka..ada yg kata buang masa..benda x berfaedah la apalah..tapi kalau teliti balik..main games nih boleh mengajar seseorang tu untuk lebih focus dan teliti..ada sesetengah games tu juga membuat kan seseorang itu berfikir dan menyelesaikan sesuatu masalah..segala hal tersebut boleh menajamkan daya tumpuan seseorang..tapi apa pun kena pandai pilih games gak la…


Pensyarah aku pernah cakap yg ada pendapat mengatakan budak2 yg main games lebih bijak dari budak2 yg tidak pernah bermain games nih sume…
Emm so korang pikir cmne?setuju ke dengan pendapat tuh??
Kalau ikutkan masa aku sekolah dulu..aku sendiri x pernah main games langsung..komputer pun xde..so bila masuk kelas computer kt sekolah jadi takut nak tekan2 komputer tuh..takut tersalah tekan hahaha..habis form 6..barulaa merasa main games nih sume..tapi result periksa aku kire ok la gak even x main games..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017