-->

29 Apr 2015

Sinopsis Filem Pilot Cafe

Assalammualaikum..
Filem Pilot Cafe yang diapdatasi dari novel karya Ahadiat Akashah yang judulnya juga sama akan mula menjengah ke pawagam bermula 30 April ini. Filem Pilot Cafe ini dilakonkan oleh Fahrin Ahmad, Izara Aishah, Neelofa, Remy Ishak, Eizlan Yusof, Keith Foo dan ramai lagi. Aku sendiri mempunyai koleksi Novel Pilot Cafe ini sekali dengan sambungan Novel Pilot Cafe yang seterusnya. So kalau tengok dari versi novelnya memang best, hope versi filemnya pun akan best laa juga kan hehehe. Aku juga suka dengan lagu tema Filem Pilot Cafe ini yang berjudul Untuk Cinta nyanyian Hafiz dan Adira. Memang sesuai sangat lagu tu dengan filem ni. Apapun pastinya lepas Filem Pilot Cafe ni pastinya ada sambungannya nanti Pilot Cafe 2 sesuai dengan novelnya. Apapun lepas habis Pilot Cafe ni, novel Ahadiat Akashah yang mana pula akan diadaptasi lagi ek.??Apapun jom layan Sinopsis Filem ni kat bawah k..

Sinopsis Filem Pilot Cafe

Mengisahkan tentang kehidupan seorang Pilot (Juruterbang) yang bernama Ameer Reza (Fahrin Ahmad). Ameer gemar berfoya-foya dan memainkan perasaan wanita. Hidupnya bergelumang dengan maksiat. Namun segalanya berubah apabila dia kehilangan sahabat baiknya Harris yang maut ketika bertugas sebagai Juruterbang. Ameer mula sedar yang hidupnya selama ini penuh dengan kejahilan dan dirinya insaf serta ingin pulang ke pangkal jalan. Bagi menebus dosa silam, Ameer berhenti dari menjadi juruterbang dan membuat keputusan untuk mengusahakan sebuah restoran yang diberi nama Pilot Cafe.

Di saat kerjaya baru semakin stabil, Ameer bertemu dengan seorang gadis kampung yang bernama Maya. Melihat keadaan Maya yang berada dalam ketakutan membuatkan Ameer terus menghulur bantuan. Ameer membuat keputusan untuk membantu Maya dengan harapan dapat menebus dosa silamnya yang lalu. Sedikit demi sedikit Ameer mula mengetahui kisah hidup Maya dan punca Maya melarikan diri ke Kuala Lumpur. Maya kini berbadan dua kerana terlanjur dengan kekasihnya Rashid (Remy Ishak). Ameer juga mula terkenangkan Sharmila (Neelofa) iaitu salah seorang gadis yang ditidurinya dan tanpa sedar dia juga tertarik padanya namun Sharmila telah menghilangkan diri, selepas Ameer menyuruhnya mengugurkan kandungannya.

Ameer mengambil keputusan untuk menjaga Maya dan memberikan perhatian pada anak yang dikandung Maya. Ini sebagai satu cara untuk Ameer menebus rasa bersalah terhadap semua wanita yang pernah die sakiti sebelum ini. Maya turut meminta Ameer menyamar sebagai suaminya demi memperbaiki hubungan bersama ibu bapanya. Di saat Ameer sedang bahagia bersama Maya, Sharmila muncul bersama seorang anak kecil. Anak kecil itu adalah anak Ameer dengan Sharmila manakala Maya pula ingin kembali pada kekasihnya Rashid. Ameer membatalkan hasratnya untuk meluahkan perasaan cintanya pada Maya setelah Maya memberitahu ingin kembali pada Rashid. Apa yang bakal jadi seterusnya??.

7 ulasan:

  1. suka baca novel ni ... harapnya filem sebest novel huhu

    BalasPadam
  2. Filem Terbaru Pilot Cafe Mungkin Akan Menjadi Satu Fenoma Terbaru Di Malaysia Seperti Yang Terjadinya Kepada Suamiku Encik Perfect 10!.
    LINK TONTON FULL MOVIE : http://www.teaoais.com/2015/01/tonton-oline-full-movie-pilot-cafe-2015.html

    BalasPadam
  3. Filem pilot cafe ni best... Nangis jugakla menontonnye hihihijj

    BalasPadam
  4. Mne pilot cafe 2....x sbt nk tgk ni...lme lg ke nk kuar kn

    BalasPadam
  5. Mne pilot cafe 2 nk tgk ni...best sgt...lme lg ke nk dikeluarkn

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017