-->

14 Jul 2015

Sinopsis Drama Cinta Iris Slot Ratu TV9


Assalammualaikum..
Bermula 10 Julai yang lalu drama terbaru untuk Slot Ratu iaitu Cinta Iris telah mula disiarkan. Drama ini mempunyai 14 episod dan merupakan terbitan Rumah Karya Citra. Drama Cinta Iris ini dibarisi oleh pelakon hebat seperti Raja Ilya, Ungku Ismail, Nazim Othman, Zain Hamid, Tunku Hanis dan ramai lagi. Skrip drama ini ditulis oleh Eirma Fatima dan diarahkan oleh Mohd Fazli Yahya. Tajuk asal drama ini adalah Bodyguard namun akhirnya ditukar menjadi Cinta Iris. Drama Cinta Iris ini disiarkan setiap Jumaat, jam 8.30 malam dan aku telah pun menonton episod awal drama Cinta Iris ni, dan ternyata memang best. Aku suka lakonan Raja Ilya sebagai watak utama drama ni dan nampak serasi jer die bergandingan dengan Ungku Ismail. Apapun lepas2 ni jalan cerita drama ni akan jadi sedih sikit, jadi sebelum tu jom ushaa Sinopsis Drama Cinta Iris kat bawah ni k.
Sinopsis Cinta Iris

Iris Damia (Raja Ilya) merupakan pelajar tahun akhir jurusan Kejuruteraan di Universitinya. Sikap kasarnya ala-ala tomboy membuatkan ibunya risau jika dia tidak mempunyai teman lelaki. Namun dalam diam, Iris diminati oleh seorang jejaka bernama Shahir (Ungku Ismail) daripada jurusan Pengajian Islam. Keperibadian Shahir akhirnya berjaya melembutkan hati Iris dan mereka berkahwin. Di awal perkahwinan, kehidupan mereka sangat bahagia lebih-lebih lagi apabila Iris disahkan mengandung anak pertama mereka. Namun malang menimpa apabila bayi Iris mati dalam kandungan, Iris begitu kecewa dengan apa yang terjadi dan mula bangkit dengan membuka syarikat kecil miliknya. 

Ternyata tindakan nekad Iris membuahkan hasil apabila perniagaannya kini semakin berjaya, krediblitinya mula diyakini dan syarikatnya mula menempa nama dalam bidang kejuruteraan. Iris meletakkan sepenuh kepercayaannya kepada suaminya Shahir untuk berurusan dengan pelanggan sehingga lewat malam. Kerana itu, Shahir mula berkenalan dengan seorang GRO bernama Leya (Tunku Hanis). Shahir akhirnya tergoda dengan Leya dan lupa pada pegangan agamanya selama ini. Leya mengambil peluang mengikis dan menghasut Shahir untuk meninggalkan Iris. Iris tidak menyangka Shahir tergamak berlaku curang malah telah menyelewengkan wang syarikat Iris. 

Iris tetap nekad bangkit semula demi anaknya selepas dia bercerai dengan Shahir dan turut mengupah seorang pengawal peribadi bernama Ray (Nazim Othman). Johari cuba melindungi Iris dan mahukan Iris lebih berhati-hati dengan lelaki. Johari juga menjadi tempat anak Iris bermanja. Kemunculan Johari (Zain Hamid), seorang usahawan yang dilihat cuba membantu Iris telah berjaya membuka pintu hati Iris yang sebelum ini tertutup rapat untuk lelaki. Tetapi dalam diam, Johari mempunyai perancangan untuk mempergunakan Iris. Mungkinkah ada bahagia kedua buat Iris? Adakah Iris akan sekali lagi membiarkan hatinya dilukai oleh lelaki?

5 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017