-->

24 Jul 2016

Entertainer - Korean Drama Review

Entertainer - Review Drama Korea

Assalammualaikum..
Hari ni nak buat Review Drama Korea yang bertajuk Entertainer yang telah tamat episodnya pada 16 Jun yang lalu. Drama 18 episod ini dibintangi oleh Ji Sung, Kang Min Hyuk (CNBLUE), Hyeri, Chae Jung An dan ramai lagi. Gandingan Ji Sung dan Hyeri dalam drama ni sememangnya dinantikan ramai, selepas kedua-duanya suksess dengan drama mereka yang terdahulu seperti Kill Me Heal Me dan Reply 1988. Awalnya aku ingatkan watak Ji Sung dan Hyeri ni akan sama2 jadi artis, kiranya mereka dalam kumpulan band yang sama tapi rupanya tak, sebab diorang hanya jadi orang di belakang tabir jer seperti jadi manager dan CEO Syarikat. Kalau diorang pun jadi artis mesti lagi menarik jalan ceritanyer hahaha. Dah nama tajuk drama pun Entertainer kan, so jalan cerita drama ni mestilah berkisarkan pasal dunia hiburan, tentang bagaimana susahnya nak berjaya menjadi artis di Korea tu disebabkan persaingan yang sengit dan macam2 masalah lain lagi. Ikutkan jalan cerita drama ni bukanlah jenis kesukaan aku, tapi disebabkan ada Ji Sung dan Hyeri dalam drama ni, aku gagahkan diri gak laa untuk layann drama ni, walaupun ada gak episod2 drama ni yang aku skip hehehe.
Sepatutnya watak Jo Ha Neul yang dipegang oleh Kang Min Hyuk tu ditawarkan terlebih dahulu kepada pelakon Park Bo Gum yang turut berlakon dengan Hyeri dalam drama mereka sebelum ini iaitu Reply 1988. Tapi Park Bo Gum dah tolak watak tu, bagus gak die tolak watak tu sebab dalam drama ni watak Jo Ha Neul tu akan selalu banyak masalah dan sedih jer, tambahan lagi die bertepuk sebelah tangan jer, nasib laa masa episod akhir, die akan bertemu pengganti baru. Pelakon Park Shin Hye turut buat kemunculan khas dalam drama ni untuk episod 3. Begitu juga dengan Seo Kang Joon yang buat special appearance untuk episod 7 dan 8. Selain itu, Lagu-lagu tema / OST Entertainer ni memang sedap2 dan best untuk didengar. Aku juga suka tengok ragam dan gelagat budak2 Enterteiner ni macam Kyle yang giler2, Yun Soo yang suka tersenyum dan baik hati serta Jae Hoon yang bijak dan cute tu. Kesian juga kat Jo Ha Neul yang suka pada kakak angkatnya tu iaitu Geu Rin tapi tengok dari cara layanan die pada J.Ha Neul tu memang dah boleh agak yang die anggap J.Ha Neul tu sebagai adik die jer.
Tapi aku suka part yang Geu Rin mula sedar yang Jo Ha Neul ada hati kat die selama ni, tapi Jo Ha Neul dah sedar lebih awal lagi yang hati Geu Rin hanyalah pada Shin Suk Ho. Agak menarik juga konflik-konflik yang terpaksa Entertainer Band ni atasi terutamanya masalah Jo Ha Neul difitnah dan ada rekod jenayah, diikuti dengan kes lagu abang Jo Ha Neul dicuri dan diciplak oleh orang lain sekaligus membuatkan abang Jo Ha Neul membunuh diri dan membuatkan Shin Suk Ho berasa amat bersalah. Scene2 ni semua memang beremosi betul lah, terutama pasal kes abang Jo Ha Neul tu. Tak sangka juga yang Direktor Yeo Min Joo yang merupakan kawan lama Shin Suk Ho tu pun ada hati juga dengan S.Suk Ho tu cuma S.Suk Ho tu yang tak sedar tapi nasiblah nanti Yun Soo yang merupakan salah sorang ahli kumpulan Entertainer Band tu akan jatuh hati gitu kat Min Joo. Bagi aku drama ni bolehlaaa kalau nak layannn kalau boring2 tu tapi setakat tu jerlaa sebab drama jenis gini bukan favourite aku. Pelakon dah best2 tapi jalan cerita drama ni agak biasa-biasa jer bagi aku, xdelah menarik or best giler2 kan, setakat gitu-gitu jerla.
Review ni pun aku buat simple jer, dan aku bagi 5.5 Bintang dari 10 bintang untuk drama Entertainer ni.

1 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017