-->

16 Jul 2016

Sinopsis Drama Rumi Dan Jawi

Sinopsis Drama Rumi & Jawi Lakonan Remy Ishak & Fathia Latiff

Assalammualaikum..
Drama Rumi & Jawi telah mula disiarkan di Astro Prima bermula 4 Julai yang lalu menggantikan drama Cinta 11 Syarat yang telah tamat episodnya. Drama 20 episod ini dilakonkan oleh ramai pelakon2 yang best dan popular seperti Remy Ishak, Nur Fathia Latiff, Nadia Bran, Erra Fazira, Juliana Evans, Nora Danish, Saharul Ridzwan, Ungku Ismail, Niezam Zaidi, Anne Abdullah, Julia Farhana,Nazrief Nazri, Dynas Mokhtar, Baim Wong dan ramai lagi. Drama ini disiarkan setiap hari Isnin hingga Jumaat dan diarahkan oleh Ghaz Abu Bakar dan Pali Yahya. Memang menarik drama ini disamping jalan ceritanya yang ada pengajaran gitu. Apapun jom layann sinopsis drama Rumi dan Jawi kat bawah ni k..
Sinopsis Drama Rumi dan Jawi

Lahir Islam belum menjanjikan mati sebagai Islam. Manusia makin keliru antara hukum dan adab, akidah dan kepercayaan. Apatah lagi bila merasakan ilmu tebal didada. Makanya mulalah dia mengambil tugas Tuhan iaitu hukum dan hukum. Semuanya bermula bila Rumi pulang ke Malaysia dari Mesir dengan Masternya iaitu Master Akidah dan Filosofi. Rumi terkejut melihat cara hidup keluarganya yang sudah tidak mengamalkan ajaran islam dalam hidup mereka. Berpegang pada hukum, Rumi bertekad untuk merubah hidup keluarganya, namun ianya tak semudah yang disangka kerana keluarga Rumi agak tertekan dan mula memberontak dengan sikap Rumi yang terlalu memaksa mereka untuk berubah. 

Sikap Rumi yang gemar membantu orang dalam kesusahan dan ingin kembali ke pangkal jalan membuatkan Maya dan Keisya sama-sama jatuh hati pada Rumi. Kematian adik bongsu Rumi iaitu Aisya memberi tamparan hebat pada keluarga Rumi dan Rumi kemudiannya terpaksa ke New York atas urusan kerja. Di sana die bertemu dengan seorang wanita yang bernama Jawi yang sangat bencikan dirinya. Keadaan mula menjadi rumit bila Ibu Rumi ingin menjodohkan Rumi dengan Jawi namun mereka saling benci-membenci. Apa yang bakal berlaku seterusnya? 

Lagu Tema / OST Rumi & Jawi
--> Hanya Padamu Nyanyian Akim & Majistret

6 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017