-->

17 Nov 2016

Cinderella And Four Knights - Korean Drama Review

Review Drama Korea - Cinderella and Four Knights

Assalammualaikum..
Hari ni tibalah giliran Drama Korea Cinderella and Four Knights untuk direviewkan, drama 16 episod ini mula disiarkan pada 12 Ogos dan tamat episodnya pada 1 Oktober 2016 yang lalu. Ada ramai pelakon best yang membintangi drama ni seperti Jung Il Woo, Park So Dam, Ahn Jae Hyeon, Lee Jung Shin (CNBLUE), Son Na Eun, Choi Min, Kim Yong Geon, Cho Hye Jung dan ramai lagi. Drama ini diadaptasikan daripada Novel dan pengarah drama ini pernah mengarah drama2 popular lain seperti Gentleman's Dignity, Lie To Me, Secret Garden dll. Drama ini akan digantikan dengan drama Entourage yang tengah hangat disiarkan sekarang. Tengok dari tajuk drama ni pun dah buatkan penonton tak sabar nak menontonnya, tambahan lagi drama ini dibarisi oleh pelakon2 hebat dan best. Dah nama pun Cinderella kan, mestilah ada watak wajib, iaitu mak tiri dan kakak tiri yang jahat dan sering mendera / membuli heroin drama ini yang dilakonkan oleh Park So Dam (Eun Ha Won). Kehidupan Eun Ha Won mula berubah apabila die berpindah dan tinggal bersama dengan 3 orang cucu hartawan yang sering bermusuh antara satu sama lain iaitu Kang Ji Woon, Kang Hyun Min dan Kang Seo Woo.
Keadaan menjadi bertambah menarik apabila Eun Ha Won mendapat mission untuk menyatukan semula tiga sepupu terbabit, yang tidak sependapat dan asyik bergaduh tu. Awalnya Eun Ha Won tu punyalah confident dapat melaksanakan misinya dengan jayanyer tapi akhirnya die sedar bukan mudah nak menyatukan ketiga-tiga mereka ni, nak suruh diorang makan bersama-sama pun payah hahaha. Eun Ha Won mengalami kesukaran untuk berkomunikasi dengan Kang Ji Woon kerana Kang Ji Woon paling payah nak diajak berbincang berbanding Kang Hyun Min dan Kang Seo Woo. Walaubagaimanapun Eun Ha Won berjaya melaksanakan missionnyer satu persatu hinggalah Kang Ji Woon dan Kang Seo Woo jatuh cinta padanya. Kang Hyun Min juga cuba memikatnya tapi dah ditolak awal2 lagi oleh Eun Ha Won, lagipun Kang Hyun Min sangat cintakan Park Hye Ji. Awalnya aku suka dengan personaliti Eun Ha Won yang ceria, bijak dan tidak mudah dipermainkan. Namun bila die dah start bercinta senyap2 dengan Kang Ji Woon tu, personaliti die yang tegas tu mula jadi lembik, n lemah. Aku mula jadi tak suka dengan watak die masa die start bercinta dengan K.Ji Woon tu sebab die dah tahu akibatnya kalau die langgar peraturan tapi die sibuk nak bercinta gak hahaha. Kang Seo Woo paling kesian sebab die bertepuk sebelah tangan dan akhirnya terpaksa membiarkan Eun Ha Won bersama dengan K.Ji Woon. 
Antara scene yang aku suka adalah masa Eun Ha Won melaksanakan missionnyer tu, selain itu aku juga suka masa Eun Ha Won cuba menguji tahap kesabaran Kang Ji Woon untuk tahu sama ada Kang Ji Woon sukakannya atau tidak, macam2 benda yang Eun Ha Won buat dan akhirnya K.Ji Woon benar2 jadi marah hahaha. Selain tu scene masa Kang Hyun Min jadi benggong sekejap tu pun lawak especially masa lepas Eun Ha Won reject die n scene die kena reject tu viral kat tenet dan buatkan Kang Hyun Min malu dan jadi benggong sekejap hahaha. Aku juga stress tengok permainan Kang Hyun Min yang suka tarik tali dengan Park Hye Ji, sekejap macam benci, sekejap macam suka hahaha manakala Park Hye Ji pula jarang betul tersenyum, muka die sedih sepanjang masa. Episod akhir baru la nampak Park Hye Ji ni gembira dan senyum sentiasa. Agak menyampah juga dengan mak Lee Yoon Sung yang jadi isteri baru kepada CEO Kang sekaligus jadi nenek kepada cucu2 CEO Kang, boleh plak die merancang nak rampas harta diorang dan bagi kat anak kandungnya yang juga pembantu peribadi pada CEO Kang. Nasiblah Lee Yoon Sung ni bukan jenis tamak, tapi sweet gak bila tengok CEO Kang akhirnya memaafkan ibunya dan nak berbaik kembali.
Disebabkan ada ramai pelakon hensem dalam drama ni meningatkan aku kat drama Boys Over Flower yang pernah jadi fenomena dulu. Lagu tema / OST Cinderella And Four Knights memang best2 belaka dan sedap di dengar, aku paling suka dengar lagu yang rancak tu, yang akan keluar masa scene2 kelakar dan sweet. Walaubagaimanapun aku rasa jalan cerita drama ni biase2 jer, takde suspen pun yang boleh buat aku excited untuk menontonnyer, ada gak scene2 yang aku langkau, pendek kata drama ni bukan drama favourite aku, sayang jugalah sebab drama ni ada banyak pelakon hebat dan jalan cerita jadi makin tak best plak bila masuk pertengahan episod. Episod2 awal drama ini memang menarik tapi lepas tu ianya jadi semakin boring. Ending drama ni memang happy ending, dan nasiblah hanya 16 episod jer pun hahhaa. Aku bagi 5.8 Bintang untuk drama ini dari 10 Bintang.

4 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017