-->

11 Jul 2017

Sinopsis Drama Jangan Ikut Aku (Seramedi TV3)

Drama Melayu, Drama Jangan Ikut Aku, Slot Seramedi, TV3, Sinopsis, Drama Bersiri, Genre, Seram, Komedi, Hantu, Jin, Pelakon, Anas Ridzuan, Ben Ladin, Syanie, Dazrin Kamarudin, Aishah Azman, A.Galak, Emma Maembong, Reen Rahim, Supyan Kepoh, Kazar Saisi, Azzahra Ahmad, Marisa Yasmin, Azman Jantan, Gbob, Tash Yong, Afzan A Rahman, Acong Sweetchild,
Sinopsis Drama Jangan Ikut Aku Slot Seramedi TV3

Assalammualaikum..
Drama Jangan Ikut Aku sudah mula bersiaran di Slot Seramedi Tv3, bermula 10 Julai yang lalu. Drama 12 episod ini disiarkan setiap Isnin hingga Rabu, jam 10 malam dan dilakonkan oleh ramai pelakon best seperti Anas Ridzuan, Ben Ladin, Syanie, Dazrin Kamarudin, Aishah Azman, A.Galak, Emma Maembong, Reen Rahim, Supyan Kepoh, Kazar Saisi, Azzahra Ahmad, Marisa Yasmin, Azman Jantan, Gbob, Tash Yong, Afzan A Rahman, Acong Sweetchild dan ramai lagi. Drama Jangan Ikut Aku ini diarahkan oleh Azmi Hatta dan diterbitkan oleh Orangetree Production, kalau tengok senarai pelakon drama ini, memang semuanya best - best belaka, jalan cerita pun bergenre seram komedi gitu. Apa pun jom tengok sinopsis drama ini dibawah ye.

Sinopsis Drama Jangan Ikut Aku (Seramedi TV3)

Akil dan Nabil bersama rakan-rakan mereka Lan dan Tahir membuat keputusan untuk berkhemah di sungai tempat mereka sering memancing. Akil mula tidak sedap hati dan merasakan ada sesuatu yang tidak kena setelah dia membuang air di salah satu kawasan sungai ketika perkhemahan tersebut. Setelah pulang dari Kampung, Akil mula mengalami pelbagai peritiwa yang pelik dan agak menakutkan seperti Nabil yang membuat perangai seperti budak kecil dihadapannya. Sebenarnya Nabil telah dirasuk jin peliharaan Tok Misai. Sebelum keluar bekerja, Akil ternampak kelibat jin-jin peliharaan Tok Misai. Oleh kerana takut diganggu lagi, Akil pulang ke kampung untuk berubat dengan Tok Misai, tetapi dia terkejut apabila Mak Mah memberitahu bahawa Tok Misai telah meninggal dunia kerana dibunuh. Apa yang akan berlaku seterusnya?.

Ending Drama Jangan Ikut Aku

Akil memutuskan untuk memulangkan cincin tersebut kepada Siti yang merupakan anak Tok Misai. Anjang Hitam ingin memiliki cincin tersebut sekaligus menjadi tuan kepada saka - saka yang menganggu Akil. Akil keberatan untuk memberikan cincin itu pada Anjang Hitam kerana Akil merasakan Anjang Hitam itu akan menyalahgunakan kuasa cincin tersebut. Disebabkan itu, Anjang Hitam menculik kekasih Akil iaitu Shila lalu memaksa Akil untuk memberikan cincinnya itu. Namun Siti, Bapa Shila serta Nabil dan jiran Akil datang tepat pada masanya. Anjang Hitam ditangkap polis disebabkan telah menculik Shila. 

Manakala Siti dan Akil telah memutuskan untuk memberikan cincin tersebut pada bapa Shila untuk dihapuskan atau dibuang ke tempat yang selamat. Akil dan Shila dah berbaik, cincin tersebut telah dibuang ke dalam kolam. Namun akhirnya cincin tersebut telah dapat pada yang lain dan kini saka - saka tersebut telah mendapat tuan yang baru. 
Miss Banu Signature, Blogger, Miss Banu, Tandatangan, Blog Miss Banu Story,

1 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017