-->

9 Ogo 2010

DiseBaLik KoNvoKeSyeN...

                                             




Diam x diam dh nak puasa..diam x diam dh setahun aku konvo..kini konvo 2010 berlangsung di UM..urmmm byk yg berlaku selepas konvo aku 2009..huhuhu..banyak yg berubah, banyak kejutan, banyak kekecewaan walaupun kadang2 bahagia itu kadang2 menjelma..tp x lama..emm entry ni adalah entry sedih hehe..huhuhu..yg terbaru aku menerima panggilan telefon dari Makcik yg tggl bersebelahan umah sewa aku di KL dulu..actually aku dh pernah cerita ttg perihal makcik ni dlm entry2 yg terdahulu..x silap aku tajuk die “Kuasa Tuhan Penentu segaLanya”..kalau korang rajin bolehla cari entry tu dn baca..utk lebih memahami entry ni hehehe..die kena stroke dn lumpuh..x boleh jalan..emm mang agak mengejutkan..kerana aku x percaya benda ni boleh terjadi pada makcik tuh..x sangka kedatangan die pada majlis konvokesyen aku pd 13 ogos 2009..merupakan pertemuan kami semua yg penuh gembira diakhiri dgn berita ketidaupayaan makcik tuh..



X sangka Umrah yg kali keberapa dilakukan oleh makcik tu pada tahun 2009..merupakan umrah terakhirnya sebelum dia dibatasi dgn penyakitnya…amat mengejutkan..setahu aku makcik ni mang sgt aktif..x boleh duduk diam..amat rajin, suka menolong orang..makcik tu menelefon dan mak aku yg menjawabnya…makcik tu masih mampu bertutur dgn baik..Cuma die lumpuh..aku mengharapkan makcik tu cepat sembuh..sedih aku dengar berita ni..mang banyak kejutan dan perubahan yg berlaku..nasib semua berbeza…luka tu tetap ada…dh dua kali makcik tu menelefon ke rumah aku mengkhabarkan keadaan dirinya..ingin sekali aku ke rumah makcik tuh utk pergi melawatnya..namun x berkesempatan..huhuhuhu..sedeynyerrr…betapa ketika aku dan keluarga aku memerlukan tempat berteduh utk mjlis konvo aku tuh..makcik tu la yg sudi menghulurkan bantuan..aku berdoa supaya makcik kamariah cepat sempuh dan kembali ceria dan aktif mcm dulu lagi…Aminnnn…


Manakala tentang aku pula..mungkin aku kini masih dlm keadaan kecewa, sedih, sakit hati, atas keadaan yg tidak menyebelahi aku kini..emmm byk kekecewaan yg berlaku pada aku dlm waktu ini..rasa cemburu pada kejayaan org lain turut merajai hati ni..sedangkan tu mang sudah rezeki mereka masing2..


Malas nak cite..kerana aku dh luahkan panjang lebar dlm entry2 terdahulu..korang cri la sendiri..huhuhu


Berbalik pada cite konvo..teringat plak time aku konvo dulu..dengan jubah, topi, beg um warna biru tuh.hehe rindu plak nak konvo lagi..pastu tawaf satu UM gi tangkap gmbr hehe…x nak cite pjg2 ttg konvo aku dulu sbb aku dh pernah cite detail ttg majlis konvokesyen aku pada entry2 lepas yakni tahun 2009...Ada gak yg kata kt aku amik laa master pastu leh konvo lagi..huhuh..ntahla buat masa ni x de hati nak amik master…susah la weii..nak berkampung kt arkib lemah den..adoiiyaiii…


Bile aku tgk gambar2 konvo aku ngan kawan2 ngan makcik tu sume..sedih plak rasa..huhu..dlm jangka masa setahun banyak boleh berubah..dari sihat boleh sakit…dari suka boleh jadi duka…dari ceria boleh jadi gundah, dari suka boleh jadi benci dalam sekelip mata jer…kuasa tuhan..kita tahu apa yg bakal terjadi nanti..huhuhu..


Actually kalau aku x tolak tawaran **** tuh mesti aku dapat konvo lagi huhuhu..tpi apa yg perlu dikesalkan..walaupun sayang seribu kali sayang…pahit bak hempedu..segalanya perlu ditempuhi..yg terbaru aku dh gtau kt roommate aku dulu ttg penolakan aku nih..mcm biasa la die ckp sayangnya gi tolak..emmm…n die tnya apa reason aku tolak sume..ntahla..barang yg lepas hai jgn dikenang, kalau dikenang merosak la jiwa lalalala huhuu..


skrg ni aku rasa sedikit putus asa..aku x pikir pe pn..aku cmni jelaa..hhuhu..org lain dh maju setapak..aku masih ke belakang..ntahla tiba2 aku hilang motivasi..semangat aku mcm dibawa lari dh..org lain dh amik lessen keta dh..dh pass pun..aku smpai skrg x amik2 pun..huhu..emm ikutkan aku nak luah ketidakpuasan hati aku kt sorang member ni..tp malasla..kang makin sentap plak..malas plak nk gadoh2..emm biarkan jela..malas plak aku nak mengungkit benda2 dulu…sendiri mau ingtlaa..amik lessen keta pun x gtau..pi senyap2 je..sedangkan aku dh pernah gtau habaq la kat aku lau nk ambik lessen..last2 hampeh..cite ni aku dpt tau dri member sorang lg..nasib die gtau..tp aku uat derk jer..biasala malas nak tnya..pasti byk je alasannya..jdi aku wait n see jela..


Tp aku xde la sentap pun..malas nk emo2 nih..mungkin ada terkilan sikit kot..tp skrg aku dh ok..x peduli dh..lgipun benda kecik je buat pe nak emo lama2 huhu..






X nak taip pjg2 kang jadi sesi bercerita sedih plak jadinya..hehe..kena ceria2 kan diri dn hidup..


Aku nak ceria selalu dan sentiasa tersenyum..


=)

1 ulasan:

  1. Sabar la Banu ye. Hidup ini memang tak akan lari dari pelbagai masalah dan cabaran. Semakin kita dewasa semakin banyak masalah yang menimpa kita. Kadang-kadang kita akan rasa sangat down. Ingat, selagi bergelar manusia, kita akan dihujani perkara sebegini. Proses pembelajaran tak akan behenti sehingga kita meninggalkan bumi Allah S.W.T.

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017