-->

12 Apr 2012

GeMpa BuMi di Acheh dan GegaRannya diRasai di PuLau PiNanG


Assalammualaikum...
hari ni mmg kecoh..mengenai Gempa Bumi di Acheh dan Gegarannya turut dirasai di Malaysia..termasuklah Pulau PiNang..aku yg dok kat Penang nih lagilah kan..dah la kat sini Flat tinggi2 yg amat..berbelas,berpuluh tingkat gitu..mmg kecoh bile semua terkejut bila merasai gegaranya dan kemudian bertindak keluar dari rumah masing2 dengan kelam kabutnya...
orang2 yang tinggal di tingkat2 atas flat paling merasai gegarannya..mereka bercerita air berkocak,kipas katil bergoyang semua..kuat juga lah gegarannya kali ini..namun Alhamdulilah semuanya xde apa2..semuanya selamat..pengalaman aku plak semalam mmg xdpt nak aku ceritakan sbb aku x rasa apa2 pun..x rasa goyang pun..maybe sebab aku dok di Ground Floor jadi x berapa nak rasa..aku siap gi mandi semua..mak aku pun x rasa apa2 cuma die tetiba rasa pening jer..n kemudian terkejut bila org ramai semua kecoh berhimpun kat bawah...apa pun Alhamdulilah semuanya selamat..panik la juga bila org ckp ada gempa bumi yg kita ni plak masih ada di rumah..x keluar2 lagi..bila dh kecoh baru la tau ada gegaran gempa..fuhh nasiblah semuanya okey dan selamat.

7 ulasan:

  1. tula trkjut ayu tgk brita smlm..kuasa Allah..

    BalasPadam
  2. Akak dok kat tkt 12, tapi rilek jer tak turun bawah...hehehehehhe

    BalasPadam
  3. takutnya.. ape2 pun tetap kena berhati2 kan.

    BalasPadam
  4. eee..gerunlaa.. sekarang cuaca kt cni dah mendung..macam nk ribut saja..

    BalasPadam
  5. alhamdulillah tak jadi pape :)

    BalasPadam
  6. semalam bila baca status mmbe2 kt fb memang terkejut..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017