-->

27 Jan 2016

Segmen irrayyan | Sejarah Blog Miss BaNu StoRy

Segmen irrayyan | Sejarah Blog

Jom Join Ramai2
Nak join boleh klik banner k..



Sejarah Blog Miss BaNu StoRy

Blog ni dah lama gak wujud iaitu sejak tahun 2009, entry pertama yang saya tulis di blog ini bertarikh 30 September 2009. Masa tahun 2009 tu kira baru nak berjinak-jinak dengan dunia blog, so banyak benda yang tak tahu, semuanya kena belajar sendiri, follower masa tu dapat 12 orang jer pun dah cukup, kebanyakkan entry yang ditulis masa tu kira syok sendiri laa sebab pembaca pun tak ramai hehe dan entry2 yang ditulis pada masa tu juga tak begitu banyak. Nama Blog ni Miss BaNu StoRy n Miss BaNu tu merujuk kepada nama tuan punya blog ni dan kalau translate ke Bahasa Melayu jadi Kisah Miss BaNu. Start tahun 2010 baru la makin aktif sikit n rajin juga update blog, masa tu baru la belajar sikit2 tentang ilmu2 blogging ni. Masa ni dah rajin sikit2 join segmen2 mahupun kontest/giveaway yang dianjurkan oleh para blogger lain. Pastu bila menang mana segmen ataupun giveaway makin bersemangat pula nak join segmen mahupun giveaway, tambahan lagi dengan join segmen/giveaway macam ni dapat juga berblogwalking dan tambah follower.

Pada tahun 2011 saya dah makin aktif update blog, walaupun di awal tahun 2011 pernah terbit rasa nak delete jer blog ni sebab banyak sangat masalah yang timbul, Pernah gak rasa nak delete blog ni n buat blog baru tapi bila difikirkan balik rasa sayang juga, sebab entry dah banyak, follower pun makin bertambah semua kan, last2 saya teruskan jer sampai la sekarang ni hehe, diam tak diam dah 7-8 tahun dah berkecimpung dalam dunia blogging ni. Keseluruhan entry dalam blog ni termasuk entry ni adalah 2507 post. Dalam tahun 2011 juga, saya dah mula anjurkan segmen sendiri, manakala pada tahun 2012 pula saya ada anjurkan Giveaway secara bersama dengan sorang partner lagi. Lepas dari itu ada beberapa segmen yang saya anjurkan di blog ini, paling latest segmen saya adalah Segmen Blogwalking & Tambah Follower Hujung Tahun Part 2 pada Disember 2015. Bila dah makin lama dalam dunia blog ni maka makin banyaklah entry yang ditulis maka saya putuskan untuk wujudkan page/Tab khas di blog ni yang terbahagi kepada Movies, Jozan, Review Drama Korea dan Tazkirah.

Saya wujudkan page tu untuk memudahkan pembaca blog ni membaca kesemua entry yang berkaitan dalam satu page. Tambahan lagi saya gemar menonton drama Korea, jadi selepas saya selesai menonton drama berkenaan saya akan buat review setiap drama yg saya tonton, sehingga kini agak banyak juga senarai tajuk drama Korea yang telah saya review manakala page Tazkirah tu lebih kepada entry2 mengenai keagamaan dan motivasi diri. Page Jozan pula diwujudkan sebab saya dulu adalah peminat setia diorang n banyak gak tulis pasal mereka, jadi saya kumpulkan semua dan letakkan dalam satu page khas. Page Movies pula lebih kepada review2 Filem Bollywood/Hindustan, Filem Melayu mahupun english yang telah saya tonton. Kalau dulu mungkin saya tak ambik tahu sangat pada SEO blog dan sebagainya, sekarang ni saya dah mula belajar sikit2 mengenai SEO dsbnya walaupun ilmu xde banyak sgt pun.

Blog Miss BaNu Story ni tak ramai yang tahu especially kawan2 baik saya, kalau yang tahu tu tahu, tapi yang tak tahu tu memang xdelah saya nak bagitahu hahaha, bukan ape rasa macam awkward n pelik plak bila member2 baca blog kita ni hehe. Kan best kalau masa2 sekolah dulu dah ada blog ni, boleh kongsi pengalaman suka, duka, tapi masa saya sekolah dulu, blog belum popular lagi macam sekarang. Melalui blog juga, dapat gak lah menambah pendapatan sampingan dengan iklan, buat review, Adsense, 8 Share dan sebagainya.

5 ulasan:

  1. Saya pon terfikir benda yang sama. Kenapa baru nak buat blog di usia lewat 30an. Untung la mereka yg dah lama ada blog. Blog tu aset penting. Sebab banyak manfaat yang boleh diperoleh dari blog. Thanks join segmen mommy! :*

    BalasPadam
  2. wah.....macam best je segmen nih!
    mengingat balik sejarah blog dulu-dulu...
    all the best miss banu!

    BalasPadam
  3. Nice story anyway.. sm la kita. 2009

    BalasPadam
  4. Salam kenal..segmen yang sama kita join

    http://www.azlindaalin.com/2016/01/segmen-irrayyan-sejarah-blog.html

    BalasPadam
  5. Peminat Korea rupanya.. hehehehe.. patut la blog pun comel macam artis Korea.. :) Semoga terus maju jaya ye..!

    Salam perkenalan, saya join segmen sama.. :)
    http://www.dramaticuniq.com/2016/01/segmen-irrayyan-sejarah-blog-dramatic-uniq.html





    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017