-->

22 Jan 2016

Top 10 Filem Bollywood Terlaris 2015

Assalammualaikum..
Hari ni aku nak senaraikan filem2 Bollywood/Hindustan yang terlaris di India sepanjang tahun 2015 yang lalu. Korang dah tengok belum kesemua filem yang aku senaraikan kat bawah ni? aku sendiri belum tengok beberapa filem Bollywood yang tersenarai kat bawah ni. Nak tunggu filem tersebut ditayangkan kat TV memang berjanggutlah nak tunggu kan sebab kebanyakkan stesen TV kebanyakannya suka ulang cerita2 lama yang sama berpuluh kali hahaha. Tak sangka 2 filem Salman Khan masuk senarai tu begitu juga dengan Akshay Kumar, Aku dapat list top ten ni dari laman web koimoi.com. Apa lagi jom tengok Senarai Top Ten Filem Bollywood Terlaris Tahun 2015

Top 10 Filem Bollywood Terlaris 2015 

1. Bajrangi Bhaijaan
Pelakon: Salman Khan & Kareena Kapoor
Filem Bajrangi Bhaijaan menjadi filem paling laris untuk tahun 2015, rasanya ramai dah pernah tengok filem ni kan, Jalan cerita yang sangat best dan menyentuh hati memang patut pun dapat kutipan tertinggi n Box Office. Budak Kecik tu sangat comel, cute giler..Kalau korang nak baca Review dan Sinopsis cite ni boleh klik --> SiNi..
2. Prem Ratan Dhan Payo
Pelakon: Salman Khan, Soonam Kapoor, Neil Nitin Mukesh, Swara Bhaskar.
Aku belum tengok filem Prem Ratan Dhan Payo ni cuma pernah baca sinopsis filem ni, jalan ceritanya dekat nak sama dengan filem Korea yang bertajuk Masquerade (2012).
3. Bajirao Mastani
Pelakon: Ranveer Singh, Deepika Padukone, Priyanka Chopra..
Filem Bajirao Mastani ni release sama tarikh dengan Filem SRK n Kajol iaitu Dilwale kat India, n filem Bajirao Mastani ni memang laris habis lah. Aku teringin juga nak tengok cite ni sebab nampak macam best jer walaupun ceritanya pada zaman dulu2. Suka tagline cite ni " The Love Stories Of  A Warrior"..
4. Tanu Weds Manu Returns
Pelakon: Madhavan & Kangana Ranaut..
Aku dah tengok filem Tanu Weds Manu Returns ni best gak, romantik komedi gitu n aku ada buat review cite ni kat blog ni, kalau nak baca Review yang aku buat mengenai Filem Tanu Weds Manu ni boleh --> KLiK SiNi..
5. Dilwale
Pelakon: Shah Rukh Khan, Kajol, Varun Dhawan, Kriti Sanon..
Kat Malaysia filem Dilwale memang menjadi fenomena hahaha, pawagam sentiasa penuh n filem Dilwale mmg berjaya di luar India tapi di India sendiri filem Dilwale hanya mampu berada dalam Top 5 jer. Apapun lagu Janam Janam tu memang meletop habis. Kalau nak tengok lirik n video lagu Janam Janam tu boleh --> Klik Sini..
6. ABCD 2 (Anybody Can Dance 2)
Pelakon: Varun Dhawan, Shraddha Kapoor, Prabhu Deva..
Aku dah pernah tengok filem ABCD yang pertamanyer tapi ABCD 2 ni tak tengok lagi, Dalam filem ABCD 2 ni pastinya penuh dengan tarian yang meletop sebab ianya mengenai pertandingan menari secara berkumpulan gitu. Memang syok tengok diorang menari.
7. Baby
Pelakon: Akshay Kumar, Taapsee Pannu, Anupam Kher..
Aku tak pernah tengok lagi filem Baby ni, kalau tayang kat TV nanti baru aku tengok kot hehehe..
8. Welcome Back
Pelakon: John Abraham, Nana Patekar, Anil Kapoor, Shruti Haasan.
Aku pernah tengok filem Welcome yang pertamanyer tapi dah tak ingat dah jalan ceritanya camne hehe tapi semestinya jalan ceritanya lawak. Filem Welcome Back ni pun aku tak tengok lagi hehe.
9. Singh Is Bliing
Pelakon: Akshay Kumar, Amy Jackson, Kay Kay Menon..
Aku pernah tengok filem Singh Is King yang ada Akshay Kumar n Katrina Kaif tu tapi untuk filem Singh Is Bliing ni aku belum tonton lagi n jalan cerita untuk kedua dua filem ni memang berbeza k, jgn konfius lak hihi, tapi aku ada tengok n dengar lagu2 dalam filem Singh Is Bliing ni. Aku suka tengok heroin cite ni iaitu Amy Jackson tu, cantik giler kot hehehe rupa-rupanya die memang ratu cantik pun, pernah menang Miss Teen USA kot dan lain2 lgi.
10. Gabbar Is Back
Pelakon: Akshay Kumar, Shruti Haasan
Aku ada tengok 15 minit pertama filem Gabbar Is Back ni hehehe tapi tak sempat nak tengok habis sebab internet aku agak slow n susah nak tengok online cite tu sebab die loading agak lambat. Tak sanggup aku nak menunggu hihi nanti bila tayang kat Tv baru aku tengok.


4 ulasan:

  1. Nanti nak carilah, boleh tengok isi masa .. heeee ... makaseh kongsi ^^

    http://kimchaa.blogspot.my

    BalasPadam
  2. diantara semua baru dilwale yg sy tengok..yg lain tu belum lagi hihi

    btw..suka tengok blog ni..biruu

    BalasPadam
  3. Dah tgk Dilwale tapi Bajrangi Baiijaan lg best! Leleh air mata tgk.. Hehe

    BalasPadam
  4. BAjrangI baijan Dan dilwale......aku Dh tengok. Dh..
    .....tapi. Yang mmkat hati saya ...Dilwale.... . ..... Best crita nya........

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017