-->

3 Jun 2011

YayAnk!!!duLu HiLaNg kiNi tiaDa...

Assalammualaikum sume..hari ni aku nak bercite ttg YayAnk…siapa yayank tuh???yaYank tuh bukan darling i okey..hehe tapi yayank tuh adalah seekor kucing kecil yg sangat lincah dan comey..emmmm….

Actually benda nih dh lama berlaku..hari nih baru ada mood nak menaip dan bercerita….oklah cerita bermula apabila ada seekor kucing betina sudah beranak.x silap aku dalam 5 ekor..n die beranak dalam kawasan umah aku laa..pastu ada org letak kucing tuh dan anak2nya dlm kotak..x lama pastu ada org yg x berhati perut telah membuang seekor anak kucing (yayank) dekat area umah2 aku gak..kucing tuh masih kecil lagi..kesiann dah dibuang merata-rata..kucing tuh pun menjerit-jerit..kesiaaannn..pastu ade sape ntah ambik kucing tuh letak sekali dgn anak2 kucing yg baru dilahirkan..n aku bagi nama kucing yg dibuang tuh Yayank..n die pun join sekali minum susu ibu kucing berkenaan..kire si yayank nih jadi anak angkat gitu la..hehe..tapi si yayank nih kire besar sikit la dari anak2 kucing yg baru lahir tuh..Yayank nih dah boleh jalan,dh boleh makan nasi ngan ikan..tpi die x reti minum air lagi..die minum susu ibu kucing tuh..

So satu hari tuh.mak aku telah tjuk la si yayank nih kat aku..n bawa masuk ke dlm umah kejap..utk diberi makan n nak main2 ngan die jap..kucing2 aku iaitu Bubun n Lolen agak terkejut dengan kehadiran si Yayank nih..hehe diorang macam jealous kat yayank nih sbb kucing baru kan..diorang pun perhati je gelagat si Yayank nih..tapi diorang x pukul la si Yayank nih..diorang just tgk jer n marah bila si yayank pergi dekat diorang..tu jela..n Yayank nih mmg aktif giler..melompat jer kejenya..die nih mang x reti dok diam..asyik nak menangkap n main2 je kejenya..mang seronok main dan tengok gelagat si Yayank nih..so sejak tuh n seterusnya Yayank adalah dibawa masuk ke rumah sekejap2..sebelum mak aku bawa balik die keluar umah n letak die dlm kotak bersama dgn ibu angkatnya dan adik beradik angkatnya yg lain..mereka jadila keluarga bahagia hehehe…aku ada tngkp gmbr yayank tapi kat hp jela..tapi gmbr x clear(jelas)sbb yayank nh x reti dok diam..asyik nak bergerak susah nak tngkp gmbr die..tapi gmbr tu kini tggl knangan jela..huhuhu..aku baru je cadang nak rakam video aksi yayank yg aktif dan lucu tuh tapi x berkesempatan kerana Yayank telah hilang!!!..

YaYank telah hiLang beberapa hari..die memang suka berjalan-jalan..tapi akhirnya die akan pulang gak kat ibu angkatnya..tapi hari tuh die dh x pulang..risau aku sbb tiba2 je die hilang..mungkin budak2 nakal bawa die ke mana2 ker?,kena langgar dgn motor or keta ker?die sakit ke?ke ada org nak bela die ke?die sesat ker?macam2 kemungkinan yg aku fikirkan mengenai kehilangan yayank…namun setelah beberapa hari yayank hilang..die pulang or mungkin juga ada org letak die balik kat dlm kotak tuh..jiran aku nampak si Yayank tuh dlm kotak..keesokkannya jiran aku kata die nmpk yayank dh ada luar kotak n dah Mati!!!!!!!....arghhhh..cmne die leh mati..???die makan racun ker??ada org pukul die ke sampai die sakit pastu mati???die x makan ke?arghhh aku x tau sebab apa Yayank mati…last2 jiran aku angkat la yayank tuh…n lepas tuh gtau kat mak aku..huhuhu..sedih laa bila dengar cite yayank dh mati..walaupun die bukan nya kucing yang aku bela sebenarnya..tapi kehadirannya yg sementara di umah aku telah membuatkan aku sayang padanya..apatah lagi melihat aksinya yang amat lincah lagi aktif tuh membuatkan aku rinduuuuu utk bermain dengan die lagi..


So sejak dari itu..dh tiada kucing luar yg dibawa masuk ke dlm rumah lagi..n dekat umah aku dh jadi tempat pembuangan kucing2..x guna tul..x de otak laa sape yg membuang kucing nih..diorang nih sume xde sivik,bodoh,****,geram aku..baru2 nih ada org buang anak2 kucing yg baru lahir tau tanpa ibunya..mata anak kucing tuh pun x bukak lagi..kesiannnyaaa..cmne laaa nak buat kan..anak2 kucing tuh masih menyusu..mana la diorang tau makan nasi or ikan kan..kesian sgt..kecik2 lagi..entahlaaa..tergamaknya diorang buang anak2 kucing tuh..xde hati perut ker..x bukak mata lagi anak kucing tuh….lain kali mau letak CCTV kat situ..baru tau sape punya angkara yang suka buang-mmbuang anak kucing nih sume..pastu kite saman cukup2…x pun biar kena penjara beberapa hari..baru ada akaL.grrrrrrrrr….


Lagi satu ada juga orang yg kejam pada kucing2 nih…kat sini ada la sorang makcik nih..x padan ngan tua..mulut suka mengumpat n jaga tepi kain orang..die plak suka aniaya kcing…siram air panas kat kucing2 yg merayau-rayau kat kawasan umah die..pastu lempar/baling kucing tuh dari tingkat atas sampai ke bawah..pukul kucing tuh ngan kayu sampai kucing tuh x dpt jalan dgn betul..zalimnyaaaaa….jahat2 aku pun aku sayang ngan kucing..x sampai hati buat mcam tuh..tapi makcik x sedar diri nih slumber jer..bila die dh brlaku zalim ngan kucing tuh boleh plak die dengan bangga nya beritahu kat org2 sume apa yg die dh buat ngan kucing2 tuh sume..eeee…gerammm tul aku dengar..x padan jalan bertongkat n pernah kena strok dulu tapi masih x insaf2…mulut die x payah cite laa..memang jarum number 1 laaa kat sini haaa…


p/s-ragam…org…
     M.Lwk di PISA MLm nih..aku tgk kt tv jer..hrp2 best la M.L   mggu nih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017