-->

3 Jan 2018

Top 16 - Best Korean Drama Of 2017

Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Shin Min Ah,
Top 16 - Best Korean Drama Of 2017

Dah penghujung tahun 2017 ini, tibalah masa untuk aku senaraikan Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017. Senarai Drama Korea di bawah ini telah aku susun mengikut ranking kesukaan aku hahaha, tapi sebenarnya susah betul nak susun ikut ranking terutamanya untuk Top 5 dan Top 3 sebab semuanya sama - sama best. Apa pun senarai drama - drama korea di bawah ini, semuanya  mengikut pilihan aku dan kesukaan aku semata - mata ye, tiada kena mengena dengan orang mahu pun blog lain. Pemilihan drama - drama ini mengikut jalan cerita yang menarik, best dan suspen. Kalau korang punya Favorite Korean Drama sama macam aku, kiranya kita genglah kan sebab sama citarasa hehe. So lets check it out :-

Top 16 - Best Korean Drama Of 2017

16 - Go Back Couple
Go Back Couple, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017,
Gandingan Jang Na Ra dan Son Ho Jun dalam drama ini memang serasi dan sepadan, jalan ceritanya juga menarik, ada kelakar, ada happy, ada sedih, paling penting ada pengajarannya.

15 - Queen Of Mystery ➔ Baca Review Drama Ini Di Sini!
Drama yang menggabungkan elemen komedi, misteri, thriller dan jenayah, memang enjoy menonton drama ini.

14 - Ms. Perfect ➔ Baca Review Drama Ini Di Sini!
Ms. Perfect, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Jalan cerita drama ini suspen, misteri, malah plot twistnya juga menarik

Lookout, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,

Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Tunnel,

11 - You Are Too Much ➔ Baca Review Drama Ini Di Sini!
Antara drama yang seronok dan berbaloi untuk menontonnya, walaupun episodnya agak panjang iaitu 50 episod.

                                     Circle : Two Worlds Connected, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Antara drama yang lain dari yang lain dan lari dari kebiasaan drama Korea, drama yang bergenre sains fiksyen ini memang harus ada dalam list korang untuk ditonton.

Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Voice,
Drama lakonan Jang Hyuk memang selalunya best - best belaka, termasuklah drama Voice ini, pertama kali dapat melihat Kim Jae Wook membawakan watak jahat dalam drama ini.

8 - Witch Court 
Witch Court, Witch at Court, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Kalau korang suka menonton English Drama Law & Order : Special Victim Unit, korang juga pasti akan menyukai drama Witch Court ini, kerana pelakonnya best, begitu juga dengan jalan cerita drama ini.

7 - Rebel : Thief Who Stole The People ➔ Baca Review Di SiNi
Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Rebel : Thief Who Stole The People,
Antara satu - satunya drama yang bergenre sejarah yang dapat masuk dalam list drama kesukaan aku untuk tahun 2017 ini, jadi sudah pastinya drama ini memang terbaik, malah OST drama ini juga awsome, sampai sekarang lagu - lagu dari drama ini masih aku ingat.

K - Drama Mad Dog, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Sesuai dengan namanya, team Mad Dog ini memang best dan bijak, suka tengok diorang beraksi hahaha, rugi kalau korang tak menonton drama ini. Dari awal hingga episod akhir pun tetap menarik.

5 - Missing 9 ➔  Baca Review Drama Ini Di Sini
Missing 9, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Jalan cerita drama Missing 9 ini juga unik dan lari dari kebiasaan, malah aku juga sangat sukakan keserasian hero dan heroin drama ini iaitu Jung Kyung Ho dan Baek Jin Hee yang nampak sweet giler. Walaupun endingnya agak pelik sikit tapi drama ini masih seronok untuk di tonton.

4 - Live Up To Your Name ➔ Baca Review Drama Ini Di Sini
Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu, Live Up To Your Name, Pelakon, Kim Nam Gil, Kim Ah Joong,
Drama ini akan membawa korang untuk mengalami emosi yang sama seperti watak - watak dalam drama ini iaitu seperti gembira bersama, sedih bersama hahaha, keserasian Kim Nam Gil dan Kim Ah Joong juga antara yang terbaik untuk tahun 2017.

Drama Korea Black, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Antara drama yang mempunyai banyak plot twist dalam jalan ceritanya, suspen dan misteri betul, memang best layan drama Black ini.

2 - While You Were Sleeping Baca Review Drama Ini Di Sini
Drama Korea While You Were Sleeping, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Antara drama yang lengkap dengan pakej, dibarisi pelakon popular yang kacak dan cantik serta jalan cerita yang menarik dan suspen. Lee Jong Suk memang pandai memilih drama yang best, hampir semua drama lakonannya mempunyai jalan cerita yang menarik dan best.

Drama Korea Save Me, Terbaik, Pelakon, Taecyeon, Seo Ye Ji, Woo Do Hwan, Top 16 - My Favorite Korean Drama Of 2017, Top 16 - Best Korean Drama Of 2017, My Korean Drama List, Senarai Drama Korea Kesukaan Aku, Drama Korea, Korean Drama, 2017, Blog Miss Banu Story, Review By Miss Banu,
Kenapa aku memilih drama Save Me ini sebagai drama terbaik nombor satu pilihan aku kerana Drama Save Me ini unik habis dan lari betul dari kebiasaan drama - drama Korea sebelum ini. Jalan cerita drama ini agak daring dan berani juga sebab mengangkat isu - isu yang berkaitan ajaran sesat. Selain itu drama Save Me ini juga berjaya membuat aku rasa marah sangat pada sesetengah watak dalam drama ini hahaha. Ini bermakna semua pelakon dalam drama ini berjaya membawa watak masing - masing dengan berkesan sekali bila penonton pun boleh rasa geram, marah dan kesian dengan watak - watak dalam drama ini. Jadi apa pula drama kesukaan korang untuk tahun 2017? 

P/s- Untuk tahun 2018 ini, aku dalam proses menonton Drama Korea I'm Not a Robot, Playbook Prison dan My Golden Life.
Miss Banu Signature, Blogger, Blog, Miss Banu, Tandatangan, Blog Miss Banu Story,

8 ulasan:

  1. tak sempat tengok lagi while you're sleeping!

    BalasPadam
  2. im surprise GOBLIN is not in the list

    BalasPadam
    Balasan
    1. Goblin release tahun 2016 so ianya tak masuk dalam list untuk tahun 2017 ini..

      Padam
  3. baru habis tgk black and yes mmg byk gila plot twist hahaha save me tu pun best,tapi lupa lah pulak ending dia mcm mana aihhh lol. & sekarang tngah layan playbook prison sebab best gilaaa

    BalasPadam
  4. Haiyo banyakk nyaaa. Tapi yg dah tengok baru 2-3 drama je. Hehe

    BalasPadam
  5. Innocent Defendant best

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. Hi Assalammualaikum 🙂

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017