-->

4 Jan 2018

Sinopsis Drama Kisah Yang Hilang (Seramedi TV3)

Drama Kisah Yang Hilang, Slot Seramedi, TV3, Sinopsis Kisah Yang Hilang, Misteri, Seram, Komedi, Pelakon Drama Kisah Yang Hilang, Izzue Islam, Eyka Farhana, Aizat Hassan, Epy Kodiang, Wan Gegau, Fathil Dani, Adam Shah, Drama Melayu, Drama Bersiri, Poster Drama Kisah Yang Hilang,
Sinopsis Drama Kisah Yang Hilang Slot Seramedi TV3

Drama Kisah Yang Hilang adalah drama terbaru di Slot Seramedi TV3 yang mula disiarkan pada 26 Disember yang lalu, setiap Isnin hingga Rabu, jam 10 malam. Antara Pelakon Drama Kisah Yang Hilang ini adalah Izzue Islam, Eyka Farhana, Aizat Hassan, Epy Kodiang, Wan Gegau, Fathil Dani, Adam Shah dan ramai lagi. Selain itu Drama Kisah Yang Hilang ini mempunyai 20 episod serta diarahkan oleh Azaromi Ghozali dan diterbitkan oleh MIG Production Sdn Bhd. Nampak menarik juga drama ini dan aku suka juga dengan barisan pelakon drama ini. Apa pun jom tengok sinopsis drama ini di bawah ye. Selamat Membaca okey..

Sinopsis Drama Kisah Yang Hilang Slot Seramedi TV3

Mengisahkan tentang Fatah Aqil (Izzue Islam), yang merupakan seorang penulis novel romantik dan aksi yang terkenal di Malaysia sehinggakan karyanya juga diangkat untuk menjadi filem oleh penerbit-penerbit terkenal di Malaysia. Pada suatu hari, setelah menghadiri majlis pratonton filem seram timbul keinginannya untuk menulis novel bergenre seram. Namun, apabila Aqil mula ketandusan idea, Aqil bersama rakan baiknya Baihaqi, mengembara ke sebuah kampung yang bernama Kampung Sungai Ajal. Di situ, Aqil meminta izin daripada Tok Penghulu untuk mengumpulkan kisah-kisah seram yang tidak pernah diceritakan oleh sesiapa lagi. Di kampung itu, Aqil berkenalan dengan Sabri, Asmat dan Johan yang kemudiannya menjadi sahabat baiknya. 
Drama Kisah Yang Hilang, Slot Seramedi, TV3, Sinopsis Kisah Yang Hilang, Misteri, Seram, Komedi, Pelakon Drama Kisah Yang Hilang, Izzue Islam, Eyka Farhana, Aizat Hassan, Epy Kodiang, Wan Gegau, Fathil Dani, Adam Shah, Drama Melayu, Drama Bersiri,
Selain mereka, Aqil turut berkenalan dengan seorang gadis cantik manis, Suri Bakawali. Melalui bantuan mereka, Aqil mula mengumpul cerita-cerita seram yang diingininya. Namun, ketika Aqil mahu mula menaip kisah-kisah seramnya, komputer riba yang dibawanya rosak dan Suri menggantikannya dengan sebuah mesin taip lama milik datuknya. Tanpa disedari Aqil, setiap kisah seram yang ditaipnya menjadi kenyataan. Pada awalnya, Aqil tidak menyedari hal ini namun lama-kelamaan dia seperti dapat mengesan sesuatu yang aneh tentang kampung tersebut. Aqil mula menyiasat sendiri dan pelbagai peristiwa berlaku pada dirinya sehinggalah dia menemui kebenaran mengenai kampung tersebut.

Watak - Watak Pelakon Drama Kisah Yang Hilang

Izzue Islam sebagai Fattah Aqil
Eyka Farhana sebagai Suri Bakawali

Epy Kodiang sebagai Sabri

Wan Gegau sebagai Asmat

Aizat Hassan sebagai Johan



Miss Banu Signature, Blogger, Blog, Miss Banu, Tandatangan, Blog Miss Banu Story,

7 ulasan:

  1. Seram komedi kan tak silap kak ana drama ni. Lama tak layan drama tv3. Dulu rajin giler layan.

    BalasPadam
  2. Ada tengok tapi separuh jalan je.. Tak mampu.. Hehehe

    BalasPadam
  3. Nampak macam menarik. Ika dah lama tak tengok drama dekat TV3.Hehe.
    Thankyou fro sharing.

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017