-->

12 Apr 2010

SEkitAR EXAm SPA-10 APRiL 2010


aKu kena buat exam di Sek Men Teknik Nibong Tebal P.png..so pukul 7.30 pagi aku bertolak dr umah aku bersama ngan mak aku menaiki teksi sapu yg sudah biasa kami naik..nak dijadikan cerita dlm pkul 8.30 kami masih berlegar-legar mencari sekolah tu..maklumla x biasa tmpt kat situ..cuak gak aku..takut terlambat ke apa ke..waktu aku sampai tu dh nmpk ramai gler org..huhu..n diorang dh mula bergerak masuk dewan..aku pun kelam kabut gi..sempat la ambik tmpt duduk belakang sekali..ada gak yg x dak tmpt duduk sampai kena uat exam kt dlm kelas.nasib aku trus duduk kt meja blkng hehe..tp yg x bestnyer kt belakang tu panas gler..x kena kipas angin lngsng..berkuap aku..huhu..panasssssss weiiiii…huhuuu..exam x ikut masa mcm dlm kertas yg die bagi..terlewat dlm setengah jam mcmtu..huhu..

exam kertas pertama ttg hal ehwal Msia..kire okla..bole gak jawab..msuk kertas kedua ttg matematik mula la aku hentam hehe..aku x suke mat la.mlz tuk nk mgira..lepas tu masuk kertas pemahaman bm dn bi..emm kertas ni ok la gak..lepas tu masuk paper karangan lak..dimulakan dengan karangan BM..diikuti karangan Bi..bagi aku dua2 karangan pun susah..huhu..dh lama x uat karangan..skill menulis dan idea pun dh berkurangan x mcm dulu lg..huhu..utk karangan Bm aku uat tajuk ttg “Semangat patriotik yg semakin hilang dlm diri glgn muda”..lebih kurang cmtu la tjuk die..aku pun bedal jer isi2 die..entahla..dgn panas time tu..idea pun cair je..x muncul2..masa pn x ckp..huhu..bile masuk karangan Bi lagi la hampeh..ayat mcm kanak2 ribena jer..tatabahasa hbis berterabur..ayat yg aku nk tulis semua dh lupa..jenuh nk memikir dh..nak karang ayat punye la susah huhu..mmg kelakar la karangan aku tu..hehe nasib oo nasib..kertas seterusnya agak releks sikit sebab x perlu bfikir sgt..jawab je..Cuma kena jwb dgn cepat jela..sebab die berkaitan ngan sahsiah dn minat..dlm 400 lebih soalan objektif..lepas hbis jawab soalan tu boleh merdeka dh..

Hbis dlm pkul 5ptg cmtu..hbis je aku dan mak aku terus bergegas utk pulang..letih gler beb..mengantuk,penin kpala sume ada la..
bagi aku suasana sekolah tu x best la..x happening..dr segi tandas smpaila ke kantin..suram jer..x ceria..mood pun hilang..huhu..ramai gler calon huhu..x tau leh dpt ke x..rezeki la sume tu huhuhu..ada gak member 2 sekolah aku yg turut berada disana..tp yg aku jumpe sorang dua jer..yg lain x nmpk lgsng hehe..aku lak rabun,dok pun belakang skali mana la nk nmpk dh la ramai calon..huhu..apa pun result kuar 17 mei depan..ntah la..harap2 leh dapat…
dh berusaha skrg ni tawakal jela kan……

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017