-->

23 Apr 2010

PoHon yaNg TeruS BerJuAng

Tika dan Saat ini,
Aku masih mencari serta mengisi peluang2 yg ada,
Mengharapkan ada yg indah menjadi miLikku,
BiarLah orang Lain dgn Gaya dan caRa mereka,
yang bangga dan sombong tiDak bertempat,

WaLaupun aku masih begiNi,
JanGanLah kau meMandang keciL padaku,
Kerana jika Aku ke Depan,
Kau pasti menyesal,
Kerana sesungguhNya Aku juga terBaiK
Seperti orang Lain..

Hanya sedikit peluang sempit yang kunjung tiba,
Usaha masih diteruskan,
Tidak aku berputus asa,
Walaupun orang lain seronok bersuka ria
Walaupun orang lain memandang sinis padaku
Ada ke Aku Kisah hahaha..

Kerana mereka bukan sesiapa bagiku,
Mereka adalah lalang yg tiada berpendirian,
Manakala aku adalah pohon,
Yang cuba bertahan dan terus bertahan,
Kerana matlamatnya tidak ingin rebah ke tanah,
Sebaliknya terus berjasa pada semua,
Walaupun ramai yang tidak menghargainya..

Semua juga berjuang,
Apa yang membezakan kita adalah usaha serta rezeki,
Seandainya ianya bukan rezekiku,
Aku redha..
Kerana semuanya tidak semudah seperti yg disangka,
Banyak halangan menanti,
Kekadang aku merasakan diriku maLang,
Namun Aku tahu Tuhan sekadar menguji,
Setakat mana aku mampu diuji,
Tidak ku tahu..
Aku cuba mengharunginya juga..

AkuLah PoHon itu yang terUs berTaHaN,
Untuk beRjuaNg sePerti KaLian seMua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017