-->

3 Jun 2010

Aku x sUke SikAp & kOmitMeN bEgiNi..


Hahaha..actually ni cite ttg sorang budak laki yg mang aku kureng gemar..sejak dri awal lg..x tau la knp..bagi aku..apa yg aku dengar dan nampak hnya la benda yg negative je kat die haha..mmg x serasi laa..waktu ditahun pertama nampak ala2 skema..tahun kedua ala2 selekeh..tahun ke3 bru le nmpk ok skit..jgn nak kata aku suke kat die lak..ish3x..no no no…ok..dri tahun pertama aku tgk budak ni cm ada something wrong..kerja nak mengorat je perempuan2 yg lawa kt U tu..kemudian aku kena lak 1 kump ngan die utk tjuk tutor..aku,dier dan sorang lg bdk india…masa hari pembentangan boleh plak die x dtg..kiteorg dh hbis bentang n dh nak hbis kelas..bru la die dtg dgn alasan bangun lambat..dri situ persepsi aku budak ni x de disiplin langsung..huh..




Aku x pernah bertegur sapa ngan die tmbh2 nak bersembang..aku uat derk jer..walaupun die tgh bersembang ngan kawan yg ada kat sebelah aku..aku tetap x tegur ke senyum kea pa ke..malas..die pun sama..kiteorg uat mcm xde org yg wujud kat situ..




Aku byk kali gak sama kelas tutor ngan die..aku n the geng mang x suke sgt ngan die..x pernah pun nak brsembang..Cuma die akan bersembang ngan kawan aku yg 1 negeri ngan die n sorang lagi kawan aku yg agak lawa sikit..apa pun aku bersyukur sebab pada tahun kedua aku x kena bentang or sama tajuk ngan die..legaaa..tpi kawan aku kurang bernasib baik..kena bentang sekali ngan die..namun kawan aku tu ada la report kt aku yg mamat tu x beri kerjasama..segala pencarian isi2 die suh kawan aku buat sorang2 pastu masukkan je nama die..sedangkan die x beri komitmen yg sewajarnya..cuma masa pembentangan die banyak bercakap..jawab soalan sume..tu adalah kelebihan die..die mampu menjawab soalan..memberi isi2..walaupun kdg kala ayat yg digunakan agak skema..die pandai bercakap..




Tahun ke3-aku tgk die tiba2 terlebih baik plak ngan kawan aku yg kecik2 ni..pelik gak..upe-upenyer kawan aku ni ada tlg die sign utk kehadiran mamat ni utk subjek luar fakulti..die slalu x dtg kelas sbb kelas tu start waktu pagi..jdi kawan aku ni jadi die punye kuli la..sbb tu la die tiba2 baik ngan kwn aku sorang ni..sblum ni diorang mang lngsng x berckp gak..jadi bile kawan aku dh tlg die x kan la die nak jual mahal lak kan so die mula start jdi peramah la plak ngan kwn aku ni..hal ni diakui sendiri oleh kwn aku tuh..bile ada kepentingan tertentu baru la die baik ngan kite..pastu x lama pastu die bertanding plak dlm pilihanraya kampus..die kalah ngan penuh kontroversi..n aku mang x gi mengundi pun time ni..kalu aku gi mengundi mang aku x kan pangkah nama die pun..berdasarkan segala perangai dan sikap die yg aku tgk membuatkan aku kureng percya ngan mamat ni walaupun die pandai berpidato dsbnya..ramai gak budak2 lain yg pernah 1 kos ngan die x berapa suke ngan die gak..mang die pandai berckp tp kalau ckp x serupa bikin x guna gk…




Aku saja je nak kongsi cite ttg perihal dan sikap student masa kt U..bukan nak kutuk pun..sbb aku pun bukan student yg baik sgt pun..hehe..ada gak ponteng2 kuliah..hehe..tp aku sntiasa bagi komitmen yg terbaik dlm tugasan yg diberikan..namun nasib aku selalu x baik bile dpt partner utk buat sesuatu tugasan..kalau dpt 1 kump ngan geng2 aku mang xde masalah..sbb sume mang ok..bagi komitmen yg tip top..x de halnyer..mantap dn terbaik..namun bile dipecahkan aku kena buat pembentangan ngan junior..dpt junior lak


Yg pura2 bengap,pemalas..byk alasan..alih2 sumenyer aku kena uat sendiri..die mang beri komitmen utk berjumpa dan discuss..tp segala buku,isi2 semuanya dri aku..die just bawa badan die dtg je..tnpa perlu usaha lebih..huh..sampaila ke handout pun aku yg buat sorang..




aku suh die buat bahagian kesimpulan je pun..tp alih2 sms aku kata x tau buat..bara tul aku..aku smpai x tdo semalaman buat handout utk bentang esoknya..ikut hati aku..aku mang x nk letak langsung nama die dlm handout..tp disebabkan berasa kasihan dan x sampai hati aku letakkan juga nama die..walaupun sakit hati tu ada..bile dh hbis pembentangan legaaa..nasib la apa yg aku buat sorang diri tu betul..pastu junior ni (prmpuan)dgn muka x tahu malunyer boleh plak mintak sume nota yg aku salin..yg aku cari,die nak fotostat..aku pun bagi la..maknanya bile die uat assignment isi2 die lebih kurang sama ngan aku..huhu..baranyer aku…n time exam lak aku hnya dpt B+ dn die dpt A- lak….errrrrrrrrrrr bygkan betapa tension dan membaranya aku bile dpt tau benda ni..x leh trima hakikat tul huhuhu..




Aku harap suatu hari nanti die akan merasa apa yg aku rasa ketika tu..huh..kemudian di tahun akhir dan di semester akhir..sekali lagi aku diuji dgn peristiwa yg hmpr sama..handout sume aku sorang je yg buat walaupun dlm kump tu ada 3 org trmasuk aku..yg sorang lgi tu mang budak tahun akhir gak..die ni mang pemalas sikit..bdk prmpuan gak..die mang suke buat cincai2 je..yg sorang lagi junior..byk msalah minah ni..sering beri alasan sakit..nak jmpe doctor la, nak pi klinik la,hospital la..errr tnsion aku dgr..lepas tgn lak..nak dijadikan cerita rupenyer minah ni adalah roommate kpd junior yg bentang sama ngan aku sebelum ni yg dpt A- tuh..berdesing telinga aku dgr..bile dpt tau benda ni..ntah apa la yg diorang kutuk ttg aku tuh..aku pun x tau kenapa aku baik sgt time ni..sdgkan aku ni bukan jenis yg sng dibuli sume..tp dlm bab2 pelajaran ni aku rela buat sorang2 dri timbulkn masalah..bygkan kalau aku pun lepas tgn..mesti teruk pembentangan tuh..jdi aku pun usaha dn give the best..apa yg dpt pastu aku anggp rezeki masing2 la..



Mang kecewa kite usaha lebih,org lain lak dpt hasilnya..sape x sakit hati..tp aku cuba terima hakikat dh rezeki die..apa pun terus berikan yg terbaik…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017