-->

30 Jun 2010

iNiLaH kEpUtuSaNkUuu yg SuKaR..SeLaMiLaah Hati iNi..



Keputusan telah dibuat..

Nekad atau tidak keputusan aku ini aku tidak tahu

Entahlah sejujurnya aku masih keliru.


50% hati aku kata jangan sia-siakan peluang ni..50% lgi kata x pyh pergi..menyusahkan je nanti..ko akan terseksa dri fizikal dn emosi kt sna t..tggu dh sembuh t cuba lagi..


Arghhhh begitula perasaan aku..


Utk pengetahuan sume, Aku telah menolak…dh pun ku sahkan dgn alasan

Masalah kesihatan..


Walaupun x teruk mana pun.tp dh cukup utk menyukarkan aku utk survive disana..

Andainya tawaran ni dtg lebih awal disaat semuanya masih terkawal..

Sudah tentula sekarang ni aku insan paling gembira yg pastinya kini sdg sibuk buat persiapan utk ke sana menjadi warga MuLia..

tp sebaliknya terjadi..tiada persiapan mahupun apa2 dilakukan..

Aku hanya memandang sepi serta membaca buku panduan yg telah aku save dri internet tnpa berperasaan..



Amat kecewa kerana ketika inilah baru la mcm2 yg dtg..

Kenapa bukan dahulu..

Ketika aku mengesahkan menolak tawaran dgn mengklik butang tersebut di laman web berkenaan sempat juga la beberapa titis airmata ini jatuh..

Ada ketikanya aku begitu yakin dgn keputusan aku..adakalanya berubah..namun rasanya itu yg terbaik..

Bila melihat keseronokan kawan2 lain membuat persiapan utk kesana..timbul perasaan cemburu..huhu..alangkah bagusnya aku menjadi seperti mereka..


Benarkah, betulkah, wajarkah??



Aku tidak membuat keputusan ini sendirian..aku turut berbincang dgn ibu ku..

Ibu ku juga seperti aku..tidak mampu membuat keputusan bagi pihak aku..die risaukan aku seandainya aku pergi ke sana..jika menolak pula terasa amat ruginya..dan akhirnya die juga bersetuju dgn keputusan aku..walaupun hati kami amat berat nak melepaskan tawaran ini..


Ramai kawan2 yg bertanya dapat ke tidak twran tuh..aku merasakan ingin melarikan diri, tidak mahu menjawab soalan berkenaan..ada yg aku berterus terang mengatakan aku dapat..dan ada juga yg aku berselindung mengatakan yg aku x dpt twrn tuh..

Kerana pastinya ramai yg membebel bila tau aku dpt tawaran tuh tp menolak pula..alangkah ruginya..sedangkan beribu yg inginkan tempat aku tuh namun x terpilih..sedangkan aku yg terpilih ni yg bertuah ni x nk pula pergi..rugi tul..bukan senang nk dpt..kalau cuba balik pun belum tentu ada rezeki..lagipun selepas ini kerja sudah pun terjamin..apa lagi yg aku nak dan tggu..ramai yg kecewa tidak terpilih walaupun hanya utk ujian bertulis..sedangkan aku..aku dh berjaya lepasi peringkt temuduga..kerja dh dijanjikan dn ada dlm genggaman dh..ni adalah antara ayat2 wajib yg terpaksa aku dgr bila aku memberitahu akan keputusan aku tuh..mang betul aku x nafikan..mmg rugi kalau menolak peluang ni..




Tpii berat mata memandang berat lgi bahu memikul..aku bukannya gila nak tolak tawaran ni saja 2 je..ikut suka hati tnpa ada sebab dan alasan yg kukuh..sudah pasti aku dh pertimbangkan baik buruk..Orang MemaNg boLeh cakaP apa saja, ckp Mcm2..rugila apa la..tpi yg menanggungnya aku..MEREKA X TAHU APA YG AKU ALAMI, APA YG TERJADI PADA AKU, APA YG AKU RASA..jadi semuanya sedap mulut cakap yg aku ni menolak peluang, menolak rezeki..MEREKA X BERADA DI TEMPAT AKU..sape2 leh cakap apa saja..tpi diorang x letakkan diri diorng di tempat aku..sebaliknya melihat dri perspektif mereka sahaja.


MEREKA X TAHU BETAPA SUKARNYA AKU UTK MEMBUAT KEPUTUSAN INI..aku bukannya bodoh mahupun giler utk sewenang-wenangnya MENOLAK..pasti ada sebab..


“HenDak seriBu daya, x nak seribu Dalih” dan aku mang x brdaya..walupun hati ni meronta-ronta ingin mencari pengalaman menempuh perkara2 baru..dsbnya..

Aku sememangnya menyesal menolak twrn ni tp apa kan daya keadaan tidak mengizinkan..

Kenapa la ketika ini terjadinya bermacam-mcm,kenapa la twrn ni sampai pada waktu yg x tepat.



Pasti ada yg bertanya..setelah menolak peluang/twrn keemasan ni apa yg akan aku buat selepas ini??

Jangan ditanya pada aku..aku sendiri tidak mempunyai jawapan yg pasti untukknya..kerana keadaan sekarang amat rumit dan sukar!!

Aku x tahu nasib aku di kemudian hari…

moga apa yg trjadi lebih baik sebelumnya..



bagi yg memahami apa yg aku tulis ni diharapkan

semoga entry ni akan menjawab semua persoalan korang..

bagi yg suka melihat aku menjadi begini..emm terpulang..rezeki Allah kat mana2..

berusaha dan berdoa je yg boleh aku buat..

beratnya hati ini huhuhu…


bagi yg x mengerti apa yg aku tulis..cuba la teka2 sikit..kot2 betul ke kan hehe..



ramai yg msg aku tnya..ada yg aku balas..ada juga yg tidak..entahla bergantung pada mood aku time tuhh..aku tgk perangai kwn2 aku kalau die ni jenis yg kuat berceramah dan susah nk paham org aku ckp aku x dpt jer sng cite..malas nk dgr ceramah free..


entahlaa..harap2 ni keputusan terbaik..andainya aku dh tersalah buat keputusan aku redha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017