-->

10 Jun 2010

APA YG AKU X SUKA DLM PERSAHABATAN..



  1. PENIPUAN

Aku mmg jenis org yg paling pantang ditipu..aku x suka ditipu..apa pun better terus terang jer..sng cite..




  1. RAHSIA

Ni pun aku x suke..merahsiakan sesuatu hal daripada pengetahuan aku..kalau dgn org lain boleh slumber je cite.knp plak ngan aku nak main rahsia2..lg x best bile aku dpt tahu rahsia tu drp mulut org lain..lg sakit hati..tmbh2 rahsia tu ada gak kaitan plak ngan aku..x best ler main rahsia2..bila rahsia dh pecah sape yg rugi..




  1. PILIH KASIH

Ni selalu la terjadi kt semua org..kita kawan baik ngan si polan ni..baik la.sentiasa sama2, Bantu membantu sume..pastu bile die jumpe member baru bole plak die tgglkan kite..maksudnya xde la tgglkn kite terus, die mcm lebihkan kawan baru die tu, sikit2 ngan kawan baru tu..die lupe kan kite..persahabatan mula jd renggang sbb die rapat ngan org lain..aku plak jauh hati lalu bawak la diri..aku biarkan die ngan kwn bru die..aku berdikari..apa pn tp xde la gaduh..Cuma dlm hati tu ada taman gak la..ala2 terkilan sikit..

Pastu die asyik jaga hati kawan baru die ni.x nak bagi kawan die terasa hati ngan die..tp hati aku die x jaga..die mula berkasar ngan aku, x pedulikan aku, pendek kata cm pilih kasih laa..




        4. TALAM DUA MUKA


        Ni plak spesis kawan yg depan kita baik bukan main, pastu belakang kita kutuk kita bagai nak rak..depan kita die kutuk kawan die yg lain..belakang kita die kutuk kita kat kawan die yg lain..bahaya dpt kawan mcm ni..aku pernah jmpe org cmni..depan aku bukan main peramah die bersembang sume..ala2 mesra rakyat gitu..gelak2 manja..sembang mcm2..belakang aku..die leh kutuk aku..siap chatting ngan member die kat belakang buku nota kuliah lg..nak dijadikan cite die lupa nak padam apa yg die tulis ttg aku dlm buku tu..pastu aku lak pi pinjam buku tu utk check2 nota2 yg mungkin aku x sempat nak salin..belek punya belek mukasurat, tebukak la mukasurat yg ada cite aku tu. Aku sempat baca sikit jer sbb die dh perasan aku dh terbaca apa yg die tulis..sbb time tu die ada kt sebelah aku..jadi aku pun bagi je trus buku tu kt die..tp aku uat slumber je mcm x de apa2 yg berlaku..die pun uat derk jer..pastu die terus koyak mukasurat yg ade cite aku tuh..depan aku lak tu..aku tnya la knp koyak..die ckp saja je..koyak sbb byk conteng2 kt blkng mukasurat tu..aku pun diam jer..lepas hbis kuliah die pun gi buang kertas yg die koyak tu dlm tong sampah..aku uat derk jer. Walaupun sakit hati gak la..lepas dri tu aku mula renggang dgn die..x mcm dulu dh..

        1. AMBIL KESEMPATAN

        Ni plak org tu kawan ngan kita sbb kita berguna utk die..dia buat baik ngan kita atas sebab2 tertentu..maknanya kita dipergunakan laa utk kepentingan die sama ada kita sedar atau tidak..bile die x perlukan kite die mula la jauhkan diri..



        1. LUPA KAWAN

        Benda ni rasanya pernah jdi kat semua org kan…kawan kita melupakan kita dan bawa haluan masing2..terutamanya bagi mereka yg dh berumahtangga..majoriti nya (x semua la) akan mula melupakan kawan2..nak nampk byng sms pun xde dh..sedangkan dulu kawan sejati la konon..tp last2 hampeh gak..bile ade masalah rumahtngga brula nak terhegeh-hegeh cri member2 lama utk luah perasaan ataupun nk lepak balik..tp pe pun bagi kwn2 yg dh berumahtngga tu kite faham la gak..die mungkin sibuk ngan suami dn anak2 kan..maklumla tnggungjwb besar dn makin bertmbh..tp ni kwn2 yg x kahwin lg..dh mula buat perangai..mula lupa kawan2..bru ade boyfren dh x ingat kawan baik..sms x nmpk byg..ajak die kuar asyik bagi alasan sibuk kerja..org lain pun kerja..tp releks jer..ade je masa utk lepak ngan kwn2..pastu asyik kite je yg terhegeh-hegeh ajak die kuar..sdgkn die x pernh sekali pun msg ajak kuar ke apa ke..jadi akhirnya aku pun bawak diri laa..x pernah sms die pastu..tggu die lak yg msg ku dulu..nmn smpai lani x nmpk byg org mahupun msg..tmbh2 skrg dh keje krjn makin lupe diri la jwbnyer..huhu..


        1. SOMBONG & BERLAGAK

        Benda ni pun byk terjadi..bile dh berjaya skit dr kwn2 lain..mula sombong dn agak berlagak jdnyer..terutamanya bagi yg dh bekerja tetap..tmbh2 krja krjn..brlagak bukan main wei..tu kerja tetap..yg bru jadi stkt guru gstt pun dh berlagak..dri pemerhatian aku..kebanyakan kwn yg mula berubah menjadi berlagak majoritinya bru bekerja sementara spt guru gstt..bru jdi cikgu tuh..tp eksyen nyer bukan main..mcm bru menakluk dunia je lagaknyer..kite ni niatnyer nak mengeratkan dn mengukuhkan lgi persahabatan yg sudah terjalin..tpi lain plak jadinyerr…ingatlaa x selamanya kita diatas…bila dh diatas..pandang2 juga la ke bawah..tp x semua la cmtu..masih ada sorang dua yg msih berpijak pd bumi yg nyata..tp kebanyakkannya lbh krg hampeh jer..

        8. SUKA MENYINDIR

        ni antara sikap yg ku x berapa suka..sikit2 nak menyindir..walaupun mungkin niat nak bergurau..tpi kurang2 jagala perasaan org sikit..(kawan baik la katakan->antara ayat menyindir)dan byk lg..kalau sekali sekala xpe la gak..ni kalau dh selalu..asyik2 ayat yg sama je kuar..menyampah gak nak tgk..hhuhu..sabau je laa..


        Renung-renungkan…..wahai kwn2 ku..

        Tiada ulasan:

        Catat Ulasan

        Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

        My Random Post

        Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017