-->

22 Sep 2010

Duittt Kut..BaYaR jaNgan x BaYaR hehe..

                                  
                                      

Korang pernah x main Kut atau pun ada yg panggil duit kutu..yg mana setiap ahli dikehendaki membayar sejumlah wang mengikut hari or bulan..semua wang berkenaan dikutip dan dihimpunkan oleh seorang ketua yg dilantik sebelum menyerahkan kembali mengikut giliran masing2 yg telah ditentukan menerusi undian..lebih kurang mcm tula definisinya..aku pun x berapa reti nak terangkn hehe..aku pernah main kut ni masa sekolah2 dulu la..rasanya aku start main dri form 4 or form 5..tp masa tuh aku bukan ketua la..just bayar kt member aku..sehari seringgit kot..bila dihimpun dapatla dlm seratus lebih..hehe..bile masuk form 6…aku main lagi..tp kali ni aku yg jd ketua merangkap tukang kumpul dan simpan duit..ala2 along gitu..hehehe..kali ni dapat dlm rm 200 lebih lau x silap..


Mula2 x terfikir pun nak main waktu time form 6 tuh..tp bile tgk budak2 kelas lain cabut undi utk main kut..rasa cm seronok and teruja gak nak main..hehe..n geng2 aku pun setuju..so pencarian sape yg nak join main kut pun bermula..semuanya dlm 8 orang cmtu..tp ade yg main utk dua org sekaligus..sebulan bukak sekali..terdiri dri sorang bdk laki melayu, 2 budak India, 5 budak perempuan..aku pun siap buat buku kut lagi..n sape bayar duit kena tandatangan..hehe amacam nmpk profesional x hehehehe…


So lepas tu bermulalah proses cabut undi..n pastu adala sesi tukar menukar giliran mengikut budi bicara masing2..aku dapat second last..budak laki tunggal dlm our group tuh mintak tukar giliran gak..die nak jadi org yg first dpt..emm mula2 risau gak kalau2 die cabut lari dn x bayar.tpi disebabkan kasihan, member aku ikutkan gak la kehendaknya tuh..utk tukar giliran dgnnya.


Pada mulanya semuanya berjalan lancer..semua beri komitmen yg baik pabila membayar..setiap hari kena bayar RM1..aku pun x ingat sangat dh jumlah keseluruhan yg kami semua akan dpt..lupa dh..ada gak yg kngsi2..maknanya sorang bayar 50 sen..nanti jumlah tuh akan dibahagi dua..maknanya 1 nama tpi dimainkan oleh 2 org..kalau x paham buat2 je paham..aku pun penin nak terangkan..ikutkan main cmtu agak memeningkan sebab nk kena dpt duit syiling adoii..tpi atas sebab member punyaa pasal..diorang dibenarkan join sekali main kut tuh..budak perempuan xde masalah..semuanya ok..budak laki plak buat hal..die jadi liat nak bayar..tmbahan lgi selalu x dtg sek..x tahu la sebab per hahaha no komen..kang jadi mengumpat la plak..ish2..ditambah lagi aku, member aku yg sorang lg..telah bergaduh dgn budak laki berkenaan..maka makin susahla aku nak menjalankan tugas aku sebagai pengutip wang kut..maka tugas ni telah diserahkan kpd member aku yg satu lg utk pergi meminta duit kut pada budak laki berkenaan..


Hal ni berterusan laa..sampai hari last pembayaran duit kut..well walaupun kiterog bermasam muka..nasibla budak laki berkenaan berjaya juga melangsaikan hutang kut nya tuh..well semuanya berjalan lancar pada akhirnya…
Duit kut yg aku dapat tuh aku telah memberi sebuah Radio besaU hehe..yg boleh main kaset and CD gak..bila aku tgk radio tuh..teringat la pasal kut nih..sekarang aku dh jarang dgr radio..nak dgr radio leh dgr kat hp..nak dgr lagu download je kt tenet..jadi radio tu pun terbiar dan tersimpan cmtu jer..Cuma ritu ada la gak aku try test radi berkenaan ok ke tak…emm nampaknya sound die ada problem..x clear cam dulu..emm maklumlah lama x guna..huhuhu…pape pun biarlah radio tersebut jadi memori walaupun x berapa nak elok dh..hehehe...


nota:Gambar2 diatas cuma gambar hiasan jer hehe..gmbr kenangan ngan member2 masa sek dulu..lalala..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017