-->

14 Sep 2010

tRaGeDi MaLaM RaYaa..

Syawal telah menjelma..dh berapa syawal dh skrg hehe..amacam raya korang meriah x??



Actually aku nak cite ttg peristiwa yg berlaku masa Malam Raya ritu..


Bermula pada waktu pagi bilamana Melati merangkap anak angkat tok aku datang bawak mangkuk dan periuk nak suh mak aku tolong masak kat die sempena hari raya yg bakal menjelang keesokannya..mak aku xde kat umah die pi market..so aku yg ada kt umah..aku pun bukak la pintu n masa aku ambik periuk2 yg bosar2 tuh dr melati tuh..kucing aku yg bernama Lolen tuh telah berlari keluar dari rumah..huhu..n makin lama die lari makin jauh..aku x dpt nak tngkp die..n masa tuh ramai plak org kat lif..susah la sikit nak kejar kucing aku..so aku pun tggu mak aku balik..n bile mak aku balik die marah laa sbb kucing dh lari dri rumah hehehe..yela byk kerja nk buat, kucing plak larii..susah la..tension jadinyerr…mak aku dan aku pun gi ler cariii..jumpaa..tapi x dpt tngkap LoLen sbb bila die dah keluar rumah automatic die jadi liar, ganas dan dh x kenal tuan die dh..pantang nak pegang die..die nak gigit..so susah kiterg nak tngkp die..bile die dlm umah die baik jerr..tpi bile dh kuar teruss jadi liarr..susah gilerr nk tngkp..die dok lari masuk bawah keta..susah gak hati takut kena langgar ke apa ke..maklum laa malam raya..keta banyak..huhhu..

Mak aku minta tlong jiran..2 org lelaki tlong tangkap gak..tpi gagal..sebab LoLen jadi liar die nak gigit jeer..so x berjaya tngkp die..last2 kiterg balik umah jerr..malas nk amik tau..lantak LoLen laa..huhuhu..aku berharap LoLen akan pulang sendiri ke rumah nanti…maka persiapan raya pun bermula..mak aku dh menolak utk memasak kat melati..mak aku x larat..nak masak utk umah sendiri pun dh byk..ni plak nk masak kat org lain..lagipun bukan sedikit melati suh masak..dri nasi tomato hingga la ke lauk pauk,hinggala ke agar2 dll..fuhh byk tuh..letih beb..last2 mak aku tolak..tp melati suh gak masak nasi putih,goreng ayam sekor,nasi himpit beserta kuah..mak aku x sampai hati nk menolak dh..jadi die turutkan juga..entahlaa sepatutnya melati order jela kat kedai senang..lagipun die ada kerjaya yg stabil..emm entahla no komen..


Malam raya..tv mcm2 cite best..dlm aku dok tgk tv2 dan tv3 dlm rancangan sampaikan Salam aidilfitri..tuh..lau x silap nama rncngn tuh..lupa dh..elektrik tiba2 xde kat blok aku..
Adooiii malam2 raya buat hal lak..elektrik plak xde..jenuh mencari lilin..
So lilin pun dipasang..penin2..tp Alhamdulilah dlm 20 minit je xde letrik..lepas tu ada balik..nasib baekk..lepas tu mercun plak berbunyii…amboooiii bukan main kuat lagi bunyinyerrr..bersahut-sahutan gitu..kuat giler bunyi mercun tuh..kuat sekuat kuatnya..sampai nak pekak aku dengar..bising gilerrr..tension aku…aku plak risau dgn LoLen mcmmana dgn die agaknya..dgn bunyi mercun mcm tuh kat mana la die bersembunyi..die dh la takut dgn bunyi kuat2 nih..risau aku…
Dlm pukul 3 pagi cmtu sedang aku duduk atas kusyen smbil brsiap-sesia nak tido dh..aku dengar mcm ada bunyi kat pintu..aku rasa mungkin LoLen balik kot..


Aku gtau mak aku..pastu mak aku bukak pintu..dan Alhamdulilah memang Lolen..die balik sendiri ke rumah..nasib aku x tdo lgi..die balik terus gi minum air pastu makan..muka die comey2 trus jdi comot…hitam trus badan dan muka die..keesokkannya Lolen dimandikan..pastu bru comey balik hehehe


Luv U LoLen and BuBun…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017