-->

24 Sep 2010

My BLog, Me & otHeRs


Emm diam x diam dh hampir setahun aku mempunyai BLog dan menjadi penulis Blog yg x terlatih dan separuh masa serta sesuka hati hehehe..



Mulanya sekadar suka2 lama2 jadi hobi sampingan la plak..aku belum la fanatic dgn BLog ni sume..masih ditahap suam2 kuku jer..banyak benda yg aku x terror lagi dlm dunia penulisan BLog nih..ada gak Dgn hanya menulis blog ni boleh dapat duit beratus malah beribu!! Tpi apa pun kena rajin la update, blogwalking dsbnya..aku mang x arif lagi dlm bab2 nih..ada Nuffnang la, Mangga online lah..tpi aku try je dua2 ni..aku letak kt blog aku..ada gak yg kata kena pilih salah satu je..nanti dpt duit sikit jer..tp bagi aku lantakla..bedal je..pakai letak jer..lagipun aku menulis bukan kerana nama mahupun duit ceewaahh hehe tp kalau dpt duit kira bonus la kan hehe (nak jugak la tuh) hehe..


Aku buat BLog ni saja je suka2 hati..

X sangka lak ada gak kawan2 yg kenal aku menjadi silent rider aku..ada gak sedara mara aku, yg turut membaca nukilan aku nih..ingatkan xde..well bile jadi camni..jadi segan la plak nak kongsi serta menulis ttg sesuatu..hehe..malu la plak..yela apa plak yg diorang pikir lepas baca apa yg aku tulis..maklumla melalui penulisan kita org boleh juga membuat penilaian keatas kita..tambah parah kalau ada yg terasa hati bile baca Blog aku ni..emm apa2 pun sorry kalau ada sesape yg terasa..rasanya aku hanya menulis apa yg aku rasa jer..cite betul xde yg rekaan pun..cite pengalaman, perasaan, aktiviti dan sebagainya…


Dlm banyak entry yg aku dh post ada 1 entry yg aku dh siap taip..aku dh cite panjang lebar..tp aku x sanggup nak post dlm blog aku nih..entahlaa..bila baca apa yg aku dh taip tu iaitu ttg pengalaman temuduga DPLi aku tuh..dri awal aku dtg..sampai la ke sesi temuduga, semua soalan yg ditanya..maknanya cite dari A-Z la..full story..laa..mesti korang seronok membacanya..tpi aku mang x sanggup nak lihat pun apa yg aku dh tulis tuh tambah2 nak postkan dlm Blog aku..huhuhu..mesti korang tertanya-tanya kan


KeNaPa PLak???


Sebabnya adalah aku SediHLaaa huhuhu…


Mang happy bila tau aku berjaya dlm temuduga tuh…& dpt tawaran uat DPLi(Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah) di UPSI huhuhu..tapi aku TERPAKSA….diulang sekali lagi TeRPaKsa!! toLakkkkkkkk…tawaRan tuh..atas maSaLah kesihatan huhuhuhu….sedihnya TuHaN saja yg tahu…
Memang Lah Rugii..semua org cakap cmtu..sampai aku jadi muak dan meluat dengar ayat “Ruginyer” tpi x kanlah aku toLak kalau xde sebab kan..Hanya TuHan saja yg tahu perasaan aku ketika menoLak tawaran berkenaan…


sampai sekarang perasaan sedih tu x nk hilang..sering je membelenggu aku….


Kadang2 jeoloUs aku tgk kawan2 aku yg seangkatan dgn aku dh belajar kat UPSi..jeles dgn kesibukan diorang sbg student kembali,JeLez bile tgk status FaceBook diorang yg menunjukkan kesibukan,keseronokan uat DPLi di Upsi..walaupun ada masalah tmpat tnggal pada awalnya…huhuhu..apa kan daya aku x tergapai..utk kesana..sebaliknya ada disini sambil meratap di BLog nih..huhu..


Puas aku pujuk hati aku ni, aku kata xde rezeki aku..tp hati ni susah nak terima..


Jadi sebab tula aku x post entry ttg DPLi tuh..sebab aku x sanggup tgk kerana akan rasa sedih secara automatiknya..kalau leh aku nak lupakan..tpi susah..


Member2 aku yg ada kt UPSI tuh pun mang x nampak bayang sms dh..terus sonyappp..tpi aku faham sure sibuk..maklumlah tempoh masanya pendek dlm setahun cmtu lau x silap..so buzy laaa…tmbh 2 nak jadi bakal cikgu la katakan..so siapalah aku nih.. (ayat jeles nih hehehe) gurau jer..hehe..huhu..entahlaaa…


Korang leh rasa x cmne perasaan aku sekarang????..waaaaa sedih..tulis sikit pasal dpli ni kat entry ni pun dh rasa kesedihan melanda diri..


So pada kawan2 yg sambung belajar di Upsi tuh utk DPLi tuh..yg mungkin terbaca entry ni..sape tau kan..moga2 success n ingat la aku kat sini..huhuhu..jgn menyepikan diri jer..k.. =) apa pun kena tabah..byk cabaran dan dugaan menanti pasni huhu..
Pasti ramai gak yg tertanya-tanya aku sakit pe sampai trpaksa tolak DPLi tuh..huhuhu..BiaRLah RahsIa…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017