-->

20 Dis 2016

Misteri & Rahsia Tembok Besar China

 Fakta, Misteri dan Rahsia Tembok Besar China

Assalammualaikum..
Bila sebut pasal Tembok Besar China ni mesti korang terbayang betapa panjangnya Tembok Besar China ni kan dan kalau pergi melancong ke China pastinya Tembok Besar China adalah tempat wajib untuk dilawati betul tak? hehe. Terpikir gak camnelah orang zaman dulu2 ni boleh bina tembok sepanjang ini kan, mengambil masa bertahun, tahun dan memerlukan ramai pekerja yang terdiri daripada petani ketika itu yang dikerah untuk membina tembok besar China ini. Tak kurang juga ramai yang mati ketika membina tembok ini sehingga ianya digelar "Kubur Terpanjang Di Bumi". Tembok Besar yang kita lihat pada hari ini ialah hasil pembangunan Dinasti Ming dan fungsi utama tembok besar ini ialah untuk menahan serangan puak - puak Nomad dari Utara. Di sebalik monumen kemegahan tinggalan sejarah yang terletak di negara China ini, ramai yang tidak tahu tentang misteri dan rahsia The Great Wall Of China ini, so teruskan baca kat bawah ni k..
Tembok Besar China ini boleh dilihat dari Bulan! - Ada yang berpendapat, Tembok Besar ini boleh dilihat dari bulan. Sebenarnya mustahil untuk melihat dari bulan tetapi imej tembok besar China ini pernah dirakam menerusi satelit.
Bahan Binaan Tembok Besar China bercampur dengan Rangka Manusia! - Wow menakutkan pula bila dengar, mengikut mitos yang sering didengar, bahan yang digunakan untuk membina Tembok Besar China ini dihasilkan dengan menggunakan rangka manusia kerana ramai yang mati ketika membina tembok ini. 
➤ Mitos Misteri Taotie - Setiap masyarakat mempuyai mitos dan kepercayaan mereka yang tersendiri, bagi masyarakat pada waktu itu, mereka percaya yang Taotie adalah satu semangat yang melambangkan ketakutan dan sangat berkuasa.
Kalau korang nak tahu lebih lanjut lagi tentang Misteri dan Rahsia Tembok Besar China ni, korang boleh baca kat sini ➜ 6 Fakta & Misteri Yang Korang Mungkin Tak Tahu Tentang Tembok Besar China..

5 ulasan:

  1. nice share.. x sabar nk tgok filem the great wall yg mat damon berlakon tuh..

    BalasPadam
  2. kalau memalam berjalan sensorang konpem ada bunyi macam2.seram!

    BalasPadam
  3. macam tak logik boleh nampak dari bulan... 🤔

    BalasPadam
  4. baru tau.. hehe. tq for the infooo.. :)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017