-->

30 Nov 2010

KoRaNg NanGis ke TeNgok Cite Nih??hahaha

Aku ni bukan jenis yang jiwang2 senang menitiskan air mata x tentu pasal bile tgk movie..actually aku agak susah nak nangis laa bile tgk mvie..tapi tipulaa kalau x pernah kan hehe..Cuma jarang-jarang terjadi..kalau jadi pun hanya first time aku tgk movie tuh je..lepas dari tuh kalau tgk sekali lg dah x heran or nangis dah..

Actually selalunya akan sebak jap..mata terpaku di skrin tv/laptop kemudian menitik la setitik dua titik air mata ke pipi..hehehe..mcm tu jelaa..tapi time kena tuh xde org kacau laa..kena feel tul2 hehe..
AntaRa Filem yg berjaya Buat den Sebak dan kuar airmata adalah:_jeng-jeng-jeng
Yang aku ingat laa..

1. KucH-KucH Hota Hai-first time tgk dh sewel aku..berulang-ulang tgk pun x jemu..sedey sume ada..part paling touching tentulaah endingnyerrr kan..masih terbayang2 bayang lgi..nangissss…
2. JaNNat-lakonan Emran Hashmi..pernah tayang kat ZEE..mang sedih kat Ending die gak..kena tembak ngan polis..walau dh serah diri..member aku tgk gmbr nih siap menangis x sudah2..walaupun cite dh hbis hehe..
3. QaBiL kUshry QaBil Igam-Time raya jer mesti ada stesen tv tayang filem nih..ala yg Hans,ziana,erra dan rusdi ramli berlakon tuh..ingat lg kan??first aku tgk cite nih kat panggung wyg laa..pi ramai2 ngan member sume..mmg best dan sedih cite nih..tpi malangnya waktu first time tgk cite nih aku x nangis la plak..sebab aku rasa kelakar tgk muka kawan2 aku yg nangis bagai nak rak..jdi tumpuan aku kat filem ni dah lari sebab sibuk gelak tgk kawan2 hehe..ada gak lelaki yg nangisss..bukak je lampu..mata2 cik2 abang sume merah2 tpi ada hati nak cover malu..cissss malu konon..tpi lau tgk cite nih sorang2 mang sebak gak laa..
4. 1957-Hati MaLaYa-Semangat patriotik sikit hehehe..maklumlah peminat sejarah la katakan..mmg terharu la tgk cite nih..time sume nak menuntut kemerdekaan..betapa sukarnya rakyat dan pemimpin masa tuh..nak bersatu sebab banyak ideologi dan pendapat..mmg sebak la tgk cite nih..satu cite yang berunsurkan semangat patriotisme yg harus ditonton sume..
5. TitaNiC-Mesti sume dh tgk cite nih..first time tgk cite nih..mang mantap laa..best giler tgk tragedi time kapal nak karam nih..mang suspennn..bile jack tenggelam lagi la sedeyy…tpi sekarang tgk balik kat tv..dh x rasa mende dh hehe ^_^
6. Slot Suatu Ketika –DokuMentaRi/Drama bersiri RoSLi DHoBi (astro)-haa..ni mang sedih gilerr..especially drama die..huhuu..terharuu sgt tengok..semangat perjuangan..kasih syg ibu pd anaknya..cinta sejati yg x kesampaian..suatu kisah yang amat menarik sekali..mang best laaaa…huhu..sedeyyy tgk cite nih..
7. HEyy BaBy-actually ni cite lawak giler3x nyer..tapi ada 1 scene yg uat aku sedey bile tgk..iaitu time si Akshay,Fardeen ngan riteish gi buang baby yg sgt comey tuh..diorang gi buang kat depan gereja kot lau aku x silap..serius budak tu amat comey giler222 nyer..suke tgk muke die..sedih tgk depa buang die..pastu hujan lebat lak..bertakung air dlm bakul die duduk tuh..sambil budak tuh nangisss giler2..sedih tul time adegan nih..
8. My GiRL- Mesti ramai yg dh tgk cite Korea ni kan..hehe..aku sedey tang scenes Joo yoo Rin kena halau dari umah Gong Chan tuh..sbb rahsia die pura-pura jadi cucu kandung dh terbongkar..pastu die pun gi lapangan terbang nak bawak diri ngan ayah die tu kan..pastu die nangis bagai nak rak kat kaunter di lpngan terbang tuh.sbb ingat kat Gong chan..time tuh sedih hehe..
9. MoHaBBatEin- dulu mang aku giler kat cite nih..berkali-kali tgk..sekarang ni dh jadi meluat plak nak tgk dh..tapi masa mula2 tgk tuh sedey gak sbb Aish mati..tggllah SRK sorang2 dok memuja roh si Aish nih..cinta sejati..lagu2 pun best..emm mang antara kisah cinta yang best..
10. DeVdas-haha cite ni mang conform aku nangis terutamanya part ending nya..time SRK nak mati.n Aish nak lari pi jumpe die..tapi x sempat sbb pintu pagar utama dh tertutup..x sempat Aish nak lepas..sempat tgk dari jauh jer..pastu pintu tertutup dan Aish terduduk menangis di belakang pintu tu..dan SRK pun mati laaa..hehehe..dlm cite nih masing2 ego menyeksa diri sendiri..last2 dua merana..kalau salah sorang mengalah mesti happy ending love story diorang..


Hahaha..tu la antara 10 cite yg aku ingat laa..yg berjaya buat aku sebak jap hehehe..ikutkan ada lagi..tapi entahlaa x ingat..yg kat atas tu je yg aku ingat..banyak cite Hindustan la plak..rasanya cite melayu ada gak..tpi x ingat cite pe..tpi biasala cite Hindustan kan dramatic sikit..penuh emosi haha..




aku paling suke gandingan SRK ngan AiSH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017