-->

28 Nov 2010

SyuKur BeBas daRi Dierr..


Hehehe bebas dari saper lak ni kan..hehe..actually entry ni cite ttg my mom laa..dah bebas dari kawan gilerr die tuh hehe..

Aku mang x suke mak aku baik ngan si giler nih..actually aku ada pernah cite ttg budak giler nih kat entry2 sebelum nih..
Budak ni budak perempuan, umur dalam 36 tahun camtu, belum berkahwin, tahap pendidikan sampai darjah 5..anak yatim piatu..mak dan ayah dh xde..mempunyai 2 org abang yg sudah berkahwin..Die dok sorang2 di umah die..hjung minggu die akan gi la jap umah abang die..orgnya pandai bergaya..kalau tgk die x kata umur die mcm nak masuk 40 dh..nmpk cm 28 tahun cmtu..tapi sayang otaknya mereng sikit..huhu
Die ni mmg x betul sikit..ada ke nak rampas laki org..aii x tau laa..pantang nmpk laki hensem mula nak tergedik..bangla pun nak sapu..satu kampung tau perangai gatal die nih..tapi sebenarnya org banyak kesian ngan die..sebab die dok sorang2 kan..lagi satu xde sape nak kawan ngan die..dia banyak kawan pun ngan makcik2 kat sini..xde org muda yg nak kwn ngan die..sbb x tahan ngan perangai die..golongan makcik2 je yg tahan nak layan kerenah die..

Actually mula2 satu kampung kesian ngan die..selalula org2 kat sini belanja die makan, bagi die duit, bagi barang dan baju terpakai dan macm2 lagi la…tapi bile org dh kesian die pulak naik kepala..pi cari pasal plak ngan org yg tolong die..contohnya..dulu die ada la baik ngan budak2 remaja nih..selalu la kuar makan sume..pastu kat belakang budak tuh leh plak mengutuk diorang ni bohsia..so bile diorang tahu diorang terus la x nak kwan trus..dgn die..hilang dh kwn kan..pastu baik pula dgn ustazah..ustazah ni ada gerai makanan sume laa..selalu la ustazah ni bagi die makan free kat gerai die nih..dh la org bagi die makan..leh plak die kutuk ustazah tu busuk perut…ish2..geram je dengar kann..
Die kutuk ustazah ni kat org lain n org tu plak gi cite balik kat ustazah tuh..tapi ustazah tu releks jer la..nama pun ustazah kan..die uat x tahu jer..jgn dilayan sgt kata2 org x betul nih..sampai sekarang ustazah tu tetap bagi die makan free kalau die singgah kat gerai die..


Lagi satu perangai die yang aku x tahan adalah perangai budak2 die..perangai nak melawa perasan diri bergaya dan cantik tu aku x kisah sgt..biasala tuh..tpi perangai mcm budak2 tuh yg aku x leh tahan..Die nih kire baik la ngan mak aku..selalu mengikut or mengekor ke mana je mak aku pergi..die ikut jeee..selalu la die tggu mak aku kat luar rumah…pastu die nih suka ketuk pintu umah aku..lepas dah ketuk tu tiba2 die melarikan diri..so bile bukak pintu xde org..mmg dh agak kerja die laa..berkali-kali pulak tuh..dok main2 cmtu..mak aku dah marah, dah nasihat..die diam jer..buat don’t know jer..masuk telinga kanan kuar telinga kiri..pastu die uat balik..
Satu lagi die gak suka hempaskan pintu besi umah aku kat dinding..ada ke patut..dh xde keje lain nak uat ke..die marah kat sape ntah..pastu mai lepas kemarahan die kat pintu besi umah aku..x padan dgn umur tul..kadang2 die saje2 bukak pintu besi umah aku pastu biarkan terbuka x tutup balik..kadng2 die hempaskan ke dinding terus..


Satu hari tuh aku sorang je ada kat umah..time tuh hari ahad..aku masa tuh dok lepak tgk tv laa..pastu die mai dan uat la kerja die bukak pintu besi dan hempas pintu ke dinding..aku terkejut mula2 tuh..trus mcm terdiam laa. Die buat lagi kali kedua..tapi x sempat aku nak marah die dah lari..kemudian mak aku dah balik umah..die uat lagi kali ke-3..kali nih aku dan mak aku jerit la kat die dri dlm umah..pastu terus la aku marah die..tapi aku marah dari dlm umah jela..x bukak pintu pun..die ada kat luar rumah..die dengar laa..apa aku cakap..tpi aku xde la marah die teruk pun.sekadar nasihat dalam nada suara yang tinggi hehehehe.. ^_^
Nak dijadikan cite masa tu gak ada jamuan hari jadi kat belakang umah aku..mak aku dan die dijemput gak laa..so mak aku janji dh dgn die nak pi..lepas kena marah ngan aku die pun ikut la mak aku gi jamuan tuh..kat sana ramai la mkcik2 dan pakcik2..dekat sana die buat muka sedih..bila org tnya apsal x nak makan..terus die nangis..die cakap kt diorang sume anak makcik Bee marah die..(minta simpati tul) geramm aku dgr..nasib ada mak aku kat situ..org pun tnya la apsal die tu nangis, so mak aku citelaa apa yg die dah buat n kenapa aku marah die..aku x ikut depa gi jamuan tuh..mak aku la cite..


Masa mula2 die kenal mak aku nih..die mmg xde keje..abang die yg dok support die bagi duit bulan2..dan kadang2 die Bantu org2 kat kedai mcm cuci pingan dsbnya..lepas tuh ada org rekemen die kerja sapu sampah kat flat..masa bulan puasa ritu..tapi die buat kerja x betul, x bersih..ramai yg komplen cakap die uat keje x betul..sampai boss besar jumpa die cakap suh berhenti kerja..tapi lepas dgr die nak kena berhenti kerja terus die menangis dan meraung depan semua org..boss tu sampai terkjut tgk die nangis..lalu x jadi berhentikan die keje..tpi cukup bulan kontrak die pun hbis..so die x keje dh pastu..lepas tu mcm biasala die dok mengekor mak aku jer laa..pi mana pun..
Kemudian mak aku rekemen die keje kat kantin USM..die pun seronk keje situ..sampai sekarang die keje situ lagi. Bile die dah keje tuh..adala sekali sekala die belanja mak aku makan sume..


yaNg buat aku angin ngan die tuh..ada org buat fitnah kata kat die yg mak aku cakap something kat die..lepas dgr tuh terus die mai serang umah aku cam gangster jer lagaknyer..mai marah2 mak aku..berani sgguh tuh..masa tuh aku dan bapa aku ada kat umah gak..slumber die mai marah mak aku..aku yg dengar pun hot gilerr..boleh plak die mengungkit semua yg die pernah belanja kat mak aku sume..gerammm beb…rasa nak tampar mulut die..orang baik ngan die sebab kesiankan die sebab die sorang2 jer..xde org nak tgk2 kan die..tapi bile kita baik ngan die..die pijak kepala kita balik..siap mengungkit bagai..lepas dari tuh bapa aku pun x bagi mak aku baik sgt ngan die dah..bapa aku kata die x kenang budi punya budak..aku pun x bagi mak aku baik ngan budak giler tuh..mak aku pun sakit hati dgn kata2 budak giler tuh..lepas dri tuh mak aku dh x peduli ngan die dah..mak aku uat derk je lepas tu bila nmpk die..


Nak dijadikan cite..jiran yg dok depan umah aku meninggal..so banyak la yg datang ke rumah diorang nih..mak aku cadang nak ziarah esok pagi di surau..so pagi esoknya mak aku pun gi lar ke pasar pagi2..dlm pukul 6.30 cmtu..so dalam pukul 7pgi tuh budak tuh dh ada kat depan umah aku dok tggu mak aku..bile die tgk mak aku balik dari pasar n x ajak die gi sekali terus die naik angin dan tnya kenapa x ajak die..die nak ikut..dh la time tuh depan umah aku ramai org..die plak dok uat drama swasta kat situ..mak aku cakap la yg die nak pi tgk mayat..so kena gi pasar awal sikit laa.tpi budak ni x nak terima alasan mak aku..terus die menangis bagai nak rak dekat ngan umah aku..die menangis bukan menangis yg biasa2 nyer..die menangis tahap meraung tau x..macam menangis mati lakinyer..versi ala2 filem tamil tuh ^_^


Adooiii die meraung..melalak..sampai menarik perhatian semua org yg ada kat kwsn sekitar tuh..sampai ada gak yg bertanya kenapa?? Kat mak aku..malu weiii…die mang tak tahu malu tul..terus die meraung kat situ..lepas tuh adala sorang dua kawan mak aku datang nak gi sama2 kat surau nak pi ziarah arwah jiran aku..budak nih terus menangis-nangis dan meraung sambil mengekori mak aku dan kawan2 mak aku kat belakang..kawan2 mak aku pun dok marah dan nasihat die..tapi langsung die x endah..die terus bising dan meraung..
Lepas tuh..bile dah sampai surau..budak tuh x masuk..mak aku dan kwn2 die je masuk..budak ni patah balik mai kat kwsn umah aku..aku yg ada dlm umah mang cam giler suara die..sbb suara die ni unik..mcm budak2 senang nak cam..


Aku dgr die dok menangis lagi..tpi kali ni die nangis perlahan mungkin sbb xde org kat situ die pun nangis pelan2..pastu aku dengar lak die cakap tepon dlm nada yg marah2..mungkin die ckp tepon ngan abang die kot..die dok tggu mak aku balik dari surau..bile die nampak mak aku..die uat drama swasta lgi..dok menangis sume..mak aku cepat2 gi beli nasi..die plak trus dok mengekor mak aku..hbis satu pasar dok tgk budak ni nangis2..malu weii..minta simpati tul..pastu mak aku cepat2 balik umah..bile mak aku dh ada dlm umh..die x berani nk kacau dh.mngkin sbb aku ada kot..tkut aku marah die cam ri tu kot..hehehe
Pastu sejak dari hari tuh..mak aku x ckp dgn die dh..buat don’t know jer..budak nih plak adala gi komplen kat makcik2 lain kata mak aku x nak ckp dgn die dah..so sekarang nih die dok cari kwn baru laa..die dok buat baik ngan makcik2 lain..mak aku uat x heran je ngan die..akhirnya selamat laaa mak aku dan umah aku dari gangguan budak tuh..selamat gak pintu besi umah aku..takut lama2 leh lekang lak..kalau hari2 die dok hempas pintu tuh..fuhh selamat..!!!..x perlu nak marah2 sume..aman kembali hidup kami sume..alhamdulilah..


Hehe sorry lau entry ni agak panjang..aku pun nak menaip ni amik masa gak..dok taip henti2..
Actually kesian ngan budak tuh..bukan x kesian..sebab kesian laa kite baik ngan die..malah aku pernah kuar ngan die ngan mak aku gi tgk wayang sume..tapi last2 die leh uat perangai..korang x sakit hati ke die biadap n berperangai mcm tuh kat mak korang..
Melampau tuh…so apa yg terjadi ada la yg terbaek kini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017