-->

22 Nov 2010

SukaN Asia(BadmiNton)KaLah Lerrr..

"Saya kecewa gagaL memberikan Emas untuk MaLaysia tapi saya tetap puas hati dengan tahap permainan saya sehingga ke Final ini kerana menanggung kecederaan selepas aksi di Sukan Komanwel"
(Lee Chong Wei)

Malam semalam..x tau pun ada siaran langsung kat tv perlawanan Badminton acara perseorangan Lelaki final..antara L.C.Wei ngan musuh ketatnya iaitu LiN DaN..aku tengok pun masa game ke-3...game ke-2 C.Wei menang..tgk punya tgk asyik ketinggalan mata jer..so aku mang dh yakin giler Lin Dan akan menang...dah mmg betul pun dgn keputusannya 21-13, 15-21, 21-10 dlm tempoh sejam 12 minit..emm mang C.wei susah la nak tewaskan Lin dan..kena betul2 semangat dan azam yg tggi baru leh..tmbh2 si C.Wei ni cedera lak..so lg susah la kan..entahlaa..suke hati korang laa..hehehe

Kali terakhir Msia menang EMAS Sukan Asia ialah menerusi Datuk Punch Gunalan pada edisi 1970 di Bangkok manakala 2 percubaan Rashid Sidek dan C.Wei sendiri di Doha 2006 sebelum ini gagal..
kekalahan semalam turut menafikan sasaran dua emas kontinjen negara pada temasya ini, selepas Beregu K.K.Kieat dan T.B.Heong turut tewas di Final.. (sumber Berita Harian)
so dapat Perak jerlaaa...
dah rezeki dapat perak..jerr..dapat gak dri x dpt kan..huhuhu

kali nih  aku x rasa sedih lak..x tau kenapa..mungkin dah agak kot Msia akan kalahnyer..n aku pun x berapa tgk perlawanan badminton tuh so x la rasa sedih or ralat ke apa ke..hehe
macam biasa jerr..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017