-->

4 Jun 2011

KEcOh 1 Msia ngan periHaL AdiNda EvaNs/Daten MiLaNo nih


SaLam sume..haha tgk pada tajuk entry nih korang dh tau kan aku nak cite pe kan!! Tul tak..KECOH!! 1 Msia beb!dek penangan Adinda Evans nih (bukan nama sebenar)dirinya kini heboh diperkatakan 1 Msia..sampai cite nih dah masuk dh dlm paper Harian Metro hari nih (4JuN 2011)dlm ruangan setempat..muka surat berapa aku x ingat dh hehehe..nasib cite nih x disiarkan dimuka depan beserta gambar..kalau x lagi la malu budak nih.Adinda Evans atau nama sebenarnya Nadia Elliza yang tinggal di Puchong dan baru saja berusia 14 tahun telah membuat kenyataan “Berani Mati” dalam bLog nya bahawa dirinya sudah tiada dara..kenyataannya yang menunjukkan bahawa dirinya seolah-olah bangga sudah tidak punya dara telah menggemparkan dunia internet dan kini 1 Malaysia sudah tahu mengenainya..dasyat tul budak nih..pengakuan berani mati tuh n die x kisah apa yg org nak pikir pasal die..entry yg die buat tuh adalah pada disember 2010 dan baru kini mula tersebar dan diperkatakan ramai..n dlm 2 atau 3jun die telah pun deleted entry pasal tiada dara tuh..setelah isu nih berlarutan dan menjadi semakin panas..



Mula2 aku mmg ada tgk ramai bloggers dok bercerita pasal die nih..tapi aku buat derk jer..malas nk amik tau sebab “ada aku kisah ke”haha tapi bila aku nak pin entry aku kt geng blogger aku tertarik nak baca entry sorang blogger nih pasal budak nih..so dari situ la aku dpt tau pasal cite nih n kat blog die jugak aku dpt link utk gi ke blog Adinda Evans nih..so aku baca la blog budak nih..mang budak nih agak sosial n aku rasa die ni anak org kaya gak nih tuh cam x de hal n x kisah nak cakap pe pun..die ada cakap even pun die xde dara mak bapa die leh terima die sume n so on..alahaiii cetek tul pemikiran budak nih..ish2x…budak nih gak teruk kena hentam kat facebook..sampai ada page khas yg diwujudkan atas nama die untuk menghentam dirinya..kadang2 kesian pun ade gak..patutnya isu tuh die x pyah la nak cite dlm blog die sume..kang dh kena..n bila isu nih dah menjadi semakin panas n gempar die patutnya mndiamkan diri jela..biar lama2 isu ni reda sendiri..tapi sebaliknya die pun menghentam balik sape yg menghentam die n mempersoalkan kenapa nak sibuk hal die?adoyaiii nama pun org melayu biasalah isu nih diperbesarkan supaya menjadi pengajaran pada orang lain..


Tambah2 die nih bawah umur plak tuh..x manis la cakap yg bukan2 n especially bercakap terang-terangan ttg isu2 sensitif mengenai tiada dara sume nih kononnya nak bajet jujur laa..aku sure budak nih sekarang tertekan..bila harian metro menghubunginya (3jun) emm korang nak tau lebih lanjut cari jr kt tenet..mesti kuar byknyer pasal die haha..nama blog die dulunya “Adinda Evans” tapi tadi aku tgk dh bertukar plak jadi “Lee Milano”manakala Facebook die dgn id Daten Milano telah menjadi perhatian ramai..tak tahu laa cmne laa die nak berdepan dengan rakan2 di sekolah..para guru die sume..nk kena jadi muka tembok la pasni..dh le gambar die pun tersebar luas..dlm blog die sah2 dan terang benderang gambar die sume..1 Malaysia kenal ngan budak nih dh..die x habis2 bangga ngan pakwe die sbb dapat terima die walaupun tiada dara dh..emm memanglaa sekarang nih die muda lagi..bukan nak kahwin skrg jadi die mmg x kesah la..tmbh2 awek die dh popular 1 Msia..kalah artis dh..dh namanya lelaki sekarang nih mang die x kisah ngan sape pun sbb nk enjoy dulu..nanti nak kahwin nak tak nak die akan cari perempuan yg baik,suci tak ternoda sume..

Kesian juga x pasal2 nama Amir Raja Lawak pun terkait sekali..x pasal2 die pun kena kutuk ngan si adinda evans..kononnya die xde taste la ngan amir raja lawak..entahlaa mcm2 hal..Selain tuh Juliana Evans(pelakon) juga buat kenyataan kat twitter die yg die xde kena mengena pun ngan si adinda evans nih..x kenal pun..n Juliana ckp dirinya xde sister okey! Hehe x pasal2 si Juliana pun kena tempiasnyer hehee..
Sekarang isu nih telah berlarutan sampai ke pengetahuan menteri dh..dasyatt tull…aku heran gak mak bapak die x ambil tindakan pe ke..cam releks jer..n cam x kisah dh anak diorang jd sebutan ramai skrg..lepas nih sure la ramai yg pandang serong ngan budak nih..cmne la plak pandangan guru2 yg mengajar dan akan mengajar budak nih nanti..nak bajet open minded tuh pun pandai-pandaila..n biarlah ada batasnya..ni tak slumber n steady je uat kenyataan camtuh..pastu boleh plak nak bersumpah bagai sume..die patutnya berani buat berani tanggung la..bila ramai pihak kini mengecamnnya.. aku rase budak nih kena hadiri kaunseling ke..x pun ngan mak bapak die sekali hadiri kaunseling..sbb rasanya sampai skrg budak nih nampk cm x insaf lagi..slumber je menghentam orang ramai pada status Facebooknya..


Well apa pun aku harap benda nih beri pengajaran pada die n harap die akan berubah..n semua org memberi peluang kedua untuk nya kembali ke landasan yg betul dan sewajarnya..

2 ulasan:

  1. pergh! tak sangka sampai dah masuk paper, tapi ye la..kalau dah blogger buat entri cenggitu, confirm femes, blog kan 1 network yg meluas, semua org boleh baca.. heh~ adeh.. remaja sekarang..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017