-->

3 Apr 2020

Maleficent : Mistress Of Evil

Maleficent, Maleficent : Mistress Of Evil, Maleficent 2, Angelina Jolie Movie, Movie Review, Review By Miss Banu, Blog Miss Banu Story,

Lepas tengok movie Jumanji yang terbaru, aku sempat juga tengok movie Maleficent yang terbaru bertajuk Maleficent : Mistress Of Evil. Movie ini release pada 18 Oktober 2019 dan diarahkan oleh Joachim Ronning. Movie ini adalah sequel pada movie Maleficent (2014). Antara pelakon movie Maleficent : Mistress Of Evil ini adalah Angelina Jolie, Elle Fanning, Michelle Pfeiffer, Chiwetel Ejiofor, Sam Riley, Ed Skrein, Harris Dickinson dan ramai lagi. Movie ini mengisahkan tentang princess Aurora (Elle Fanning) yang telah dilamar oleh prince Phillip (Harris Dickinson). Pada awalnya mak angkat princess Aurora iaitu Maleficent (Angelina Jolie) tidak bersetuju mengenai lamaran itu dan tak nak Aurora berkahwin. Namun Aurora berdegil nak kahwin juga dan akhirnya Maleficent akur dan bersetuju untuk pergi berjumpa dengan ibu bapa prince Phillip iaitu King John dan Queen Ingrith (Michelle Pfeiffer). Mereka semua akan makan malam bersama. ikutkan prince Phillip dan bapanya King John memang baik, diorang nak kan kedamaian dan tak nak berperang dengan Maleficent. Tapi berbeza dengan ibu prince Phillip yang sememangnya nak berperang dan telah pun membuat persediaan untuk berperang secara rahsia.

Akhirnya atas kelicikan Queen Ingrith itu, makan malam tersebut menjadi huru hara bila Queen Ingrith berjaya membangkitkan kemarahan Maleficent. Manakala Aurora pula menyalahkan Maleficent kerana gagal mengawal kemarahan dan mencederakan King John. Tak lama kemudian Maleficent juga cedera parah dan Aurora tak tahu mengenai hal ini. Akhirnya berlaku peperangan antara 2 negara. Bila tengok movie ini memang rasa geram je tengok kejahatan Queen Ingrith itu. Stress juga tengok perangai Aurora yang lambat sedar mengenai perangai sebenar Queen Ingrith tu, pastu tak nak dengar pula cakap Maleficent tu. Kesian juga dekat semua fairy - fairy tu yang banyak mati sebab diorang tertipu dan hadir ke majlis perkahwinan Aurora tu. Ikutkan Prince Phillip dan Princess Aurora tu memang sepadan, dua - dua pun baik hati. Cuma ibu prince phillip tu je yang buat hal. Dalam movie ini juga Maleficent akan bertemu dengan mereka - mereka yang sama spesis dengannya dan penonton juga akan dapat tahu asal - usul Maleficent yang sebenarnya. Ada banyak juga scene - scene perang dalam movie ini. Walaubagaimanapun ending movie Maleficent : Mistress Of Evil ini mestilah happy ending kan. Puas gak tengok akibat yang Queen Ingrith tu kena tanggung sebab cari pasal dengan Maleficent. Cuma aku rasa hukuman tu tak setimpal dengan perbuatan kejamnya tu. Apa pun aku bagi 7.8/10 bintang untuk movie ini.

Jom Baca Ini juga ➤ Resepi Ketam Masak Pedas Ala Thai

2 ulasan:

  1. Memang syok gak citer ni. Dh tengok part 1 mesti nk tgk part 2.

    BalasPadam
  2. Watak yg dibawa A.jolie ni mmg x prnah mengecewakan...terbaik

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017