-->

3 Jan 2010

PENciNtaaa NoVEL..



Gambar diatas tu adalah sebahagian daripada koleksi novel yg aku ada..gmbr tu dh lama ambik..skrg ni lg byk..nk susun pun susah..hehe
Aku suka membaca novel..tp aku lagi suka baca buku2 sejarah hehe..buku2 cerita lain dan mcam2 lg..bak kata iklan tu “bangsa membaca bangsa berjaya” chaiyok2..
Namun demikian harga sebuah novel bukan la murah ye..1 novel pun dekat2 RM 20..huhu..kadang2 tu bolehla beli..tp x leh selalu..pokai laa den..
so kalau dh bowink tu n xde duit nk beli novel bru baca balik la novel2 lama yg ada yg mana aku dh x ingt jalan cite dh..so baca la balik..pastu simpan.hehe

aku lak jenis yg suka baca buku yg masih elok kualiti buku trbabit iaitu buku tu x rosak,x koyak,masih cantik n nmpk cm baru jer..walaupn dh bertahun dok tersimpan..pendek kata aku ni jenis yg ‘menjaga’novel aku..kebanyakan novel yg dh lama aku beli masih elok keadaannya..kdg2 nmpk cm bru..tp ada gak yg terlerai muka surat tu..hehe..tp sikit je la..
yela harga sebuah novel bukannyer murah..so kena jaga betul2 la..kalau cmpur semua harga novel yg aku pernah beli mahu cecah ribu rngt pe..huhu..mak aku selalu gak bising bile tgk aku beli novel..die ckp mbazir jer hehehe
tp nasib aku beli kdg2 jer..

mesti ada yg kata baik pinjam novel kawan..lg bgus..kan..nk uat cmne member2 aku kt penang ni bukannya kaki novel..aku sorang je pun..diorang jenis yg x suke membeli novel mungkin jenis suka membaca jer..so x leh nk uat pe..nk tukar2 novel pun xde sape..alih2 beli sndiri,baca sndiri,simpan sndiri..sng cite hehe..Cuma kdg2 tu ada la mber yg nk pnjm novel aku..aku bagi jela..tp kdg2 je bru die pnjm..x selalu pn.
Berbeza dgn member2 dan housemate aku masa kt UM dulu..hampir kebanyakan dr diorang mmg hantu novel..seronok gak..bole tukar2 novel baca..ada geng kaki novel..so bile dah balik penang ..emm xde org utk berkongsi minat tu..mungkin sbb kebanyakan mber2 di png dh kerja..ada yg dh khwin jd busy dgn khdpn masing2..so bile balik penang lonely la plak..haha..nk kuar dgn member yg dh kerja kt sini pun punya la seksa..nk kena hntr sms berkali-kali pun blum tntu nk reply..susah tul nk uat appointment..
Well what to say..Lu Pikirlah Sendiri..huhuhu


pesanan:hargailah apa yg kita ada skrg..

Tiada ulasan:

Catat Komen

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017