-->

1 Jan 2010

ALL the Time In UM..


bergambar ramai2 di dewan kuliah A..


Trip to Apm...letih jalan..posing kt tngga Apm jap hehe..



with Ain di bilik die..masa kt KK-4 dulu..hehehe..


Hehehe..saje je nk imbas sejarah aku masa kt UM dulu..
Masa masuk UM ni adalah pengalaman pertama aku duduk jauh dr keluarga,kena brdikari sume..and aku berjaya handle sume ni..mungkin pd awalnya aku susah nk sesuaikan diri dgn makanan dan persekitaran..tp akhirnya xde masalah.
Aku akui hidup aku di Kolej KK-4 agak boring..aku jenis yg memerap dlm bilik..jarang kuar melepak kt bilik org lain..Cuma kdg2 tu adala..tp jarang la.n aku juga jarang kuar gi jalan2..yela aku x biasa dgn jalan2 kt KL ni kang sesat lak hehe..member 1 kos aku pun mmg jenis yg jarang kuar gak..tpi xde la teruk cm aku hehe..


Aku mmg jnis cmni..kalau xde hal..aku lepak kt bilik je dan uat hal aku sndri..boleh dikatakan aku x kisah pun sorang2 dlm bilik..lau bowink layan tenet,dgr lgu dsbnya..Cuma lau xde tenet jela boleh giler dibuatnyer hehe..
Masa kt KK4 ni ain yg dok bilik hujung yg sama kos ngan aku antara pelawat setia bilik aku hehe..kalau die bowink gerenti die mai lepak kt bilik aku..kdg2 kteorg mkn sama kt blik aku..rindu plak saat2 melepak sama2 tu..

Mungkin setengah org x boleh kalau duduk sorang2 dn uat kerja sndiri msti rasa boring..bgi aku releks jr..aku dh biasa hehe..roomate aku time di KK4 ni kire okey..xde masalah ngan diorang..senang ngan diorang..diorng ni sempoi jer..x byk ragam jd x rasa tension la duduk dlm bilik sama2..masing2 tolak ansur..kalau nk bukak lampu utk study tgh mlm pun diorng ok jer..bole tolak ansur..mknanya xde masalah la ngan diorng..x de gaduh2 n sbgnya..so aku kire bertuah gak la dpt diorng jd roommate aku..sbb diorng baik dn btolak ansur..byk gak kenangan manis dn klakar ngan diorang..rindu plak aku kt katil aku yg empuk tu dan suasana bilik dn tingkap c106 tu hehe.. ;)

Tp cmne pun kiteorg just skdr roommate jela..kteorg x brp rapat sgt smpai leh kongsi hal2 pribadi ni..lgipun aku low profile.rasanya x pernah kiteorg kuar sekali gi jalan2 sama2 luar daripada kolej.paling kurang pun just jalan sekali pi dwn makan jela hehe..kdg2 jeles la gak tgk dalila n roommate die rapat gler..smpai x leh berenggang hehe..tp x kisah la selagi xde masalah yg timbul kire okla tu..n diorang pun baik2 orgnyer..masa aku sakit dulu diorng gak yg tolong..(insyaallah aku x lupa kenangan bersama)

Setelah hampir setahun di KK-4,kena la cari umah sewa..x dpt dok kolej..cuak gak mula2 nk duduk luar ni.yela mana nk nek bus lg..lau dok kolej sng je jalan kaki je gi fak..akhirnya umah sewa telah dpt dicari..hnya perlu mcri mber2 je..5 org sudah dpt..kbnyakan mber2 1 kos ngan aku (minor dan major)..2 org lagi budak fak lain..
Bila di tahun ke-2..hari pertama di umh sewa..sesi mencari bilik..malangnya aku dtg agak lewat..jadi 2 bilik yg besar tu telah diambil oleh housemate aku..huhu akhirnya aku dpt bilik yg paling kecik di hujung skali..mmg kurang selesa utk dihuni oleh 2 org..kalau kt umh lain bilik yg hjg tu diorng uat stor je x pun jdikan tmpt sidai baju..barang aku banyak tp bilik kecik..jd barang selebihnye aku letak kt hall jer la..

mula2 penin gak nk sesuaikan diri ngan ruang yg sempit tu..susah gak la..x bole nk meniarap or baring sesuka hati sbb susah lak roommate aku nak lalu nk kuar masuk..sbb aku dok dkt ngan pintu..manakala roommate aku lak dok dkt ngan tingkap..jd agak susah la utk aku pergi ke tingkap or utk sidai kain or bju ditingkap sbb susah nk melngkah dan sbgnya. Akhirnya aku biarkan jela roommate aku guna tingkap tu sepenuhnya manakala aku lak banyak guna dinding bilik..sngkut mcm2..mmg sempit..tp kiteorg tolak ansur..jd xde masalah la..roomate aku pun baik, jenis memahami, bertolak ansur..jd semuanya brjln lncr smpai ke akhir..

walaubagaimanapn bilik tu ada gak kelebihan walaupn kecik..firstnya bilik tu x gelap,cahaya matahari masuk,jimat letrik waktu pgi dn ptg hehe..kedua bilik tu kecik tp kipas anginnya paling kuat berbanding bilik2 lain hehe..sejuk je..hehe..ketiga bilik tu senang nk belajar sbb dikongsi dua org je..jd x bising sgt,kerenah x byk.study pun ilmu sng masuk otak,kirenya bilik tu tenang utk study. Keempat bilik tu dekat ngan toilet.jd x pyh nk berebut toilet sbb bilik aku paling dekat hehe..jd aku sng masuk dulu hehe..maka akhirnya jdila bilikku syurgaku hehe..

Disebabkan bilik kteorg sempit maka housemate aku yg lg 5 org tu jaranglah dtg bertandang kcualila lau ada hal..maklumlah sempit..kalau stkt sorang tu bolehla..cthnya kdg2 ada 1 org ni akan lepak kt bilik aku jap utk tgk vcd bile bowink..tp kalau rmai2 nk tgk vcd kena tgk kt bilik diorng la x pun kt hall.hubungan aku ngan roommate n housemate aku xde masalah semua ok jer..Cuma bila dalam bilik aku selesa tutup pintu..bukan pe malu..ruang pn sempit..n diorng mmg akan lalu kt depan bilik aku utk ke sinki or toilet..jd aku selesa tutup pintu..roomate aku pun jenis yg selesa berada di dlm bilik sendiri..Cuma kdg2 die study kt hall..manakala housemate aku yg dok kt bilik besar tu mmg x tutup pintu dh kecuali time tdo..so kdg2 budak2 yg dok kat bilik besar tu selalu la lepak sekali lau boring2..manakala aku malas lak nk gi menyibuk..tmbh2 kat umah kteorg tu xde tv or internet…jadi korang bayangkanlah tahap kebosanan kami semua..

Selalunya aktiviti utama dgr radio,bersembang,buat kerja dan study..namun biasalah salah faham dan perasan x puas hati tu x dpt dielakkan la..tmbh2 duduk ramai2..namun apa masalahnya x pyh la nk cite..benda dh berlalu..semua dh settle..
Tetapi yg x bestnya kt umh sewa tu adalah tuan umah..byk masalah la..byaran air dn elaktrik penyewa terdahulu tertunggak sampai kena potong..akhirnya kami yg jd mangsa..pernah seminggu xde letrik,Air pun pernah xde sampai 3 hari…rasa geramm jer ngan tuan umah..nsib la kteorg ni bukan yg jenis pns baran..asyik sabar jela jwbnyer huhuhu…aku yg paling x suka nk buat adalah memasak huhu..kalau suh makan je aku nak la hehehe..makanan wajib yg perlu ada kt bilik aku adalah Maggi TomYam dan Coffee Mix..nyum nyum nyum..pekena panas2 nyer..sodapppp..buka paket..masuk serbuk tuang air panas jer..tula makanan tersimple dn paling sng nk buat ditmbh sedap juga utk tekak aku hehehe..

Kalau bulan puasa best juga..Cuma waktu sahur x semua nk bangun..tp waktu berbuka puasa sume akan berbuka dan makan sama2..meriah gak la..kalau bukan bulan puasa..kteorg makan ikut sape yg lapar dulu mkn dulu la..yg x lapar lg mkn kemudian..mcm tu la hehe..ni antara cerita gaya hidup aku dan member2 semasa di Kolej dan di Umah sewa semasa masih lagi bergelar Mahasiswa UM..hehe..ikutkan pjg lg nk cite n detail..tp disebabkan x nk la timbulkan sebarang kontroversi cukuplah cerita tu dibuka sampai sini jer hehehe..

Manakala pada waktu kuliah lak..aku sering berada ngan nor,nurul,dalila dan rina..kami berlima..antara yg aku x leh lupa adalah time aku ngan nurul nk ponteng kelas Gender hikhikhik..nakal skit kteorg ni..hehe..actually kelas gender selalu start waktu petang..dn petang2 ni biasala mood xde semangat pn hlg ingt nk balik jer..tmbh2 nk tggu bus waktu petang ni seksaaaa weiii..n pensyarah gender lak ada 2 org..diorng masuk gilir2..1 lg agak garang manakala 1 lg sporting..so aku dn Nrul uat pakatan..kteorg x tahu pensyarah mana yg akan masuk kelas hari ni..jd kteorg mengendap dr jauh tgk pensyrh mana yg masuk..kemudian nmpk pensyarh yg sporting yg msuk ..apalagi kteorg pun nk cbut ngan sng hatinye la hehe..dlm dok berjalan nk menuju ke stesen bus ternampak plak budak laki yg ambik 1 kelas yg sama ngan kteorg tgh nk menuju kearah kelas..kteorg yg terperasan akan die terlebih dahulu dgn serta merta U-Turn kearah bertentangan dan pusing balik sebelum melencong kearah Bank hehe..rasanya die x perasan kteorg pun sbb die selumber je masuk kelas..hehe pkir2 balik kelakar la plak.siap nk smbnyi2..ish2x..bile line dh clear kteorg pn menuju ke fakulti kejuruteraan utk tggu bus..semasa on the way kesana..nrul berasa bersalah ponteng kelas..mulut die x hbis2 sebut jahatnye kite ni..tp yg klakarnya kaki die laju je melangkah ke stesen bus utk pulang hikhikhik..x lama tu bus mai..aku pn nek dgn sng hati krn org x rmai hehe mnakala nrl pulang ke kolej die..pasal kehadiran kelas tu kteorg ada member tlg tndatgn kan hehehe..so selaamat laa..haha..Ni antara benda nakal yg aku buat la..tp ponteng kelas tu amalan biasa la kt mana2 fak pun..Cuma jgn jdi ikutan la..rugi la x dpt ilmu..

Ada gak kes tragis yg brlaku kt aku ngan housemate aku merangkap cousemate aku ni..masa ni kteorg ambik subjek luar fakulti kt Apm(Akademi Pengajian Melayu)..n waktu ni kteorg ondway nk balik ke fakulti sastera sbb kteorg ada tutorial pkul 5 nti..masa ondway dr Apm..hujan lebat..basah sume ada..kami berjalan dlm kump seramai 5org..kasut licin jd aku pn trpksa jln slow ler..tiba2 2 org kwn aku yg kongsi payung sekali ni nk memintas aku..x kisahla tu.tp yg x bestnyer..die terpijak sekali kasut aku smpai tali putus weii..dahla masa tutorial pasni aku nak kena uat presentation..kasut lak leh putus..yg paling buat aku bengang die dh terpijak kasut aku smpai putus..die ckp sorry pastu boleh blah cmtu jerr..die trus jalan tnggalkan aku kt belakang terpinga-pinga just like that..kurang2 jalan la sama2 ngan aku ke,apa ke..ni slumber blah cmtu..terus diorng jalan laju kedepan..mmg baran aku x dpt dibendung la..marah tul aku tgk die tgglkan aku cmtu je..terus aku menjerit nama kawan aku kuat2 dan kata kasut aku putus..mmg kuat la aku jerit..sampai kawan aku yg jauh didepan sampai berhenti toleh ke blkng tgk apa yg jd..dlm 2 kali gak la aku jerit nama kwn aku..nasib xde org kt jalan tu sbb hujan tggl aku dn kawan aku je la yg tau..masing2 terkejut dgn tindakan luar sedar aku hehe..aku pn x sangka power gak suara aku ni hihihi..mklumla dh geram..kawan aku yg bersalah tu dh rasa serba salah..die pun toleh belakang dn mcm nk nangis dh..tp die x berhenti n terus berjln laju2..namun die mmg terkejut dgn jeritan aku pd die..dan rasa bersalah dn nk nangiss..n aku rasa die mang akan ingat kot peristiwa ni spnjng hdup die..hehe

Actually aku x berniat nk jerit kat die..tp entahla time tu rasa mmg marah jd utk kuarkan rasa marah teramat sgt tu aku trpksa la buat mcm tu..huhu…dengan kasut aku yg terputus terus aku berjalan juga dan berada paling belakang skali…manakala yg lain terus melangkah laju..mood aku dh rosak truk..x tau nk bentang cmne dh nti..masuk bilik tutor aku mendiamkan diri krn amat mrh..kawan aku yg lain turut berdiam diri..akhirnya dgn perasaan bercampu baur, aku dan sorang lg rakan pun membuat presentation..emm mmg teruk gak presentation kteorg..soalan x dpt dijawab..merapu la,gugup sume ada..malang tul la hri ni..setelah selesai presentation kena jalan gi fak kejuruteraan lak utk tggu bus..kena jalan jauh lagi huhuhu..tabahkan hati jalan la jugak..msa pjalanan sempat gak aku luahkan ketidakpuasan hati trhdp 1 org lg mber yg ada disitu..masa ni aku hnya ingin cpt2 balik dan tenangkan pkiran jer..bus smpai n aku kena brdiri dlm bus tu..tp xpela jnji cpt smpai umh..tp nk djadikan cerita lak bus x masuk lak kt jalan yg selalu die guna tu sbb jalan tu ditutup kerana ada sambutan apa ntah.jd aku dan 2 lg housemate aku terpaksa berjalan kaki jauh lak tu utk ke flat kteorg..bygkanlah cmne la perasan aku..dh la kasut putus,jalan jauh lgi..kwn aku yg bersalah tu diam seribu bahasa dan trus berjalan di hdpn aku dgn sorang lg kwn aku..aku berjalan di blkng diorng dgn perasaan marah,sedih,penat,sakit hati..aku juga hnya mndiamkn diri,mlaz nk bergaduh ditgh2 jalan ni..

Bile sampai umh aku terus masuk bilik dn hempas kan pintu huhu..manakala kawan aku tu lau x silap mber yg lain gtau die menangis..entahla..tp akhirnya malam tu juga aku gi tegur die dulu dn minta maaf..die pn agak terkejut dgn tindakan aku yg drastic tu..die x sangka masalah kteorg leh settle secepat tu hehe..akhirnya aku dgn die pun sembang2 dan baik balik..akhirnya settle..haha..kelakar gak kalau pkir2 balik..lgipun aku xleh marah die lama2..die tu budak baik hehe..lgipun die byk tlg aku..so maaf-memaafkan la..ni antara peristiwa yg agak manis dan segar diingatan dan kelakar kalau dikenangkan kembali hehe.. pendek kata2 kawan2 x mau lawan haa..hehe
Aku cerita benda ni sume bukan nak mengungkit ye..or nk bagitau keburukan sape2..entry ni just utk imbasan kenangan aku semasa masih bergelar Mahasiswa UM..so sape2 yg baca ni..jgn ambil hati ye..takde kaitan dgn sape2..ni just luahan hati aku..so buang yg keruh ambil yg jernih..i luv my fren heeee..



ni masa bru bis last exam in um..posing2 jap.



huahaua dpt sijil la..bergmbr di jabatan sejarah..byk kenangan kt sini


masa terima sijil dr profesor Abdullah zakaria Ghazali..atau nama glamor prof (pak Lah)


ni plak time jamuan perpisahan pljr2 tahun akhir major sej..huhuhu


varsiti kesayanganku..sgguh byk jasamu..lalala


bersantai or lepak beramai-ramai di KLcc..
bukan sng nk kmpul rmai2 sekali-time ni masa nk gi tonton wayang..


with cousemate ku..dalila,rina,me and nor..tkng tngkp gmbr ni plak nurul hehe

winduuuu nyerrrr..kt KK-4


hehehehe..tmpt bermastautin spnjg bljr di UM..













1 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017