-->

9 Jan 2010

SEMPoooiiiii jerrr

MENANTI - MILA

Kesunyian hati ini sendiri ku menanti
Sesuatu yang tak pasti darimu….darimu..ooohhhh

Ku tahu dirimu tak bisa ku miliki
Meskipun ku tak kan henti mengharap
Kan hadirmu..oooohh

c/o Menanti, terus menanti dirimu,
Dan tak ingin ku berpaling
Meski hanya mimpi..
Menanti, ku menanti cintamu..
Kan kembali padaku
Mungkinkah semua ini terjadi…

Sejak pertama melihatmu,
Berdua dengan kasihmu..hancur luluh sudah..
Harapan hati ini..
Ku tahu dirimu tak bisa ku miliki
Meskipun ku tak kan henti mengharap
Kan hadirmu..oooohh
Ulang c/o

Biarkan ku nikmati bayangmu2x..
Biarlah hanya malam temaniku.

AnAK GEMBALA

Oooo..akulah anak gembala..
Merentas segenap desa..
Ke gunung, padang dan lurah
Dari pagi hingga senja
Berbekalkan tongkat rotan, rotan jati dari hutan..

Oooo.. akulah anak gembala
Merentas sungai dan rimba
Beginilah tiap masa,tapi hatiku gembira
Bertemankan kambing tua
Lembu jantan dan betina..

Ibu sangat sayang kepadaku..
Membekalkan pengat dan susu..
Untuk mengalas perutku…
Ayah..memberi seruling tua
Untuk menghiburkan hati
Bila terasa sunyi..

Oooo tiada siapa yang tahu
Nun jauh tinggi di gunung
Buah hatiku menunggu
Gembala seperti aku
Dia suka kepadaku
Aku suka kepadanya….


SEDAR –SHIMA

Pergilah jauh andai itu yang kau mahu
Tidak ku halang jika benar pilihanmu
Tak guna dirajuk,di benak perasaan
Kelak padahnya menyeksakan

Tidakkan teguh pertalian yang dibina
Andai jiwamu masih lagi nun disana
Tak putus mengenang pada dia yang hilang
Dimana tempat ku sebenar

Aku sedar kewujudanku padamu
Tiada lebih dari itu
Hanya sekadar penampan ruang luka
Disaat dikau tak punya siapa

Kini masa terbukti..
Kejujuran dihati..
Pergi jangan dipandang
Mungkinkah disana kau temu jalannya..


CINTA TERGADAI –ALIF SATAR

Jika cinta ini tak berbalas tak membekas dihatimu
Aku pun mengerti…
hatimu telah kau berikan kepadanya
Bukan sakit bukan dendam
Tulus cinta ku ingin kau bahagia.

Cukuplah aku mencintaimu.
Sampai disini tergadai lagi
Biar ku tempuh hidupku tanpamu
Dengan jalanku sendiri..

Ku tak kan sanggup terluka
Ku takkan rasa terhina
Tulusku cinta ku ingin kau bahagia………..


BASIKAL TUA – SUDIRMAN

Riang hatiku badan bertuah..
Punya teman yg comel dan manja..
Berjanji akan selalu bersama
Menemaniku sepanjang masa

Aku hidup serba sederhana
Tiada harta tiada rupa
Hanya yang ada budi bahasa..
Harta sekadar basikal tua

Orang biasa…basikal tua….2x

Walau kemana ia meminta
Ku bawa dengan hati yang bangga
Senang melihat dia ketawa
Duduk dipalang basikal tua..

Biarpun aku hidup begini
Berbasikal pada tiap hari
Namun hatiku riang selalu
Tiada hutang datang menganggu

Angan2 ku disuatu masa
Basikalkan ku tukar kereta
Tapi kekasihku tak setuju
Mungkinkah dia rasa cemburu

Orang biasa..basikal tua…2x

TAHAJJUD CINTA –SITI NURHALIZA

*Kau datang ketika duka dan bintang bercahaya
Tunjukku ke jalan syurga..2x
Ku haus ditengah laut
Lemas mencari tempat berpaut
Kirimkan aku kekuatan
Tetap pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
Perit pedih tanggung derita
Sumgguh aku bukan wali
Yang suci dari hina dan benci..

Ulg *

Terlalu lama aku mencuba
Terlalu banyak cinta yg ku damba
Tiada yang sempurna hanyala fana
Tuhan ampuni hambamu.

Ulg *

Ku rebah di dada malam
Memecah dendam yg lama diam
Ku tanggalkan baju dunia
Dakapku dengan selimut syurga
Ya tuhanku hanya padamu
Tempat mengadu segala rindu
Limpahi ku rahmat kasihmu
Dalam tahajjud cinta bersujud..


Ni antara lagu dan lirik lagu yg aku suka..hehe mesti ada yg tnya lirik tu ada kaitan ke dgn aku ke hehehe..no komen haha lalalaa..pikiaq la sendiri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017