-->

1 Nov 2012

NaSib KuCiNG TeRBiaR...

Assalammualaikum
Sedih plak den baca terus terkenang nasib kucing2 terbiar kat luar sana tuh..makan x tentu,berpanas berhujan,kena langgar kereta laaa,kena tendang dan dipukul oleh Manusia dan mcm2 lagi..huhuhu kan bagus kalau ada tempat khas yg melindungi kucing2 terbiar ini,diri sendiri pun x mampu nak bela kucing byk2 setakat dua ekor bolehlaa kan..huhu respek pada mereka yg memelihara byk kucing..

24 ulasan:

  1. MV serik nak jga kucing sebab kucing asyik hilang jer dikebas org

    BalasPadam
  2. hmm, tak boleh buat apa. amy ni ada rasa juga nak amik kucing-kucing tuh tapi ayah tak kasi :( tunggulah bila da habis sekolah dan dah ada kerja nanti. amy nak amik kucing terbiar ni :D kesian dorang kan?

    BalasPadam
  3. mmg kasihan tgk kucing tbiar minta makanan tapi akan rase xsuke bile kucing tu suke panjat2! arrggh! takut dgn kucing..huhu

    BalasPadam
  4. kasihankan..
    nur kalau dekat dekai mkn, kalau nmpk kucing mesti panggil..bagi sikit apa yg kita mkn.. :)

    BalasPadam
  5. memang kesian. tp nak bela mmg tak boleh sbb satu rumah allergic bulu kucing. huhu..

    BalasPadam
  6. umm..sayu je...kat rumah kina ade kucing..ayah akan rebus ikan daN bagi dia makan...:)


    xp betul kesihan kucing terbiar.dan yang kat kedai2 makan 2..ade yang kene simbah minyak panas dan sebagainya...:)


    akak penah dengar x kisah kucing nama hiro yang xdek 2 kaki..?

    BalasPadam
  7. rumah kita da kucing..
    kucing terbiar ..
    sekarang dah cantik..hehehe


    #Entry Sentap Azney Shamsuddin

    Setelah sekian lama terpendam akhirnya ku luahkan jua .. grrrr !!
    -->http://zaidatulaznishamsuddin.blogspot.com/2012/11/tragedi-oktober-yang-pahit.html

    BalasPadam
  8. as salam

    saya terdetik, nak tlg kucing2 terbiar ni..tp saya mulakan dgn kucing baby yg tak beribu...kesian..teringin tapi tak mampu nak buat lebih dari itu..sedih

    BalasPadam
  9. ayu prnh dgr kucing dikerat telinga,ekor sebab merayau curi mkn..nilah org yg xpkai otak...kucing tu xtau apa2 pn mnsia yg berotak plak jd kejam mcm tu..huhu

    BalasPadam
  10. emm cukup menjaga yang termampu okey...

    BalasPadam
  11. rumah mak cik saya banyakkkk kucing.walaupun dia duduk apartmen,tapi tetap bela kucing banyak.=)

    BalasPadam
  12. ya!!!!respect to them!!!!!actually,akuh nak bele sekor pon macam-macam kerenah..n'way kalau dah sayang aper salahnye...ye dak??

    BalasPadam
  13. dya teringin nk bela kucing tpi mama dya alergik kucing..

    BalasPadam
  14. terpaksa jua deqla baca kat opis ni sbb x bukak kat umah..huhu...dah sebak baca padahal entri sikit jek..hurm.. betol tu, byk sgt kucing terbiar...org x suka main buang jek..deqla tau sbb deqla slalu bawak blk kucing2 tu..dan ada yg dorg buang kat area umah deqla..sedeh tau..sbb tu la deqla bg kucing2 tu makan..kalo tak pun hubby yg bagi..kalo mkn kat luar, mesti ada kucing dtg kat kaki mintak mkn..deqla x tggu sisa makanan, deqla bg je yg baru..kdg2 hubby amek letak ats peha..org sekeliling pndg seolah2 kami buat perkara x elok pulak..huh terok betol..haa kan...dah terkomen pjg..deqla mmg xleh tgk la bab2 gini...huhuhu

    BalasPadam
  15. mmg kesian..kalau betul2 nk bantu sema kucing ni semangat kena kuat..huhu~

    BalasPadam
  16. kesian kt kucing2 yg terbiar kan..tp wani takut kucing la hiks

    BalasPadam
  17. kina-aah pernah dgr
    deqla-suka baca komen deqlA
    karukord-hehehe sama laa
    semua-terima kasih sbb sudi komen yer

    BalasPadam
  18. rasenye mcm ade kelab yg jage kucing terbiar kan. pyh la nak cari kot.

    BalasPadam
  19. tu la...sedih kalu terkenangkan nasib kucing terbiar tu kan....ditendang orang la...ape la...kena hujan lagi...ciannnnn

    BalasPadam
  20. kesian kalau jumpe kucing2 trbiar ni...

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017