1 Nov 2012

NaSib KuCiNG TeRBiaR...

Assalammualaikum
Sedih plak den baca terus terkenang nasib kucing2 terbiar kat luar sana tuh..makan x tentu,berpanas berhujan,kena langgar kereta laaa,kena tendang dan dipukul oleh Manusia dan mcm2 lagi..huhuhu kan bagus kalau ada tempat khas yg melindungi kucing2 terbiar ini,diri sendiri pun x mampu nak bela kucing byk2 setakat dua ekor bolehlaa kan..huhu respek pada mereka yg memelihara byk kucing..

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

24 ulasan:

Mrs Velentine berkata...

MV serik nak jga kucing sebab kucing asyik hilang jer dikebas org

Amalia berkata...

hmm, tak boleh buat apa. amy ni ada rasa juga nak amik kucing-kucing tuh tapi ayah tak kasi :( tunggulah bila da habis sekolah dan dah ada kerja nanti. amy nak amik kucing terbiar ni :D kesian dorang kan?

Kesuma Angsana berkata...

masalahnyer KA takut kuicng ler

DAIRI FARISHA berkata...

mmg kasihan tgk kucing tbiar minta makanan tapi akan rase xsuke bile kucing tu suke panjat2! arrggh! takut dgn kucing..huhu

Cik Nur berkata...

kasihankan..
nur kalau dekat dekai mkn, kalau nmpk kucing mesti panggil..bagi sikit apa yg kita mkn.. :)

Chic Na berkata...

memang kesian. tp nak bela mmg tak boleh sbb satu rumah allergic bulu kucing. huhu..

kinara kinatara berkata...

umm..sayu je...kat rumah kina ade kucing..ayah akan rebus ikan daN bagi dia makan...:)


xp betul kesihan kucing terbiar.dan yang kat kedai2 makan 2..ade yang kene simbah minyak panas dan sebagainya...:)


akak penah dengar x kisah kucing nama hiro yang xdek 2 kaki..?

Azney Shamsuddin berkata...

rumah kita da kucing..
kucing terbiar ..
sekarang dah cantik..hehehe


#Entry Sentap Azney Shamsuddin

Setelah sekian lama terpendam akhirnya ku luahkan jua .. grrrr !!
-->http://zaidatulaznishamsuddin.blogspot.com/2012/11/tragedi-oktober-yang-pahit.html

Tihara berkata...

as salam

saya terdetik, nak tlg kucing2 terbiar ni..tp saya mulakan dgn kucing baby yg tak beribu...kesian..teringin tapi tak mampu nak buat lebih dari itu..sedih

are_lin@yu berkata...

ayu prnh dgr kucing dikerat telinga,ekor sebab merayau curi mkn..nilah org yg xpkai otak...kucing tu xtau apa2 pn mnsia yg berotak plak jd kejam mcm tu..huhu

Rapunzeel Cikilolo berkata...

emm cukup menjaga yang termampu okey...

Wana Owen berkata...

rumah mak cik saya banyakkkk kucing.walaupun dia duduk apartmen,tapi tetap bela kucing banyak.=)

N.Aima K berkata...

salam singgah ;)

P#eoniX berkata...

ya!!!!respect to them!!!!!actually,akuh nak bele sekor pon macam-macam kerenah..n'way kalau dah sayang aper salahnye...ye dak??

dya bunga berkata...

dya teringin nk bela kucing tpi mama dya alergik kucing..

Deqla manjew berkata...

terpaksa jua deqla baca kat opis ni sbb x bukak kat umah..huhu...dah sebak baca padahal entri sikit jek..hurm.. betol tu, byk sgt kucing terbiar...org x suka main buang jek..deqla tau sbb deqla slalu bawak blk kucing2 tu..dan ada yg dorg buang kat area umah deqla..sedeh tau..sbb tu la deqla bg kucing2 tu makan..kalo tak pun hubby yg bagi..kalo mkn kat luar, mesti ada kucing dtg kat kaki mintak mkn..deqla x tggu sisa makanan, deqla bg je yg baru..kdg2 hubby amek letak ats peha..org sekeliling pndg seolah2 kami buat perkara x elok pulak..huh terok betol..haa kan...dah terkomen pjg..deqla mmg xleh tgk la bab2 gini...huhuhu

Deq's Qienz berkata...

Siannya

Yana Libra berkata...

mmg kesian..kalau betul2 nk bantu sema kucing ni semangat kena kuat..huhu~

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kesian kt kucing2 yg terbiar kan..tp wani takut kucing la hiks

Karukord Jagau's berkata...

saya ada 2 ekor kucen hehehee

Miss BaNu berkata...

kina-aah pernah dgr
deqla-suka baca komen deqlA
karukord-hehehe sama laa
semua-terima kasih sbb sudi komen yer

9n0L4 berkata...

rasenye mcm ade kelab yg jage kucing terbiar kan. pyh la nak cari kot.

lelamaisara berkata...

tu la...sedih kalu terkenangkan nasib kucing terbiar tu kan....ditendang orang la...ape la...kena hujan lagi...ciannnnn

fieda berkata...

kesian kalau jumpe kucing2 trbiar ni...

Related Posts with Thumbnails