-->

12 Jul 2011

ReviEw FiLEm 3,2,1 ciNta & K.L GaNgstEr

Sinopsis 3,2,1 CINTA:-
MENGISAHKAN Sam, anak gadis yang berpewatakan kasar seperti lelaki yang baru sahaja berpindah untuk menyambung pelajaran di sebuah kolej. Dia bertemu semula dengan kawan baik semasa sekolah iaitu Fariz di situ. Dalam masa yang sama, Sam mula ditakut-takutkan dengan fakta bahawa dengan sikap kasarnya itu, dia akan ditakuti oleh semua lelaki dan dia akan bersendirian sampai mati.

Ini Secara kebetulan, Sam terserempak dengan Nazril, lelaki idaman seluruh kolej. Dia tercabar dengan sikap Nazril yang hanya melayan perempuan cantik sahaja menyebabkan dia tekad untuk memikat Nazril. Pelbagai peristiwa yang melucukan dan romantis berlaku sepanjang usaha Sam untuk memikat Nazril termasuk cuba merubah penampilan dan sikap kasarnya. Dalam masa yang sama, hubungan Sam dengan bapa tirinya dan adik tirinya, Mimi juga semakin pulih dan erat. Akhirnya, Nazril jatuh cinta dengan kesungguhan Sam apabila Sam sanggup membantunya untuk menguruskan rumah anak yatim yang dibinanya.


Sam juga sanggup mengajar anak-anak yatim itu dengan caranya yang tersendiri. Namun, rupa-rupanya Fariz selama ini menyintai Sam dalam diam. Fariz meluahkan perasaannya pada Sam. Sam yang keliru dengan luahan Fariz itu cuba berfikir kembali tentang perasaan dirinya terhadap Fariz dan Nazril. Dan ketika Nazril pula meluahkan perasaan kepada Sam, Sam sedar dan yakin siapa sebenarnya yang harus dipilihnya.


Okey gitulah sinopis cite nih..emm bagi aku cite die sweet sgt..part paling touching masa Diana amir(sam) gi belasah Pierre andre (fariz) pastu fariz pun luahkan lah perasaan die kat sam dgn muka ala2 sedih mcm hampir2 nangis situ sambil kemas barang2 die masuk dlm beg sebelum blah dri situ..lepas sam dengar pengakuan fariz..sam pun rasa bersalah yg amat..hehehe fuhh waktu nih agak touching gak laa..bagi aku hahahaaaaa..sayu je rasa heeeee..n aku amat setuju dgn pilihan Sam(Diana amir) apabila akhirnya die memilih Fariz utk jadi boyfren die..yg mana die memilih orang yang mencintainya..bukan yg dicintainya..masa ending die pun sweet gak bagi aku..bila si Sam gi merayu minta maaf kat Fariz sambil diperhatikan oleh Nazril(Farid kamil)kat belakang..pastu awalnya si Fariz nih jual mahal sikit laa..ala2 macho la konon..hehe..nak blah dh dari situ tapi bila si Nazril try lak pujuk Fariz barulah si Fariz terima Sam jd girlfren die..hehe..best gak laa cite nih untuk release tension kejap sambil gelak2 tgk cite nih..


Okey..sempat juga layan filem KL Gangster..nak gak tengok apa yg best sangat filem nih sampai dapat kutipan rm12 juta kat panggung…bagi aku yg kurang layan cite lawan2 ni sume berpendapat cite nih x membosankan langsung..pelakon, dialog sume mmg stailooo la bro haha..mmg layan laa cite nih..walaupun gangster tapi dlm hati tuh masih ada jugak la taman hehe..tapi bab2 ganas,lawan2 tuh mmg menjadi laa..seronok plak wa tgk diorang lawan2..dgr cite filem nih akan ada sekuelnyer..haha..mesti pasni lebih bertumpu ttg adiputra(Jai)malek dah masuk penjara balik..alahai zizan dah mati la pulok..x tau la die hidup balik ke tak untuk sekuel filem nih nanti hehe..ke si Johan pulak ambik alih nanti wakakaka..yela masa filem Bohsia dulu si syamsul amik Johan..untuk KL gangster dia amik zizan lak..lain kali amik dua2 haa gerenti lebih meletup heeeeeee..apa pun mmg layan cite nih..

1 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017