-->

16 Jul 2018

Sinopsis Filem KL Special Force

KL Special Force, Filem, Movie, Filem Melayu, Malay Movie, Filem KL Special Force, KL Special Force Movie, Sinopsis KL Special Force, 2018, Aksi, Polis, Lasak, KL Special Force Cast, Pelakon Filem KL Special Force, Fattah Amin, Rosyam Noor, Syamsul Yusof, Mahmud Ali Basyah, Shaharuddin Tambi, Esma Denial, Puteri Balqi, Sabrina Ali, Tania Hudson, Liza Abdullah, Ramona Zamzam, Razif Salimin, Mustaqim Bahadon, Josiah Padilla Hogan, Poster, Kutipan 12 Juta,
Sinopsis Filem KL Special Force

Filem KL Special Force telah pun ditayangkan di pawagam pada 8 Mac 2018 yang lalu. Antara pelakon filem KL Special Force ini adalah Fattah Amin, Rosyam Noor, Syamsul Yusof, Mahmud Ali Basyah, Shaharuddin Tambi, Esma Denial, Puteri Balqi, Sabrina Ali, Tania Hudson, Liza Abdullah, Ramona Zamzam, Razif Salimin, Mustaqim Bahadon, Josiah Padilla Hogan dan ramai lagi. Filem yang bergenre aksi ini diarahkan oleh Syafiq Yusof dan diterbitkan oleh Skop Production, Damofa Productions dan Viper Studios. Ramai penonton yang memuji dan memberi komen / ulasan yang positif mengenai filem KL Special Force ini dan filem KL Special Force ini juga berjaya meraih kutipan sebanyak RM12.1 juta dalam masa 4 minggu tayangan. Apa pun jom tengok sinopsis filem ini di bawah ye. 

Sinopsis Filem KL Special Force (2018)
Mengisahkan tentang sekumpulan unit khas Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang diketuai oleh DSP Roslan (Rosyam Nor) yang berusaha untuk menumpaskan sekumpulan mafia yang diketuai oleh Asyraff (Syamsul Yusof). Kumpulan mafia yang dikenali sebagai 'Geng Anarkis' melaksanakan pelan rompakan dengan begitu licik dan pelbagai taktik untuk mengelirukan pihak polis.
Seorang pegawai polis muda bernama Insp/D. Zulkilfli (Fattah Amin) yang berjiwa besar diserapkan dalam unit khas JSJ untuk membantu Roslan menyelesaikan kes berkenaaan, tetapi situasi menjadi bertambah rumit apabila ketua perompak iaitu Asyraff mula memanipulasi perasaan, minda dan syak wasangka diantara Roslan dan Zul.
Dalam pada masa yang sama, Roslan mengalami masalah keseimbangan masa untuk kerja dan keluarga dan sering bertengkar dengan isterinya, Diana (Sabrina Ali), mereka mempunyai seorang anak perempuan bernama Amirah (Puteri Balqis). Zul juga mengalami masalah yang sama dengan tunangnya Mia (Tania Hudson) yang merupakan anak kepada pemilik Bank Damofa iaitu Dato' Mior (Mahmud Ali Basha). Sebuah rahsia bakal terbongkar apabila geng Anarkis hanya merompak bank kepunyaan Dato' Mior. Bagaimanakah pihak polis mahu menumpaskan Geng Anarkis? Apakah rahsia tersebut?
My Signature, Miss Banu Signature, Blog Miss Banu Story, 2018, Tandatanganku, Miss Banu, Tandatangan Miss Banu, Miss_Syahbanu,

3 ulasan:

  1. belum berkesempatan tengok cerita ni :)

    BalasPadam
  2. suka tengok action fattah, menjadi sangat!

    BalasPadam
  3. saya menyokong film tempatan tapi takleh go genre macam ni. apa2 pun sokong !!

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017