-->

1 Mei 2010

KaWaN / SaHaBaT..

Gambar Hiasan...


KAWAN –RuHiL aMaNi

Kawan..apa erti sayang..
jika hati tak senang
kawan..
apa erti kasih
jika kau tersalah pilih
kau..
pandai bercinta
sudah panjang berjela
kita x pernah bersua
aku x pernah bercinta

apakah ertinya ini
menganggu akal dan hati
lupakan saja lupakan diriku
kita di bangku skolah lagi..

Hey.jgn buang masa
dgn berkhayal saja
kawan
lihat masa depan
masih jauh di hadapan
hey jgn main api
nanti membakar diri
perlu harus kita cari
kelak kita takkan rugi

SAHABAT- AizAt AF5

sahabat,
mengapa kau pergi tggl aku sendiri
kau tahu aku x sanggup
sahabat.ingatlah kau selalu
jadi yg terbaik
walau kau x disini lagi..emmmmm

sahabat.
aku rindu padamu
datang walau sesaat
ku inginkan kau hadir
aku disini kan menunggu
dia tempat dirimu
kau tahu ku x bisa
beranjak terbang dan melayang tanpa dirimu
ku tak bisa dan kembalilah

kembalilah oooh sahabatku..
kembalilah...

Lirik lagu diatas sesuai ditujukan kepada seMua SaHabat/kaWan/TemAn/member yg sejati di Luar saNa..
Seperti yg semua sedia maklum betapa sukarnya mencari kawan / sahabat yg sejati..
Kebanyakkannya ada agenda masing2..yakni bila kita diperlukan adala mereka..kalau
X diperlukan batang hdung pun x nmpk..

Berbalik pada hal ehwal aku…aku akui sukar utk brjmpa kawan yg sejati..dalam semua senarai rakan yg ada..nk jmpe yg ciri2 yg sejati tu mang susah..ada je kurang sana-sini..
Tp aku pun bukan perfect pun kan..byk kurang sana-sini..tp aku cuba perbaiki diri aku utk menjadi kawan or sahabat yg terbaik utk member2 aku yg baik ngan aku..x kurang juga ada je yg suka bermuka-muka..kt depan buat baik..belakang kita dok menipu kita ..or sembunyikan something dr kita..bak kata org lau niat x baik akan diketahui juga..

Aku ni mang x suke langsung ditipu dr semua aspek..baik ckp depan2 jer..kan sng..dan juga aku x suke org yakni kwn2 aku merahsiakan sesuatu dri aku..apa salahnya berterus trg..tu lagi baik..aku mang benci penipu…huh!!

Dr senarai kawan2 aku..ramai gak yg lupa diri dan sombong bila dh berjaya sikit..mang majority cmtu…apa yg aku perhatikan kebanyakan kawan2 aku yg menjadi guru (x kisahla guru tetap ke, praktikal ke, guru ganti ke, guru sandaran ke or apa2 yg brkaitan dgnnya) kebanyakkannya mang terus jd sombong dan lupa diri pastu..pelik gak..leh jdi cmtu..sedangkan tu kan kerjaya mulia..tp perangai diorang lak leh berubah..cmne la nk mendidik anak bangsa..ish3x…namun masih ada la yg ambik berat ttg aku..dok sms lg tnya khabar sume..harap diorang yg ada ni x berubah la..

Byk gak aku luahkan masalah dan sembang2 ngan diorang ni..diorang pun byk gak beri nasihat sume..

Pape pun kite kekalkan apa yg ada.
tambahkan apa yg kurang..
toLak yg x berguna..
simpan yg terbaik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017