-->

1 Mei 2010

MeRaK iTu BuKaN iDoLa..


MaLam yang sunyi,
HatiKu berKocak lagi
mendengarkan perkhabaran itu
sambil mengenangkan Dia yg semakin
Lupa Diri..

dULu ku diLayaNi..
tetapi kini ku diJadikan BoNeka HiasaN..
HaNya diPerLukan aku
dikaLa Dia kesempitan
tp bila kejaYaan suDah digaPainya
akU disisiHkaN

UmpaMa tiAda teRseLit raSa BersaLah diHatiNya..
Apakah itu dinaMakan seJati?
MaNusia sepertinYa
memaNg tidak mengeNaL erti berteRiMa KasiH..
tak menGeNal apa itU SEjAti..

taPi paSti suAtu HaRi..
KaU akaN MeRasaiNya
paBila diriMu dipeRaLatkaN dan DISisiHkaN..
Tapi keTika itU
TIada GuNa KaU MEnyeSaL..
hANya kaU keNanGan PahIt di KaLa INi.

KehiDupaN yang PeNuh pancaRoba
diHiasi denGan kePaLsuaN,
KeJaYaaN yang kaU MiLiKi
pasTikaN bERLaLu perGi
paBiLa tiBa saTu saat Nanti..

TiaDa guNanya meMbANggakan DiRi,
UmpaMa MeRak yaNg Hanya menGeNal
NiLai dan Erti kesoMboNgaN,
BeBasKaNLah diRiMu dari kesoMboNgaN..
TiaDa eRTinYa keHiduPan,
aPaBiLa MeRak diJdikan IdoLa

mOga suaTu saAt nanTi KaU menGerTI..
baHawa nukiLan ini diTujukan pada kAu yg berkeNaan
maHupun sesIapa
sahAja yg teRasa..
huhuu..

tidak seLaManya KAu diaTas..

amaCAM SAJAK kat atas ni ok x..huhu..sajak tu adalah melambangkan
sedikit sebanyak perasaan aku..namun sajak tu bukanlah
nukilan aku sepenuhnya..aku hnya tmbh2 dan cntikkan ayat2 die..
sajak ni hasil nukilan kawan aku..die cuba menyelami hati aku
pastu try buat sajak ni..hehe..pastu aku baiki sini sana so
jadilah sajak tu..kirenyer ni mcm sajak duet yg pertama di Msia hehe
..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017