-->

21 Ogo 2016

Lee Chong Wei Malaysian Hero - Olympic Rio 2016

Dato Lee Chong Wei Our Hero Raih Pingat Perak di Olimpik Rio 2016

Assalammualaikum..
Nampaknya Emas pertama yang diidam-idam oleh semua rakyat Malaysia tidak tercapai, namun bukan emas yang kita kisahkan tapi rasanya semua pun sedih bila Dato Lee Chong Wei kalah dengan Chen Long dari China tu, memandangkan ini adalah Olimpik terakhirnya tapi gagal meraih emas dalam 3 percubaannya di Olimpik. Tak dapat aku bayangkan perasaan Dato Lee Chong Wei bila dah lama buat persediaan untuk Olimpik ini tapi terpaksa berpuas hati dengan pingat Perak. Sedih plak tengok wartawan Astro Arena interview die, sebak betul suara die n minta maaf semua dan die tahu rakyat Msia kecewa tapi die dah buat yang terbaik. Namun satu Malaysia tetap bangga dengan Dato Lee Chong wei, sape boleh lupa perlawanan epik beliau yang berjaya mengalahkan Lin Dan ketika di Separuh Akhir tu kan. Rasanya semi final tu dah macam perlawanan final gitu. 
Memang sangat wowww okey, sweet plak aku tengok Lin Dan yang menerima kekalahannya dengan tenang serta mengucapkan tahniah dan mengatakan Chong Wei sememangnya layak untuk menang, pastu diorang tukar2 baju n berpelukan. Sweet gak tengok bromance Lin Dan n Chong Wei ni namun dalam masa yang sama sedih plak bila Olimpik Rio 2016 ni adalah Olimpik terakhir buat Chong Wei dan Lin Dan. Bila lagi nak tengok diorang bertemu lagi, diorang memang legend laa, dulu aku tak suka Lin Dan, tapi bila Chong Wei dah kalahkan die aku okey laa balik, tapi sekarang ni benci kat Chen Long plak hahaha. Hope lepas ni dapat tengok Dato Lee Chong Wei lawan Lin Dan lagi kat mana2 game lain kecuali Olimpik. Buat Dato Lee Chong Wei, kita menang sama- sama, kita kalah sama-sama :) 
Ikutkan Beregu Lelaki iaitu Goh V Shem dan Tan Wee Kiong hampir - hampir boleh menang emas, tapi memang takde luck laa masa tu sebab diorang kalah tipis jer di set ketiga. Sayang betul, mesti diorang juga kecewa giler sebab hanya selangkah lagi untuk emas tapi takde rezeki pula. Apapun respek laa untuk diorang semua sebab berjaya sampai ke Final pun dah merupakan satu kejayaan besar. Bangga dengan diorang semua, dengan semua Atlet Malaysia yang telah berjaya menyumbangkan pingat buat negara macam Pandelela Rinong n partner die serta Azizul Hasni Awang. Olimpik 2020 akan berlangsung di Tokyo pula dan Malaysia Boleh!.

5 ulasan:

  1. tahniah dan terima kasih Dato' Lee Chong Wei. :')

    muka dia pun tahan sedih ja yak..

    BalasPadam
  2. he has done his level best!
    jemput sertai GA sy n rakan2, pls..Thanks

    http://www.zukidin.com/2016/08/book-giveaway-by-abam-kie-and-friends.html

    BalasPadam
  3. Tahniah Dato' L.CW!! We are proud of you! waa..jngn sedih!!

    BalasPadam
  4. haha.. symptom benci membenci tu ada. biasalah geram tu kan ada. haha. tapi x lama pun. time main tu je kita benci2 sayang :P

    apa pun tahniah DLCW

    BalasPadam
  5. Awak... saya tag for this GA yer!

    http://huhahuhajerr.blogspot.my/2016/08/giveaway-1st-anniversary-blog-my.html

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017