-->

25 Jul 2010

KiSaH Aku, SeMua & LapTop..



Emm baru beberapa hari yg lalu Laptop aku dihantar ke kedai computer utk dibaiki..sejak dua menjak ni kerap pula die uat hal…dh bbrp kali dh kena hantar dibaiki..masalah yg sering terjadi bila bunyi die hilang tiba2..audio volume die tiba2 hilang2..maka dgn itu bisu la kejap laptop aku yg tercinta nih..mang bowink hidup bila xde laptop n x dpt connect internet..x tau nak uat pe dh..Laptop aku ni dibeli masa aku first year di UM..mang susah kalau xde laptop time tu..aku ingt lagi time pertama kali uat pembentangan..

aku terpilih menjadi org pertama kena bentang dlm kelas tutorial bersama dgn sorang lagi..huh.takut gak time tu..maklumlah bru first year..pastu dh kena bentang utk tjuk pertama..pastu kena uat handout la apalah..dh la masa tu aku xde laptop lgi..trpaksa gi CC..buat handot dsbnya..n time uat assignment pun mang lintang pukang..nota kaki terbalik la apalah..nasib la pensyarah aku time tu Prof Madya Danny Wong x marah atas kesilapan teknikal tuh..die siap bagi kertas yg ada cara2 buat nota kaki…maklumlah die tau student first year..jd boleh dimaafkan..n aku pun time tuh x kenal mana2 senior pun yg leh mintak tjuk ajarku sifu hehe..sebaliknya sume sendiri2 jer..



Bile dh dapat laptop ni bru la kerja menjadi senang dn mudah..tmbh2 kt kolej dpt tenet..hehe seronok laa..Cuma printer je xde..jadi apa2 kena la gi print kat cc..sesungguhnya laptop aku ni amat berjasa pada aku..i luv u my laptop hehehe..n masa kt umah sewa dulu..xde tv..jadi dengan laptop ni gak la lepas rindu nak tgk movie..nasib la sound laptop aku ni kire okey gak..jd puasla lau nk menonton kan..


Bile ckp pasal laptop ni..teringat lak kat computer di umah aku yg tersadai mcm tu jer..x rosak Cuma byk giler virus dlm tuh..kalau bukak tu punya la lembab..hilang kesabaran menunggu tuh..nak dibaiki x tau lak kt sape nk hntr maklumlah ni bukan laptop yg senang dibawa utk dihantar ke kedai dibaiki..jadi dok tersadai mcm tu jela..sayang gak..ikutkan computer umah aku tu dibeli lepas aku tamat form 6..siap beli meja letak computer dan kerusi..excited time tuh hehe..tp sekarang ni dok mcm tu jela..kucing aku yg rajin tido atas meja computer tuh hehehe..


Boleh dikatakan aku agak terlewat gak la mempunyai computer di umah aku..sedangkan kawan2 lain kebanyakan mmg dh ada..naif lgi aku ttg computer ni sume smpai ke form 5 pun takut2 lgi nak main computer time ada kelas computer di sekolah..selalunya tgk jer apa yg member buat..aku lak takut nak main..sbb takut rosak la apala..x tau nak tutup dsbnya..mang x confident lgi hehe..mang hampeh tul aku time tuh..bile masuk form 6 lak..ada tugasan pembentangan berkumpulan..kena uat handout guna computer..aku mang xde computer..member aku lak computer umah die rosak..pastu trpksa suruh budak laki yg 1 kump ngan kteorg tlg taip..tp hampeh..x leh harap…lain kite suh buat lain plak yg die uat..tension jerr kteorng..lau dh pemalas tu malas jugak..huhuhu…


Kemudian lepas result stpm kuar..bermula lah pendaftaran online ke Universiti…masa ni trpksa la gi CC.utk dftr..dh la jauh cc huhu..kat kwsn umah aku xde cc..yg ada sume jauh2…dulu ade tp dh tutup..yg ada pun jauh2..tu pun kebanyakan nya milik bangsa Cina…nak x nak terpaksa gak gi sana..dh la milik Cina, pastu tempt die gelap dn bising dgn budak2 dok main games..xde privacy..sakit jiwa dok lama2..tensionn..nasib pi ramai2 dlm 2-3 org..jadi xde la bowink sgt..
mula2 umah aku hnya ade komputer jer..internet xde lg..bile dh bowink main perisian komputer jer..aku pun pujuk la mak aku suh pasang tenet plak..dn akhirnya Alhamdulilah berjaya..hehe..
selepas adanya internet di umah aku..semua urusan aku berjalan lancar..x yah penin2 nak cri Cybercafe sume..n xde la nak buta i.t hehehe..

well internet ni sebenarnya menyenangkan hidup gak..lau sunyi2..aku berfb, tgk blog org..download games, lagu..apa pun syukur...atas nikmat kurniaannya..

1 ulasan:

  1. apsal tulisan blog x lawa..huhu..colour pun x menarik cm dulu..makin buruk jerrr..huhu..hampeh..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017